Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til smokkeslutt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjelp til smokkeslutt

Amalie bruker fremdeles smokk om natten. Vi har tryglet og bestukket og truet og mast. Ingenting funker. Vi begynner å bli mektig lei av at den store jenta bruker smokk.
    Derfor henvender jeg meg til dere o' vise damer og menn. Har dere noen råd/ forslag å komme med??

Vi er desperate.

Sv: Hjelp...

Funker ikke med å si at de skal sendes til Kaptein Sabeltann altså?

Vet at noen har klippet litt og litt i smokken, men hun er kanskje for stor til det. Tenker på at hun gjennomskuer?
    Her i huset har vi begynt "nedtelling" til smokkeslutt, og hun er klar over at Sabeltann skal får de (sammen med bleiene vi har pakket ned ), og at vi ikke kjøper fler nye nå. Hun ble litt fortvilet da hun mistet yndlingssmokken i do, for da satte mor ned foten om å bruke den igjen. "one down, three to go"

Regner med dere har prøvd type klistremerke system? Så og så mange netter f.eks. så vanker det en gave?

Lykke til!!
    Elise 03.05.04
    Hannah 07.11.08

Comment

Ellers kan du jo prøve å gi den til julenissen i år, hun legger den i julestrømpa og så er den borte dagen etterpå

Søstra mi gjorde det, hun skrev også et brev om at nissen måtte ta godt vare på den kjære smokken hennes. Så tegnet hun en tegning også til julenissen hehe.
      Dagen etter var brevet, tegningen og smokken bort. Og oppi lå det godterier hehe.

Comment

Opprinnelig lagt inn av mammanina Se innlegg
        Funker ikke med å si at de skal sendes til Kaptein Sabeltann altså?

Vet at noen har klippet litt og litt i smokken, men hun er kanskje for stor til det. Tenker på at hun gjennomskuer?
        Her i huset har vi begynt "nedtelling" til smokkeslutt, og hun er klar over at Sabeltann skal får de (sammen med bleiene vi har pakket ned ), og at vi ikke kjøper fler nye nå. Hun ble litt fortvilet da hun mistet yndlingssmokken i do, for da satte mor ned foten om å bruke den igjen. "one down, three to go"

Regner med dere har prøvd type klistremerke system? Så og så mange netter f.eks. så vanker det en gave?

Lykke til!!
        Jepp dette har vi prøvd. Sabeltann trengte den ikke, og klistermerke tabbelen henger tom på veggen Vi har prøvd å bestikke med alt vi vet hun har lyst på. Til og med sakt at vi kan reise til Tøys 'R' us og hun kan få velge akuratt det hun vil ha, bare hun klarer seg en natt uten smokk.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Lille Marita Se innlegg
          Ellers kan du jo prøve å gi den til julenissen i år, hun legger den i julestrømpa og så er den borte dagen etterpå

Søstra mi gjorde det, hun skrev også et brev om at nissen måtte ta godt vare på den kjære smokken hennes. Så tegnet hun en tegning også til julenissen hehe.
          Dagen etter var brevet, tegningen og smokken bort. Og oppi lå det godterier hehe.

Hmm, den må prøves. Takk

Comment

Ingen årsak

Comment

husker ikke hva som gjorde at elisabeth slutta med smokk jeg, men med søsteren min gav vi smukkene til musungene, som ikke har smukk. hu fikk kaste dem selv, i en dal v oss, og så fikk hun en gave som lå hjemme, til hun hadde bestemt seg for at hun ville gjøre det. pass på at gaven ligger synelig. slik at den frister.. da tenker de faktisk på det
              Pappa'n til Elisabeth og Christina
              Martemor
              pappaprat Slutt å vær så seriøs hele tiden..

Comment

Kollegaen min på jobben fikk dattera til å gi dem til fiskebarna. For det var så mange små fiskebabyer som trengte smokk og fiskene klarte jo ikke gå i butikken å kjøpe smokker selv.

Hun ble litt fortvila da, for hun hadde jo ikke nok smokker til alle fiskebarna.. hehe
                *Trollet 2005 * Mini mai 2010 * Minsten aug 2012*

Comment

Hei

Vi hadde samme problem med eldstegutten vår, og han sluttet da med smokk når lillesøster ble født. Det hadde vi avtalt, og det gikk greit. I tillegg var han da på ferie med mamma og hun fant ikke hvor jeg hadde lagt smokkene, så han måtte klare seg uten.

Det med julenissen kan jo være en ide, et aller annet tidspunkt iallefall, som hun kan se frem til og vet når er, da får hun litt tid til å tenke på det..

Lykke til, du har min sympati, jeg vet hvor vanskelig og frotvilende det er når de bruker smokk når de er så store...

L:
                  Storebror, 03
                  Lillebror, 05
                  Lillesøster, 07

Med Britteva og Ingrid

Comment

Opprinnelig lagt inn av lost in space Se innlegg
                    husker ikke hva som gjorde at elisabeth slutta med smokk jeg, men med søsteren min gav vi smukkene til musungene, som ikke har smukk. hu fikk kaste dem selv, i en dal v oss, og så fikk hun en gave som lå hjemme, til hun hadde bestemt seg for at hun ville gjøre det. pass på at gaven ligger synelig. slik at den frister.. da tenker de faktisk på det

hmm, kjenner jeg datteren min rett gjemmer hun en smokk og henter den etter hun har fått presangen

Men ingenting skal være uprøvd

Comment

Opprinnelig lagt inn av LeneB Se innlegg
                      Hei

Vi hadde samme problem med eldstegutten vår, og han sluttet da med smokk når lillesøster ble født. Det hadde vi avtalt, og det gikk greit. I tillegg var han da på ferie med mamma og hun fant ikke hvor jeg hadde lagt smokkene, så han måtte klare seg uten.

Det med julenissen kan jo være en ide, et aller annet tidspunkt iallefall, som hun kan se frem til og vet når er, da får hun litt tid til å tenke på det..

Lykke til, du har min sympati, jeg vet hvor vanskelig og frotvilende det er når de bruker smokk når de er så store...

L:

Vi har prøvd med avtaler, og det går strålende helt til det nærmer seg- da feiger hun ut.

Men vi skal prøve alt. Og når alt er prøvd, får vi sette hardt mot hardt og heller la henne gråte i timesvis At det skal være så vanskelig!

Hun fant en leke sist uke som hun ville ha, og da sa vi hun skulle få den- MEN hun måtte kaste smokken. Hun gikk rett til bosset og heiv dem. Så nærmet det seg kveld og hun gikk i bosset og hentet den

Comment

Opprinnelig lagt inn av Tante Ragnhild Se innlegg
                        Vi har prøvd med avtaler, og det går strålende helt til det nærmer seg- da feiger hun ut.

Men vi skal prøve alt. Og når alt er prøvd, får vi sette hardt mot hardt og heller la henne gråte i timesvis At det skal være så vanskelig!

Hun fant en leke sist uke som hun ville ha, og da sa vi hun skulle få den- MEN hun måtte kaste smokken. Hun gikk rett til bosset og heiv dem. Så nærmet det seg kveld og hun gikk i bosset og hentet den
                        fjern smokkene fra søpla med en gang, slik at det ikke er noen mulighet å hente den/m
                        Pappa'n til Elisabeth og Christina
                        Martemor
                        pappaprat Slutt å vær så seriøs hele tiden..

Comment

Denne tråden kan være veldig grei å ha til senere, syns jeg. Hvis det er greit Tante R. så klistrer jeg den, og utfyller tittelen på tråden? Til at det gjelder smokkeslutt...

Comment

Opprinnelig lagt inn av lost in space Se innlegg
                            fjern smokkene fra søpla med en gang, slik at det ikke er noen mulighet å hente den/m

Har prøvd det og, da tar hun broren sin

Comment

Opprinnelig lagt inn av wander Se innlegg
                              Denne tråden kan være veldig grei å ha til senere, syns jeg. Hvis det er greit Tante R. så klistrer jeg den, og utfyller tittelen på tråden? Til at det gjelder smokkeslutt...

Greit for meg

Comment

Working...
                              X