Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til smokkeslutt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Hjelp til smokkeslutt

Husker hvordan mamma fikk meg til og slutte med smokk og tåteflaske...
    Vi satte på flyet og da vi skulle av sa hun " ops jeg glemte smokken i flyet," jeg begynte jo og hyl gråte men mamma sa at de skulle til englene i himmelen

Lille gutten min, når kommer du ut ?

Comment

Vi rota rett og slett bort smokken... Da var hun 2 år omtrent. Vi leita virkelig i lang tid, hun hjalp til selv også. (Hadde reserve i skapet, men sa selvfølgelig ikke noe om det...) Etter at vi hadde leita i det lange og det breie måtte hun innse at smokken var borte. Dette gikk utrolig fint. Hun skjønte at hun ikke hadde noen smokk den natten.. Dagen etter sa vi til henne at vi ikke trengte gå i butikken og kjøpe en ny for hun var jo så flink å sove en hel natt uten... Hun godtok det også.
      Da hun et par dager senere fant smokken oppi en termos (av alle plasser...) fikk jeg litt noia, men gjentok hvor flink hun hadde vært og hun var enig i at hun ikke trengte den mer. Hun ble med meg og gjemte den igjen Har ikke brukt smokk siden, og heller ikke spurt etter
      Utrolig effektivt!!

Comment

Her har vi nå da starta krigen med å kutte ned på smokke bruken.. Hu skreik seg i søvne ista, og sov en god stund før hu våkna og fortsatte.. Hu er altfor avhenging av den, og nå nærmer hu seg 3 så nå er det på høy tid at vi gjør noe.. Hu skjønner ikke det at hu kan få den til nattan, men på dagtid er det slutt.. Går snart ut av mitt gode skinn, for det er bare mas etter den. Men jeg skal IKKE gi meg nå... For nå går det mest på at hu bare trasser og skal ha vilja si, men jeg er staere..
        98 & 06

22/07 2011

Comment

Da gubben var på jakt i september, "slutta" vi med smokk de siste par dagene før han kom hjem (tenkte ikke på det før faktisk) men så kom pappa, og syns det var mye enklere å gi ho smokken når ho sutra litt... så da var det på'n igjen :P
          Ho bruker ikke mye smokk om dagen nå og skal bare ha den eller flaska i munn til ho har sovna så er det greit å ta den bort etter det, så det er jo ok da.. men hadde vært greit å slutte nå før ho skjønte så mye av den og ble "avhengi"
          L 2008 E 2011 L 2012

Comment

Opprinnelig lagt inn av ella Se innlegg
            dypp dem i tran=)
            Æsj og fysj!
            Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Comment

Når jeg var liten var smokken en dag plutselig borte, og det funket det. Foreldrene mine sa de hadde kastet den i elven...

Med Aleksander så merker jeg at han egentlig ikke trenger smokken( 7 mnd), men tar den, og spes viktig er det når han skal legge seg..

Comment

Jeg ble fortalt at vi hadde mistet smokken min på bussen enkelt og greit.
                Ellers hadde min søster en fiks løsning, hvor hun kom frem til en avtale med niesen min om at de skulle sende smokken til Pippi (eller annen skikkelse ungen relaterer seg til) - pakket den inn - skrev på "adresse" og puttet den i egen postkasse Hun fikk legge den oppi, og det var det... snakket om smokken 1-2 uker etterpå. Etter at hun fikk "brev" tilbake fra Pippi som takket for smokken, var hun sååå happy

Artig påfunn - men det funket fint.. Gjorde noe tilsvarende på nevøen min, og det funket utmerket det også

Verd et forsøk!

Comment

Vår minste mistet hele tiden smokken sin, og fant den aldri igjen.... Han kom og ba om å få ny men da hadde ikke mamma flere smokker igjen på lager og hver gang jeg hadde vært i butikken så hadde jeg jo selvfølgelig "glemt" å kjøpe ny ;o) Gikk helt fint uten smokk ;o)

Comment

Datteren vår byttet den med en pakke. En nintendo ds. Hun fikk spille på den om kvelden. Hun skrek mange ganger og ville bytte tilbake smokken. Hun fikk sove i vår seng. Hun sovnet kl.halv ett. Hun var 3 og et halvt år da Andre natten gikk mye bedre. Men hun begynte å turne i sengen om kvelden Og sovnet litt senere enn vanlig.

Comment

Med jenta vår så fortalte vi ho at nå var hun så stor at hun ikke trengte å bruke smokk lenger, og at det kom en "tutte-fe" og henta dem. Hun fikk selv legge smokkene i glass med vann på kvelden. Neste dag skulle hun få se hva som hadde skjedd med dem. Dette var veldig spennende - funket bedre enn forventet! Smokkene ble selvfølgelig til penger, og hun kunne få kjøpe seg noe for disse (med hjelp fra oss, så klart..)

Comment

Working...
                      X