Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

tips til barsel gaver?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• tips til barsel gaver?

Har 2 nære venninner(ene søstra til sammbo og andre "ste søstra" mi)

som får jenter i januar og mars.

Så da har jeg begynnt og tenke på barsel gaver,vil gjerne ha ordnet noe orntlig som er både til mor og barn,men aner ikke hva det skal være...

Har sett for lenge siden noen som ga bort korger med alt mulig i,og kunne godt tenkt meg noe slikt.

Noen tips til hva den skal inneholde?

Sv: tips til barsel gaver?

Det finnes jo ulike "startpakker" da, har sett en med tåteflaskesett, og mange med klær til barnet.

En sånn kurv kan du jo fylle med hva du vil, egentlig. Bleiepakke, grøtpakke, klær, konfekt til mor..
    Har dårlig fantasi, gitt..
    Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Comment

Nå spørs det jo litt hva de evt har av utstyr og sånn, men jeg fikk vippestol, og det skal jeg kjøpe til ei venninne nå som også nettopp fikk

Ellers er jo en korg/eske med diverse saker oppi en super idé!
      Da kan du jo ta litt småting til både mor og barn. Kanskje en liten bamse, litt velværeprodukter til mor, småflasker fra apoteket? En bok dersom mor liker å lese?
      Elise 03.05.04
      Hannah 07.11.08

Comment

En ting jeg har blitt veldig bevisst på etter jeg fikk unge selv, er å ikke kjøpe klær i str. 56 eller 62. De vokser jo ut av det SÅ fort, og får mye klær så jeg synes liksom det å kjøpe sånn smått og søtt er noe mamma'n får gjøre selv (fordi det er jo koseligste kleshandlinga!). Jeg kjøper heller klær i 68 eller 74 jeg. Da kan de brukes mye lengre også!

En anna fin gave når noen får unge på vinterstid, er jo ull-undertøy! Jeg er veldig glad for Cubus sitt ull-undertøy siden det er bomull på innsiden og er veldig mykt og godt mot huden. Da går det jo an å kjøpe i en mindre størrelse også. Ull-undertøy får en vel knapt nok av på vinteren!?
        - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Ullundertøy får man ikke nokk av nei

Små flasker med noe fra fex apotek var lurt

og sjokolade/konfekt

Bleiepakke var jo lurt siden man ikke får nok av det heller

Comment

Er enig i det med klær, men jeg skjønner godt at det er koselig for andre å kjøpe smått også.
            Gavekort kan jo være noe, da kan foreldrene velge selv.

Ellers hørtes sånne pleieprodukter fra apoteket ut som en fin ting
            Og ullundertøy blir nok de fleste glad for å få!

Et skjønt babyteppe?
            Hel sparkedress i ull?

Er jo så mye man kan kjøpe...

Jeg kjøpte klær i str 62, 68 og 74 til babyen til svigerinna mi. Og en rangle og noen kluter. Klutene er jo geniale om babyen gulper en del. Eller sikler.
            Eller bare til å vaske stumpen med
            Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Comment

Har også kjøpt kluter, håndklær og laken i barselgave.
              Dette er jo også ting det går mye av, og som kanskje ikke så mange andre kommer på å kjøpe? Ser mottakeren litt an da...noen liker mer "dolleting", mens andre blir mye gladere for bruksting
              Elise 03.05.04
              Hannah 07.11.08

Comment

Jeg kjenner ei gammel dame som strikker nydelige små klær, bruker å gi bort det i gave

Comment

Working...
                X