Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Slutte med sprinkelseng?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Slutte med sprinkelseng?

Når slutta dere med sprinkelseng? Vet jo at det sikkert er veldig individuelt, men vil gjerne høre andres meninger.

Lurer litt på å gi frøkna her i huset min gamle 120 seng. Eller tror dere det blir for stort for henne, sånn med en gang?
    Storesøster 2006
    Lillebror 2009

Sv: Slutte med sprinkelseng?

Vi bytta nå før jul. Da var Ada 2,5 år gammel. Vi gikk rett over til køyeseng i voksenstørrelse (90x200), og det har fungert strålende. Signe var rett under to år når vi bytta seng, og da fikk hun 140 seng. Burde gå fint å bytte nå tror jeg.
    Last edited by Marita; 10-01-08, 09:28.
    02 05​​ 06 09

Comment

Vi slutta med sprinkelseng nå i høst. Da var han 2 1/2.
      Vi prøvde først på forsommeren, men det ble ikke godtatt i det hele tatt. Han var så fornæret og gråt helt hysterisk når vi gikk fra han i senga, så endte tilbake i sprinkelsenga. Prøvde en kveld til, men samme skjedde, så da pakket vi bort hele senga. I høst begynnte vi å snakke om store senga som stod på loftet en ettermiddag og da kunne han ikke vente med å sove i stor seng! Og det har gått strålende.

Vi byttet fordi jeg håper han kan komme inn til oss selv om natta. Men, det skjer jo ikke da.. så vi er jo like langt på det punktet.
      Byttet også fordi jeg visste at han klarte å klatre ut og var redd han skulle dette i gulvet.

Senga han har er en uttrekkbar seng, så den er like lang som sprinkelsenga nå, men litt bredere.

Det er jo bare å prøve. Snakk med henne om det og se om hun vil. Så er det jo ikke krise om hun ikke vil. Da er det jo bare å ta tilbake sprinkelsenga igjen.
      *Trollet 2005 * Mini mai 2010 * Minsten aug 2012*

Comment

Jeg har prøvd å la theo sove i gjeste sengen nede på dagtid , men der har han nekta å sove. Har også en normal seng inne på rommet hans , for å gjøre overgangen litt mindre , men han vil ikke sove der heller . Men det kommer nok etterhvert .
        STOREBROR - 2006 LILLESØSTER - 2008. April 2014

Comment

jeg har planer om å få karoline over i "stor" seng før lillingen kommer
          den senga vi har (fikk til jul ) er en sånn seng som vokser med barnet, og kantene er litt høyere på sidene jeg vet nemlig at karoline kaster på seg en del om natta, så da føler jeg at det blir litt sikkrere med litt kanter på sidene
          jeg er skikkelig spent på om hun godtar at det ikke er "gjerde" rundt alle kanter da.
          vi beg vel å tilvenne henne med den andre senga i februar når vi har fått flyttet inn i den nye leil
          Mamma te Viktoria 17.04.08
          Mamma te Karoline 17.02.06
          Tante te Ida 19.07.06

Comment

Storesøster fikk ny seng da hun var akkurat 2.
            Overgangen har gått kjempefint! Hun legger seg om kvelden uten å stå opp igjen.
            Hun fikk 140 seng fra barnas hus, med sengehest rundt nesten hele. Den er helt genial syns jeg.

Comment

Sprinkelsengen ble pakket ned rett før jul, Jonas var da 2 år og 4 mnd. Han kunne nok ha sovet i den en stund til, men siden babyen skal overta den i mars tenkte vi at det var best å introdusere ny seng allerede nå...
              Han har fått en barneseng fra Ikea på 160 cm. Han fikk være med å kjøpe den og skru den sammen, og å pakke ned sprinkelsenga, og han er kjempefornøyd! Og han kan komme tuslende inn til oss på natten på egen hånd, slik at vi slipper å stå opp...

Comment

Mine to første har fått ny seng når de har vært 1 1/5 - 2 år Andreas fikk ny sneg i romjula, han ble 2 år 31.oktober
                Mamma til
                Guttaboys 2001 ~ 2003 ~ 2005 ~ 2010

Comment

Sander var nærmere 2,5år da han fikk junior seng
                  sladrevenn med Swimzy

Comment

Astrid gikk over til "stor-seng" da hun var 2 år og 2 måneder. Den senga er fra Luna- serien til Stompa og er 170 cm.

Planen er at Andreas skal bytte seng litt tidligere, slik at vi har sprinkelsenga ledig til minstemann kommer i mai. Tipper vi kommer til å flytte Andreas over i april en gang, da er han ca. 18 måneder.
                    Jente 2004
                    Gutt 2006
                    Jente 2008

Comment

Vi bytta til stor seng(uttreksseng) da angelica var nettopp fylt 2 år. Det gikk kjempefint! Senga hennes er 160cm lang, men kan bli 200cm lang i full lengde.
                      Jenter født 14.12.04, 12.02.07, 16.06.08 & 31.07.12

Comment

Oda bytta da ho var 1 år og 8 måneder og da til vanlig seng (90x200). Etter vi flytta fikk ho tanta sin gamle køyeseng som er 75x200. Funka knall-bra fra første natt. Aldri noe problem!

(Bytta i samme slengen til stordyne. Ellers ville juniordyna hennes bare vært nederst i senga med en gang.)
                        - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Oda sover fortsatt i sprinkelseng Hun blir 4 i mars. Det funker fortsatt. Grunnen til at hun ikke har byttet seng er at vi rett og slett ikke har plass til større seng på rommet hennes. Gleder meg til nytt hus

Hilsen Lene, storesøster Oda Sofie født 24.mars 04, og lillesøster Victoria født 29. januar 08.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Lengter Se innlegg
                            Oda sover fortsatt i sprinkelseng Hun blir 4 i mars. Det funker fortsatt. Grunnen til at hun ikke har byttet seng er at vi rett og slett ikke har plass til større seng på rommet hennes. Gleder meg til nytt hus
                            Denne fra Ikea må jo være geneial for henne da kanskje? Gavlene i hver ende kan legges ned etter som barnet vokser. Vikare heter den.

En sånn har jeg tenkt å kjøpe til Adrian om ikke så lenge.
                            Mamma til Sara 2000 og Adrian 2006 Blogg

Comment

Opprinnelig lagt inn av HappyCat Se innlegg
                              Denne fra Ikea må jo være geneial for henne da kanskje? Gavlene i hver ende kan legges ned etter som barnet vokser. Vikare heter den.

En sånn har jeg tenkt å kjøpe til Adrian om ikke så lenge.
                              Ja, vi har faktisk sett på den Men; Vi skal forhåpentligvis flytte inn i nytt hus etter sommerferien, og da har vi funnet drømmesenga. Er så kjedelig å kjøpe ny nå for å bytte den ut om et halvt år. Vi får se an hvor mye snuppa vokser. Foreløpig er det plass

Hilsen Lene, storesøster Oda Sofie født 24.mars 04, og lillesøster Victoria født 29. januar 08.

Comment

Working...
                              X