Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Finner dere på ting hver dag?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Finner dere på ting hver dag?

Jeg mener om dere finner på noe med barnet (barna?) hver dag? Evt hva?

Har av og til dårlig samvittihet for at vi er så slitne når vi kommer hjem om ettermiddagen, at det gjerne blir med middagslaging, spising, dusj/bad og barnetv. Og en bok på senga da.

De få timene vi har sammen på ettermiddagen flyr jo så fort!

De dagene jeg er ferdig tidlig på skolen rekker vi jo å finne på noe sammen, men jeg har litt dårlig samvittighet for de andre dagene...
    Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Sv: Finner dere på ting hver dag?

Nei, det gjør vi ikke. Når Martine har vært i barnehagen hele dagen er hun ofte sliten, og synes det er godt å bare leke hjemme. Når man dessuten skal rekke middag, kveldsstell (av to jenter) kveldsmat og kosestund om kvelden blir det ikke så mye tid til overs.

Men vi finner jo på ting i den forstand at vi leker sammen, hun hjelper meg å lage middag etc. Jeg tror ikke at det er nødvendig å gjøre spetakulære ting med barna hver dag jeg. De har jo også hatt en lang dag, og ihvertfall Martine synes det er godt å ha noen timer i fred og ro her hjemme hvor hun bare leker med lekene sine, leser bøker, leker med lillesøster etc.

I helgene prøver vi derimot å finne på mer ting. Men ikke alltid så voldsomme ting da heller. MEn vi må jo ut 1-2 ganger om dagen å leke (enten i hagen, akebakken, en lekeplass e.l) I dag har vi vært på hoppeloppeland, men slike ting synes jeg bare vi skal gjøre når vi skal finne på noe ekstra. Ikke som fast helgerituale.

Comment

Av slike hverdagsting som vi gjør (som jeg da ser på som vanlig lek, og ikke som å "finne på noe") er f.eks. å leke med leire, tegne, male, bygge lego, perle, bygge hytte av stoler og tepper.

Comment

Vi finner heller ikke på ting med Gabriel på ettermiddagen når han har vært i barnehagen, annet en at vi spiller med han, lager togbane ol. Hvis jeg uansett skal bake så pleier jeg å la han være med, men det er ikke så ofte. På sommeren går vi ofte en tur til butikken og kjøper is til dessert eller en tur på lekeplassen. Men nå på vinteren er vi inne, er max to timer fra middag til kveldsstellet begynner.

Gabriel går på Little Gym på lørdager og da møtes vi ofte på senteret og spiser lunsj før vi drar hjem. På søndager pleier vi å gå ut en tur, enten bare til lekeplassen eller en tur i nærområdet. Har som mål å gå mer til en serveringshytt som er rett oppi lia her, for da kan Gabriel ha med akebrettet.

Comment

Ja, Emil synes også det er godt å leke litt hjemme etter barnehagen, så det blir liksom med det da.

Comment

For meg gjelder det samme som de andre..malin er gjerne sliten etter bhg..der har det jo skjedd masse for henne og hun har hatt mange fine opplevelser..når vi kommer hjem vil hun gjerne leke litt på rommet sitt eller ser litt på tv mens jeg lager middag..så er det litt lek / kos før kveldsstell
            Prinsesse 9 år 01.01.05
            Prins 6 år 21.01.08
            + 3 bonusbarn på 6, 9 og 11 år

Comment

Opprinnelig lagt inn av Adelina Se innlegg
              For meg gjelder det samme som de andre..malin er gjerne sliten etter bhg..der har det jo skjedd masse for henne og hun har hatt mange fine opplevelser..når vi kommer hjem vil hun gjerne leke litt på rommet sitt eller ser litt på tv mens jeg lager middag..så er det litt lek / kos før kveldsstell
              Da er det ikke bare vi som har det sånn da

Comment

Opprinnelig lagt inn av [email protected] Se innlegg
                Da er det ikke bare vi som har det sånn da
                Jupp er nok det.. tv er tingen..
                Prinsesse 9 år 01.01.05
                Prins 6 år 21.01.08
                + 3 bonusbarn på 6, 9 og 11 år

Comment

Kommer vel helt ann på, jeg henter han litt forskjellig tider. Hentes han litt seint, rekker vi ikke så mye annet enn og spise, barneTV og spise igjen. Rekker jo innimellom og leke sammen, høre på musikk, tegne/male eller lage noe.

I helgene prøver vi alltid å finne på noe, og han har mye ferier og prøver å gjøre mye da også.

Comment

Nå har jo jeg bare baby da, men jeg finner ikke på noe spesielt med ho hver dag. Mener at selv om ho er bare baby er det viktig at ho kan kjede seg ligge og aktivisere seg sjøl litt! Klart jeg er sammen med ho hele tia, men ho klarer å ligge på gulvet å leike litt sjøl like bra som når ho leker med meg! Pleier å være endel ute å sånn, men ser ikke på det som å finne på noe ekstra.

Comment

Nei, vi finner ikke på noe hver dag. Hender nå og da at jeg henter ungene tidlig i barnehagen, og så gjør vi noe spennende sammen før Robert kommer hjem fra jobb. Men som oftest blir de sure når de blir hentet lenge før alle vennene sine, så jeg pleier å vente til foreldrerushet setter inn. Jeg og Levian er på åpent lektreff/babysang hver tirsdag, og jentene begynner å synge i kor fra og med neste mandag. Ellers hender det ganske ofte at vi tar de med på ting, eller bare er ute å leker med dem noen timer på ettermiddagene.
                      02 05​​ 06 09

Comment

Opprinnelig lagt inn av Adelina Se innlegg
                        Jupp er nok det.. tv er tingen..

Emil blir også sur hvis han blir hentet for tidlig, i hans øyne
                        Han vil aldri hjem være med hjem før frukten, kl 15

Comment

Oda er, som de fleste av de andre ungene her, sliten etter barnehagedagen, så da blir det oftest til at vi tegner litt, leker litt med kokkesaker, synger og spiller gitar eller bare kaster oss på sofaen og hører på musikk eller ser en hyggelig film.

I helgene prøver vi å finne på ting som begge liker å holde på med.
                          En ting jeg synes er viktig, er å være UTE hver dag! Det er de jo i barnehagen, så stresser ikke med å være ute utover ettermiddagen og kvelden da, men i helgene og sånn. Så lenge vi er friske nok begge to (tvinger oss jo ikke ut hvis den ene er skikkelig dårlig altså ) og ikke været er HELT jævlig, så SKAL vi ut. Om det regner, så tar vi en tur på butikken bare eller noe sånn, men det er jo viktig å få frisk luft, så det passer jeg veldig på at vi skal hver dag!
                          - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Opprinnelig lagt inn av Bønnemor Se innlegg
                            Av slike hverdagsting som vi gjør (som jeg da ser på som vanlig lek, og ikke som å "finne på noe") er f.eks. å leke med leire, tegne, male, bygge lego, perle, bygge hytte av stoler og tepper.
                            Rekker ikke dette heller hver ettermiddag jeg da.

Som regel er jeg opptatt med middag og husarbeid mellom jobb og barneTV, deretter spiser vi til bareTV, og så er det stell og sengetid. Vi leser alltid på sengekanten da.
                            Men på fridager og i helger passer vi på å gjøre ting vi ikke rekker ellers.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Taratroll Se innlegg
                              Rekker ikke dette heller hver ettermiddag jeg da.

Som regel er jeg opptatt med middag og husarbeid mellom jobb og barneTV, deretter spiser vi til bareTV, og så er det stell og sengetid. Vi leser alltid på sengekanten da.
                              Men på fridager og i helger passer vi på å gjøre ting vi ikke rekker ellers.
                              Sånn er det her også.
                              Mamma.

Comment

Working...
                              X