Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Å være på shoppingsenter...?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Å være på shoppingsenter...?

Jeg bare spør. For jeg og mannen var på storsenteret i bygda nå. Dette er i Sandvika. Og der var det så mange mennesker - og spesiellt mange barnevogner.

Jeg tenker at jeg hvis mulig når vi får barn vil prøve holde meg unna kjøpesenter på lørdager og kveldstid. Hva tenker dere om det?

I dag der jeg var var det jo så fullt at det var KØ! i gangen enkelte steder....

Er ikke dette slitsomt for barna? -for ikke snakke om dere foreldre?

Lurer bare jeg
    jente f. 2009 jente f.2011

Sv: Å være på shoppingsenter...?

Tja, kommer litt an på. På kveldstid er jeg aldri på senter, ettersom ungene er i seng senest klokka 19. Men det hender av og til at vi drar på shopping på lørdager ja. Ungene mine elsker det de da. Er helt i hundre, og synes det er stas med masse folk.

Jeg drar ALDRI på kjøpesentre lørdager og søndager før for eksempel jul, for da er folk helt elleville, og det takler verken jeg eller ungene.
    02 05​​ 06 09

Comment

Om jeg skal til byen og ha med Amanda, passer jeg på å reise på formiddagen.
      Men det er fordi jeg ikke orker det stresset med alle de menneskene.
      Er jo ingen som flytter seg når man kommer med barnevogn heller, så blir utrolig slitsomt når det er mange mennesker der
      Jente-07 Jente-08 Jente-10

Comment

Jeg og Hanna unngår sentere når det er mest folk der! Reiser som regel på dagtid da det er stille og rolig og Hanna kan sove i vogna! Orker ikke gå rundt å stresse i køer med grinete og sliten unge! Reiser vi på efta'n er mannen alltid med, så da er vi to. Kan en shoppe og stå i kø mens den andre går med Hanna.

Comment

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg så endel foreldre dra med seg 2-3 åringene sine etter den ene armen....Og det likte jeg ikke å se
          jente f. 2009 jente f.2011

Comment

Opprinnelig lagt inn av gojenta Se innlegg
            Grunnen til at jeg spør er fordi jeg så endel foreldre dra med seg 2-3 åringene sine etter den ene armen....Og det likte jeg ikke å se
            Tenker at det er det vel egentlig ingen som liker, men så bare blir det sånn fordi man bare skal ha en ting, er stressa og vil hjem.. Da er det lett og glemme seg bort litt..

Comment

Jeg bare spør. For jeg og mannen var på storsenteret i bygda nå. Dette er i Sandvika. Og der var det så mange mennesker - og spesiellt mange barnevogner.

Jeg tenker at jeg hvis mulig når vi får barn vil prøve holde meg unna kjøpesenter på lørdager og kveldstid. Hva tenker dere om det?

I dag der jeg var var det jo så fullt at det var KØ! i gangen enkelte steder....

Er ikke dette slitsomt for barna? -for ikke snakke om dere foreldre?

Lurer bare jeg
              Nå er det vel ikke farlig å gjøre noe som er slitsomt for barna innimellom eller for oss voksne.
              Men noe heldig for barn og måtte være med ofte på kjøpesenter om de ikke liker det og det er stressende og slitsomt. Er ikke alltid lett for foreldre og rekke alt i løpet av uken, spes aleneforeldre som har jobb/skole ellers osv.

Jeg har med meg Vetle på kjøpesenter innimellom jeg, han synes det er ganske kjedelig om det er lenge, og vi må ha cafe med på planen. Og er vi på sandvika f.eks pleier vi leie sånn bil. Vi drar som regel aldri når det er mest "rush" på senter vi da.

Jeg hater overfylte kjøpesenter, så dropper det helst om jeg kan (og det kan jeg som regel)

Comment

Hender ofte jeg shopper på ettermiddagen og lørdager. Er jo bare da jeg har mulighet. Og Smitin er stort sett alltid med. Hun trives der det skjer ting.

Tror ikke jeg har dratt henne etter armen noen gang, men det hender hun må irettesettes eller bæres i riktig retning hvis hun slår seg vrang. Det må jo til om man er "ute blant folk også". Sånn er det bare!

Comment

Det er ikke noe koselig å se uansett hvor det måtte være.
                  Det ser man jo ofte i dyreparker/tivoli osv, da blir jo poenget litt borte, for man drar jo på sånne steder for og kose seg (regner jeg med)

Comment

Opprinnelig lagt inn av Taratroll Se innlegg
                    Hender ogte jeg shopper på ettermiddagen og lørdager. Er jo bare da jeg har mulighet. Og Smitin er stort sett alltid med. Hun trives der det skjer ting.

Tror ikke jeg har dratt henne etter armen noen gang, men det hender hun må irettesettes eller bæres i riktig retning hvis hun slår seg vrang. Det må jo til om man er "ute blant folk også". Sånn er det bare!
                    Ja, det må jo til innimellom.

Comment

Hihi! Det var nesten vittig å se denne tråden starta nå, for nå har jeg nettopp vært på kjøpesenter med Oda! Gjorde det nå fordi vi ikke hadde noe valg. Vi måtte bytte en julegavekjole fra H&M og den butikken ligger såpass ut fra byen at vi ikke rekker ut dit på en vanlig dag når jeg har skole og ho barnehage, så det MÅTTE vi gjøre i dag. Jeg lover - det er noe jeg bare gjør hvis jeg VIRKELIG ikke har noe valg!!!

Oda er egentlig en rolig og snill unge, men når det blir så mye mas rundt ho, begynner ho også å mase. Løper rundt, skal ta og se på alt (ta alt ut av hyller og kikke, for det gjør jo alle de andre shopperne...) og blir helt spinnvill! Jeg er så sliten jeg, etter denne handleturen, så håper det blir lenge til neste gang vi må på kjøpesentertur en lørdag!

Grunnen til at jeg quota innlegget her, var jo fordi jeg har jo da en 3-åring og måtte til slutt "dra" ho etter armen så ho ikke skulle stikke fra oss. Vi hadde flere alvorsprater i løpet av tida der ute om at ho måtte gå sammen med oss. Det holdt ei lita stund før det sklei ut igjen! SLIIIITEEEEN!

Så mitt svar er jo da at jeg tar ikke med meg Oda på kjøpesenter i helgene hvis det ikke er nødvendig!
                      - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Jeg elsker shopping, Emil hater det. Mannen og. Derfor går jeg ofte alene når jeg skal shoppe noe som tar litt tid, feks klær.

Vi har ikke muligheten til å dra på formiddager i ukedager, og på sentrene rundt her syns jeg det er mye folk på lørdager uansett når på døgnet man går!

Dette med å "dra" ungen sin i armen, når man ser og kommenterer sånt må han huske at man ikke kjenner dem, og ikke vet hvordan barnet er, og hvorfor de er på kjøpesenteret.

Men jeg vet faktisk om folk som omtrent bor på sentre ol
                        Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Comment

Opprinnelig lagt inn av [email protected] Se innlegg
                          Dette med å "dra" ungen sin i armen, når man ser og kommenterer sånt må han huske at man ikke kjenner dem, og ikke vet hvordan barnet er, og hvorfor de er på kjøpesenteret.
                          Og hvor lenge ungen har pekt og kommentert og tatt på alt og løpt i fra osv osv osv... En tåler det ei lita stund, men når en vil forte seg for å komme seg ut av mas-høøølet og ungen fremdeles bruker en halvtime pr butikk på å peke og løpe fra, da må det da være lov å leie med seg ungen ut, om det så ser ut for noen andre som om de blir dratt med...
                          - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Hvis jeg må ha med meg barna når jeg handler så er det stort sett shoppingsenter som fungerer. Det å drive å dra alle tre og vogn inn og ut av bilen flere ganger fordi vi skal på forskjellige butikker blir for mye styr både for dem og for meg. Da er det enklere å kunne parkere i et parkeringshus, ta ut vognen, sette de to minste i den og trille fra butikk til butikk.

Vi har et liten handlegate her vi bor også men der har de fleste butikkene så smale dører og så små lokaler at det er vanskelig eller umulig å komme inn med vogn. Noen av dem har også trapper ved inngangen som gjør det veldig vanskelig å komme inn så da er alternativet å sette vognen igjen utenfor og det liker jeg ikke å gjøre.
                            2004, 2005, 2007

Comment

Opprinnelig lagt inn av Line-mor Se innlegg
                              Og hvor lenge ungen har pekt og kommentert og tatt på alt og løpt i fra osv osv osv... En tåler det ei lita stund, men når en vil forte seg for å komme seg ut av mas-høøølet og ungen fremdeles bruker en halvtime pr butikk på å peke og løpe fra, da må det da være lov å leie med seg ungen ut, om det så ser ut for noen andre som om de blir dratt med...
                              Ikke sant!
                              Tror de aller fleste foreldre har opplevd at de virkelig MÅ handle noe, med en aldri så sur unge Spesielt kjedelig er det når man har dårlig tid, ja. Rekke busser og sånn.
                              Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Comment

Working...
                              X