Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Å være på shoppingsenter...?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Å være på shoppingsenter...?

Noen barn takler ting bedre enn andre.Mikael elsker å gå på kvadrat kjøpesenter.Når vi kjører forbi så sier han :inn der,inn der!! Og blir ekstremt sint viss vi ikke kjører inn der. Vi var på kjøpesenter med LV når hun var 4 dager for å kjøpe klær til henne,hadde ingenting som passet.

Jeg mener at en ser jo om barnet blir stresset av det,dersom barnet blir stresset er det jo best å gå alene. Mikael blir ikke stresset, men vi prøvde å unngå å ha han med på juleshopping.Men når det ikke gikk så tok vi det med ro og tok en og en ting. Stresset ikke eller noe.Da gikk det bra.

Det å dra barna etter seg og stresse som noen tullinger blir jo dumt når det er masse barn med.
    Mamma til 3 skatter

Comment

Opprinnelig lagt inn av [email protected] Se innlegg
      Ikke sant!
      Tror de aller fleste foreldre har opplevd at de virkelig MÅ handle noe, med en aldri så sur unge Spesielt kjedelig er det når man har dårlig tid, ja. Rekke busser og sånn.
      Eller unge i trassalderen! FYYY som jeg sleit med å få handla med Oda i trassalder! MÅTTE jo på matbutikken, og når jeg var på skolen hele dagen, rakk jeg jo ikke handle mat før jeg hadde henta henne da. I tillegg GÅR vi jo bestandig (har ikke bil), så da må vi nesten handle hver dag for å slippe å dra på så mye da...

En må passe seg litt for å dømme hva andre gjør ja, uten å vite mer om situasjonen. Jeg fikk nok av stygge blikk på butikken den tida i alle fall!
      - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Jeg elsker shopping, Emil hater det. Mannen og. Derfor går jeg ofte alene når jeg skal shoppe noe som tar litt tid, feks klær.

Vi har ikke muligheten til å dra på formiddager i ukedager, og på sentrene rundt her syns jeg det er mye folk på lørdager uansett når på døgnet man går!

Dette med å "dra" ungen sin i armen, når man ser og kommenterer sånt må han huske at man ikke kjenner dem, og ikke vet hvordan barnet er, og hvorfor de er på kjøpesenteret.

Men jeg vet faktisk om folk som omtrent bor på sentre ol
        Samme for meg hvordan barnet er, hvorfor de er der osv, det er for meg en uting og dra barnet med seg etter armen, synes det er stygt. Det er greit at det kan være vanskelig og få med seg barnet osv, men man trenger ikke å dra de etter armen alikevel.

Comment

Opprinnelig lagt inn av nip Se innlegg
          Samme for meg hvordan barnet er, hvorfor de er der osv, det er for meg en uting og dra barnet med seg etter armen, synes det er stygt. Det er greit at det kan være vanskelig og få med seg barnet osv, men man trenger ikke å dra de etter armen alikevel.
          Nå skrev vel [email protected] "dra" da, så ho mente det vel ikke bokstavelig... (Ser for meg den barneboka jeg hadde da jeg var liten... "Jason og Gunnilla" eller noe sånn? Mora dro gutten så han lå flatt i lufta bak ho )
          - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Opprinnelig lagt inn av Line-mor Se innlegg

En må passe seg litt for å dømme hva andre gjør ja, uten å vite mer om situasjonen. Jeg fikk nok av stygge blikk på butikken den tida i alle fall!
            Helt enig i at en ikke bør dømme for fort. Man kjenner ikke barnet eller foreldrene, og vet som regel ingenting om situasjonen rundt.

Opprinnelig lagt inn av nip Se innlegg
            Nå spørs det hva du mener med å dra barnet etter armen da.
            Jeg har aldri dratt Emil i armen i den forstand at han får vondt, eller det kan anses som voldelig.
            Men om jeg har tatt han i hånden og leid han ut? Ja!
            Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Comment

Nå skrev vel [email protected] "dra" da, så ho mente det vel ikke bokstavelig... (Ser for meg den barneboka jeg hadde da jeg var liten... "Jason og Gunnilla" eller noe sånn? Mora dro gutten så han lå flatt i lufta bak ho )
              Haha, var ikke det jeg mente ihvertfall

Tror nok de aller aller aller fleste foreldre har opplevd at de har måttet ta ungen sin i hånda og leie det ut av butikker!

Ikke alltid det holder å være snill i stemmen og si "Kom da, lille venn"

Noen unger legger seg jo ned på gulvet og hyyyler også, hva skal man gjøre da!? Man må jo ta barnet i hånda å få det med seg, evt løfte det opp og bære det med seg!

Nei, det er ikke alltid situasjonen er så dramatisk som det kan se ut til!

Comment

Jeg unngår, så lenge det er mulig å dra med meg Kidden på shopping, Synes ikke han har noe der å gjøre, og når det er mye som skjer blir han, som andre har skrevet over her, ganske vill.

Det med å "dra" ungen i handa, skjer vel ikke så ofte? Har iallefall sett det sjelden, og i de tilfellende jeg har sett det, så er det en unge som har slått seg vrang. Og det kan vel skje over alt.
                Mamma til Kidden f. juli 06 og Lillebror f. mars 09.

Comment

Jeg håper dere skjønner at jeg ikke er ute etter å kritisere foreldre. Men JEG ble sliten UTEN barn på storsenteret i dag. Det var helt fullt og mas mas mas... Og jeg sier ikke at en ikke skal gå på storsenter el. Men jeg tenker at en lørdagsformiddag ikke er noe gunsitig.KLart må man så må man som f.eks Linemors eksempel.

Jeg har noen venninnder med barn som bor på kjøpesenterne og det vet jeg at jeg NÅ ikke ønsker selv, men vet ikke hvordan det blir med barn....

Hmmm... ja dette var hvertfall ikke ment som kritikk altså
                  jente f. 2009 jente f.2011

Comment

Jeg takler veldig dårlig storsenter på lørdager og rett før jul, blir helt svett bare av tanken. Så derfor holder jeg meg stort sett unna..

Nå begynner heldigvis Sondre å bli så stor at det går an å ha han med seg uten å måtte løpe etter han i alle butikkene, han er strålende fornøyd hvis vi leier en sånn bil han kan sitte i. Synes det er koselig med en tur på senteret sammen, men når det ikke er fullstappa av folk!
                    Gullungene 05 og 07

Comment

Noen unger legger seg jo ned på gulvet og hyyyler også, hva skal man gjøre da!? Man må jo ta barnet i hånda å få det med seg, evt løfte det opp og bære det med seg!
                      Du glemte en viktig del - i slike tilfeller gjør barnet seg som regel til verdens tyngste gelemasse. Så, med poser i en hånd, og en hylende, sprellende unge under den andre armen, vakler man (i beste fall) ut i bilen. I verste fall må man slite seg hjem på det viset. Det er virkelig ikke alltid det nytter å snakke barna til fornuft!

Jeg må bare si en ting; Ikke døm folk for hardt, før du vet hva du snakker om!
                      Selv har jeg bestandig tenkt mitt (les: himlet med øynene og ristet på hodet ) når barn legger seg ned og hyler, unger som springer villmann inne i butikken, foreldrene blir mer og mer irritert, osv. HELT til Caroline ble et par år gammel.. DA skjønte jeg litt mer. Plutselig var det JEG som var i den situasjonen.
                      B. 12/99 C. 07/04 A. 02.03.09
                      ~

Comment

Opprinnelig lagt inn av mammaria Se innlegg

Selv har jeg bestandig tenkt mitt (les: himlet med øynene og ristet på hodet ) når barn legger seg ned og hyler, unger som springer villmann inne i butikken, foreldrene blir mer og mer irritert, osv. HELT til Caroline ble et par år gammel.. DA skjønte jeg litt mer. Plutselig var det JEG som var i den situasjonen.
                        Hehe, det høres ut som meg!

Jeg jobba på matbutikk før, og var HELLIG overbevist om at alle unger som hylte og grein i butikken, var bortskjemte og skulle grine seg til sjokolade. JO, det stemte i mange av tilfellene, men nå vet jeg at mange unger hyler og griner av andre grunner på butikken også! Så sorry til alle foreldre jeg glante stygt på før jeg fikk egen unge i trassalder!
                        - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Jeg jobba på matbutikk før, og var HELLIG overbevist om at alle unger som hylte og grein i butikken, var bortskjemte og skulle grine seg til sjokolade. JO, det stemte i mange av tilfellene, men nå vet jeg at mange unger hyler og griner av andre grunner på butikken også! Så sorry til alle foreldre jeg glante stygt på før jeg fikk egen unge i trassalder!
                          B. 12/99 C. 07/04 A. 02.03.09
                          ~

Comment

Det er jo mange som drar barna med seg i armen. (har sett det flere ganger, heldigvis er det ikke så ofte man ser det da) Eller folk som småbanner/snakker stygt til barna sine.

Men som dere sier, så har vel de fleste opplevd litt (eller mye) trass på butikken eller andre steder, og man må jo ta tak i situasjonen, men man trenger ikke behandle barnet stygt alikevel.
                            Jeg har jo også opplevd Vetle som trassig, har vel sluppet billig unna med å ha han med på butikken, det går som regel fint.

Comment

Opprinnelig lagt inn av mammaria Se innlegg
                              Du glemte en viktig del - i slike tilfeller gjør barnet seg som regel til verdens tyngste gelemasse. Så, med poser i en hånd, og en hylende, sprellende unge under den andre armen, vakler man (i beste fall) ut i bilen. I verste fall må man slite seg hjem på det viset. Det er virkelig ikke alltid det nytter å snakke barna til fornuft!

Jeg må bare si en ting; Ikke døm folk for hardt, før du vet hva du snakker om!
                              Bra innlegg!

Er helt utrolig hvor tunge de blir, ja, disse geleklumpene

Comment

Axel slår seg som oftest vrang med vilje og legger seg ned og forventer at jeg drar han langs gulvet, det er bare det han finner gøy for tiden. Han elsker å gå på shoppingsentre, ser på det som en gigantisk lekeplass Phillip hater det derimot, en liten handletur innom nærmaten er ett rent helvete
                                Storebror født -05
                                Lillebror født -06
                                Bittelillebror født -09

Comment

Working...
                                X