Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Å være på shoppingsenter...?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Å være på shoppingsenter...?

Opprinnelig lagt inn av mammaria Se innlegg
    Du glemte en viktig del - i slike tilfeller gjør barnet seg som regel til verdens tyngste gelemasse. Så, med poser i en hånd, og en hylende, sprellende unge under den andre armen, vakler man (i beste fall) ut i bilen. I verste fall må man slite seg hjem på det viset. Det er virkelig ikke alltid det nytter å snakke barna til fornuft!

Jeg må bare si en ting; Ikke døm folk for hardt, før du vet hva du snakker om!
    Selv har jeg bestandig tenkt mitt (les: himlet med øynene og ristet på hodet ) når barn legger seg ned og hyler, unger som springer villmann inne i butikken, foreldrene blir mer og mer irritert, osv. HELT til Caroline ble et par år gammel.. DA skjønte jeg litt mer. Plutselig var det JEG som var i den situasjonen.
    Samme her.. Mikael slo seg helt vrang fordi han ikke ville UT av butikken.Så når jeg satte meg ned med han og prøvde å snakke roligt og løfte han opp skikkelig så BEIT han tak i meg.Jeg var like rolig men på gråten fordi ungen nektet å slippe tak.Endte opp med at jeg dro han i kinnet for å få han til å slippe fordi jeg ble så desperat. Det var ekstremt vondt! Kan tenke meg at butikkdamen tenkte sitt da. Hehe.
    Mamma til 3 skatter

Comment

Opprinnelig lagt inn av missy_vikky Se innlegg
      Samme her.. Mikael slo seg helt vrang fordi han ikke ville UT av butikken.Så når jeg satte meg ned med han og prøvde å snakke roligt og løfte han opp skikkelig så BEIT han tak i meg.Jeg var like rolig men på gråten fordi ungen nektet å slippe tak.Endte opp med at jeg dro han i kinnet for å få han til å slippe fordi jeg ble så desperat. Det var ekstremt vondt! Kan tenke meg at butikkdamen tenkte sitt da. Hehe.
      Auuu, det hørtes grusomt vondt ut!!
      Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Comment

Opprinnelig lagt inn av [email protected] Se innlegg
        Auuu, det hørtes grusomt vondt ut!!
        Det var fælt.Så ble jeg så lei meg og, helt sjokk over at han kunne gjør noe slik!
        Mamma til 3 skatter

Comment

Har blitt en del sentertur på jentene det siste året.
          Ser egentlig ikke noe problem med det.

Men det blir nok ikke like mye nå som de går i barnehagen, og det er jeg litt glad for

Det jeg reagerer på er foreldre som har trøtte og grinete 2-3åringer med seg på nattåpent, og ungene får bare kjeft fordi de er grinete.
          Er da ikke så rart ungene er sutrete når klokken er 22 og de er på shopping med tusenvis av folk.

Comment

Opprinnelig lagt inn av missy_vikky Se innlegg
            Det var fælt.Så ble jeg så lei meg og, helt sjokk over at han kunne gjør noe slik!
            Uff, det skjønner jeg.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Mumriken Se innlegg
              Har blitt en del sentertur på jentene det siste året.
              Ser egentlig ikke noe problem med det.

Men det blir nok ikke like mye nå som de går i barnehagen, og det er jeg litt glad for

Det jeg reagerer på er foreldre som har trøtte og grinete 2-3åringer med seg på nattåpent, og ungene får bare kjeft fordi de er grinete.
              Er da ikke så rart ungene er sutrete når klokken er 22 og de er på shopping med tusenvis av folk.
              Det kjønner jeg ikke at noen gjørFor meg hadde det blitt totalt feil, mine barn har faste leggetider og bryter jeg de så er det ett helvete uannsett hvor jeg er Hadde garantert skaffet barnevakt, hvis det skulle falt meg inn å gå på nattåpent.
              Storebror født -05
              Lillebror født -06
              Bittelillebror født -09

Comment

Vi drar ofte på handlesenter med Aleksander, men vi legger vekt på å gjøre det til en koselig tur for Aleksander også. Først og fremst må vi alltid ta turen innom lekerommet, der er det gøy for en liten krabat å være. Og så stopper vi opp og titter på ting han syns er interessant. Dette være akvariet i dyrebutikken, blinkende diamanter på Glitter, dansende klovner i lekebutikken, samt andre ting som er spennende inne på et senter, for å nevne noen. Sist men ikke minst må vi jo kose oss på kafe.
                Storebror Aleksander født 04.05.06
                Lillebror Simen født 25.02.08

Comment

Når vi snakker om shopping og barn...

Hva synes dere om å la barna være i lekerom (bemannet) mens dere selv går og shopper?

Så har jeg lest om foreldre som lar barna (da er det snakk om litt større barn) gå alene rundt og surre i leketøysbutikken, mens de selv går og handler. Visstnok skal dette være et problem hos enkelte leketøysforretninger.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Eri Se innlegg

Hva synes dere om å la barna være i lekerom (bemannet) mens dere selv går og shopper?

Så har jeg lest om foreldre som lar barna (da er det snakk om litt større barn) gå alene rundt og surre i leketøysbutikken, mens de selv går og handler. Visstnok skal dette være et problem hos enkelte leketøysforretninger.
                    Hvis det er bemanna lekerom, sånn flere store kjøpesenter har, så ser jeg ikke problemet med å la større og TRYGGE barn være der mens foreldra shopper, men ville aldri gått fra barnet mitt i et ubemanna lekerom, nei! Nå ville jeg ikke latt Oda vært i et bemanna et heller, for jeg vet jo at ho ikke er trygg på fremmede og hadde grått etter meg med en gang...

Når det gjelder å la barna gå alene rundt i lekebutikken uten at foreldra er der selv, så synes jeg ikke noe om det. Ikke før ungen er så stor at den uansett går rundt uten foreldra...
                    - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Opprinnelig lagt inn av Line-mor Se innlegg
                      Hvis det er bemanna lekerom, sånn flere store kjøpesenter har, så ser jeg ikke problemet med å la større og TRYGGE barn være der mens foreldra shopper, men ville aldri gått fra barnet mitt i et ubemanna lekerom, nei! Nå ville jeg ikke latt Oda vært i et bemanna et heller, for jeg vet jo at ho ikke er trygg på fremmede og hadde grått etter meg med en gang...

Når det gjelder å la barna gå alene rundt i lekebutikken uten at foreldra er der selv, så synes jeg ikke noe om det. Ikke før ungen er så stor at den uansett går rundt uten foreldra...

enig!

Vi har ikke brukt sånn lekerom enda, selvom jeg tror det hadde gått helt fint og Vetle sikkert hadde kost seg. Der de har det er når vi er på besøk hos mamma, så da er vi som regel med henne også, så da er det ikke så vanskelig om jeg har lyst å prøve noe klær eller sånn Blir jo bare så lenge vi klarer og holde Vetle i greit humør.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Eri Se innlegg

Emil har vært i sånn lekerom. Det er voksne der, og de er veldig flinke.
                        Barna der må som regel være over en viss alder også

Hadde aldri latt han vandre rundt i lekebutikker alene

Comment

På storsenteret her i bygda hadde de en periode problem med at foreldre lot unga være på det bemanna lekerommet i mange mange timer opp til 4-5 timer....

Men ser ikke noe problem ut i fra mitt syn å ha ungen i ballrommet på IKEA eller senter.
                          jente f. 2009 jente f.2011

Comment

Opprinnelig lagt inn av gojenta Se innlegg
                            På storsenteret her i bygda hadde de en periode problem med at foreldre lot unga være på det bemanna lekerommet i mange mange timer opp til 4-5 timer....

Men ser ikke noe problem ut i fra mitt syn å ha ungen i ballrommet på IKEA eller senter.
                            Da kan de jo feks ha det slik at barna kan være der et visst antall timer.. Feks 2 timer.

Comment

Opprinnelig lagt inn av gojenta Se innlegg

Det du nevner over her, det synes jeg faktisk er verre enn å dra med seg ungen i en overfylt butikk. Det er skikkelig ansvarsløst. Jeg tror aldri jeg hadde satt fra meg en unge i ballrommet på IKEA heller, så lenge ikke ungen hadde bedt om det selv.

Forrøvrig holder jeg meg langt unna lørdagskaoset på kjøpesenteret, jeg får angstanfall bare av tanken på å sette min fot der. Men på litt roligere dager er det veldig koselig å ta med sønnen min på shopping og kafèbesøk.

Comment

Jeg var også på Sandvika storsenter igår...med vogn...

Men da vi satt oss ned og spiste baguett på en cafe så var det en mor som kjøpte en is thver til sine to barn (kan tanke meg de var 4 og 6 ca) og satte de ned ved det ene bordet. Så sa hun: nå MÅ dere sitte i ro her til mamma er ferdig å handle...

Helt utrolig spør du meg.. Ble bare sittende og gape jeg...
                                THE WAR IS COMING

Selma Iselin 15.01.07

Eurodietten blir min nye diett
                                Begynt 16.06.10
                                Ned så langt på ED: 23,9kg

Comment

Working...
                                X