Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Å være på shoppingsenter...?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Å være på shoppingsenter...?

Opprinnelig lagt inn av WiccanGirl Se innlegg
    Jeg var også på Sandvika storsenter igår...med vogn...

Men da vi satt oss ned og spiste baguett på en cafe så var det en mor som kjøpte en is thver til sine to barn (kan tanke meg de var 4 og 6 ca) og satte de ned ved det ene bordet. Så sa hun: nå MÅ dere sitte i ro her til mamma er ferdig å handle...

Helt utrolig spør du meg.. Ble bare sittende og gape jeg...
    UNBELIVEBEL....

Ble ganske sjokka jeg over mange ting i går. Og er veldig GLAD jeg ikke er der hver lørdag. Og glad jeg ikke jobber der lenger
    jente f. 2009 jente f.2011

Comment

Opprinnelig lagt inn av WiccanGirl Se innlegg
      Jeg var også på Sandvika storsenter igår...med vogn...

Men da vi satt oss ned og spiste baguett på en cafe så var det en mor som kjøpte en is thver til sine to barn (kan tanke meg de var 4 og 6 ca) og satte de ned ved det ene bordet. Så sa hun: nå MÅ dere sitte i ro her til mamma er ferdig å handle...

Helt utrolig spør du meg.. Ble bare sittende og gape jeg...
      Uff....
      Da tror jeg faktisk jeg hadde sagt ifra til noen!!
      Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Comment

Er ikke ofte vi er på shopping nei... Men det har aldri vært noe problem at M har vært med, det er hun alltid OM vi skal på shopping... Som regel drar vi tidlig da, slik at vi nesten har hele sentra for oss selv. Folk renner inn ca idet vi reiser hjem igjen... M er kjempetålmodig, jeg derimot hater å gå på shopping når jeg må gå i kø i gangene og...
        Jente november- 06
        Gutt juli- 08

Comment

Skal vi på sentre hvor det er mye folk (feks IKEA på en lørdag ) Så gjør vi det på ungenes premisser. Ikke noe stress, tar pause når de trenger det og ser hele tiden an på ungene. Dette skjer ikke ofte, men skjer det så er vi alltid utstyrt med vogn slik at ungen har en plass å slappe av hvis det skulle bli for mye Er det helt krise så bestikker vi dem med hversin premie

Comment

Vi er på kjøpesenter av og til med barna, og de eeeelsker det!!
            Da tar vi oss tid og lar det skje mye som er på deres premisser, som for eksempel å gå en tur på lekebutikken for å se/ røre, kjøre med en slik bil som du putter penger på, se på dyrebutikken osv. En sjelden gang kan vi også ta en tur innom kafeèn, men det forsøker vi å gjøre så sjelden som mulig siden det ikke er så enkelt å finne ting der uten alt for mye sukker (spesielt siden det stort sett alltid er om hverdagene vi er der).
            Når vi er inne på butikkene passer jeg på at Astrid får gå og se litt på det hun liker, som f. eks når vi er på H&M da elsker hun å se på hårstrikk/ hårkliper og diverse pynteting.
            Men selvfølgelig "må" de også være med på ting som jeg eller Trond skal gjøre, selv om vi forsøker å ikke ha mer enn et par-tre nødvendige ærender når vi har barna med oss. Synes det handler litt om å gi og ta og for oss fungerer det i alle fall fint at barna er med siden de har erfaring med at det alltid blir tid til ting som de også liker å gjøre. Men det forutsetter jo selvfølgelig at man HAR tid til det, noe jeg har stor forståelse for at mange foreldre ikke har bestandig. Har jeg mye jeg skal ordne/ handle eller skal gå rundt og se på, drar jeg heller en tur på senteret alene

Men å ha Andreas med seg på senteret dersom han skal gå for egen maskin....ja, det er litt av en utfordring Får han sjansen så springer han avgårde i rasende fart, helt uten mål og mening ....om han har et mål så må det være å komme seg raskest mulig unna oss ihvertfall

Ellers så holder vi oss laaaaangt unna butikker både lørdager og i førjulstiden, i alle fall alle sammen. Julegaver og slikt handler jeg som regel når jeg er alene, så slipper i alle fall barna å være med på det som jo kan være riiiimelig langtekkelig og kjedelig.
            Jeg blir helt gal av å være på senteret når det vrimler av folk der og man går som sild i tønne
            Jente 2004
            Gutt 2006
            Jente 2008

Comment

Vi har opplevd at ANgelica la seg ned på butikken og hylte fordi hun ikke fikk en saftboks på narvesen da vi gikk forbi den, da ble hun løfta opp på armen og bært mot bilen, vi var begge med så den ene tok henne for å sette seg i bilen til den andre var ferdig. Rakk å komme til døra, da ble hun snill som et lam og hørte resten av den turen. Ikke hatt flere av den runden der, men hender vi må sette henne i en handlevogn...amalie er for liten enda til å trasse når vi er på butikken så hun er grei sånn sett,bare jabber i vei til alle som går forbi hun....

Men må vi på butikken da det er MYE folk så prøver vi få noen til å være barnevakt så vi får unna handlinga litt kjapperegrei måte å slippe trass på da angelica er i rette alderen nå.
              Jenter født 14.12.04, 12.02.07, 16.06.08 & 31.07.12

Comment

Jeg drar ikke på kjøpesenter-shopping (eller noe annen shopping) med alle tre ungene alene, uansett om det er fullt eller ikke. Jeg prøvde det en gang før jul og det skjer ikke igjen selv om det var på formiddagen en hverdag. Det var altfor mange armer og bein å passe på selv om ingen av dem slo seg ordentlig vrange. Jeg var helt svett da vi nådde bilen etter endt handletur.

Det går bedre hvis jeg bare har med meg eldste og yngste, men det er heller ikke spesielt lystbetont for min del og jeg prøver alltid å gjøre unna det jeg skal så fort som mulig. Eldstejenta begynner å synes at det er kjekt å gå i butikker, så å ha med bare henne er koselig. Det går også greit om jeg bare har med den minste. Prøver uansett å unngå de tidene hvor det er mest folk i butikkene, og nå når jeg er i permisjon går det rimelig bra. Da jeg jobbet fullt ble det nok noen shopping-turer på lørdager med hylende barn på slep, men som oftest ordnet vi det sånn at jeg dro alene mens mannen passet barn.

Bemannede lekerom har vi ikke brukt, det ville aldri funket siden eldstejenta er livredd selv for å være uten oss hjemme hos venninner fra barnehagen. Ubemannede lekerom er knall som en pause, men da står jeg alltid og passer på mens de små får ut litt overskuddsenergi.
                Jente 2003 -- Gutt 2005 -- Jente 2007

Comment

Working...
                X