Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

barn alene i bil....

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• barn alene i bil....

Så noe som sjokkerte meg idag da vi var på vei til barnehagen. En pappa skulle levere en jente på ca 3 år. lillesøsteren som var ca 10-12mdr lot han sitte igjen i bilen...han var ikke lenge vekk, sikkert 3-5min men likevel.
    Gjør dere det??????
    Storebror er født August 2005

Lillebror er født Juli 2007

Sv: barn alene i bil....

Ja, jeg har gjort det flere ganger jeg da. Å levere en 1 åring i barnehagen og ha en nyfødt baby med på armen, er et puzzlespill i seg selv, og jeg opplevde at det ble bedre både for meg, babyen (som gjerne sov i bilen) og 1 åringen dersom jeg og han var alene ved levering.

Jeg var selvsagt så rask som mulig, men ja, jeg gjorde det. Det er sånne ting jeg bare 'må' gjøre for at hverdagen skal gå rundt, desverre.
    Mamma.

Comment

Kan forstå det praktiske ja, men tror aldri jeg hadde gjort det likevel altså....litt paranoid jeg kanskje Og så har jeg ikke vært i problemstillingen selv da, for jeg henter og leverer gående, så da ligger lillebror jo i vognen.
      Storebror er født August 2005

Lillebror er født Juli 2007

Comment

Opprinnelig lagt inn av nanni Se innlegg
        Så noe som sjokkerte meg idag da vi var på vei til barnehagen. En pappa skulle levere en jente på ca 3 år. lillesøsteren som var ca 10-12mdr lot han sitte igjen i bilen...han var ikke lenge vekk, sikkert 3-5min men likevel.
        Gjør dere det??????

Da er jeg en dårlig mor

Er eneste barnehagen som er der barnehagen er
        Og snoopy sitter som oftest igjen i bilen når jeg leverer turbo og når jeg henter han.
        Ofte så sovner hu påtu til barnehagen både levering og henting.
        og er hun våken så sitter hun i bilen å venter.
        Hun er tolmodig,vet hvor vi er og at man kommer tilbake
        Levering tar max2 min men henting tar lengere tid.

Aldri sett på dett på det som noe "unormalt"

Sikkert vært noe annet omvi bodde i en stor by.

ja er nå 25 000 innbyggere +studenter her men barnehagen er rett nedfor her vi bor og det er ganske så øde og barnehagen ligger liksom hjemt unna.
        Mamma til Turbo 2003 og Snoopy 2007

Comment

Jeg tør ikke la Mathilde sitte i bilen, men jeg er mer pysete nå enn jeg var da de to andre var små. (Da eldstemann var liten hadde jeg ikke lappen så da var det ikke noe issue uansett)

Jeg gikk og handlet eller gjorde korte ærender da Markus var liten. Men, han var ikke så liten at han ikke kunne gå ut av bilen om han ville komme etter. Vi var på kjente steder.

Men, jeg merker at jeg er mer pysete nå, for nå tør jeg omtrent ikke gå fra Mathilde i bilen på gårdsplassen om jeg bare skal inn og hente noe jeg har glemt... (litt overdrevet, men... det er nesten sånn)

Jeg så engang en bil med en baby inni på parkeringsplassen til et av de største shoppingsentre i hele landet... da ble jeg sjokkert. Jeg gikk inn og sa ifra til en vakt at det var en bil der med en baby alene, og de skulle holde oppsikt... (I følge han er det "vanlig"...)

Comment

Det har jeg også gjort, men kun på steder hvor jeg føler at jeg ikke mister oversikten og at jeg har relativt god kontroll på om folk nærmer seg bilen. Jeg låser bilen og går selvsagt ikke ifra en vrælende eller urolig unge.

For min del er valget for tiden enkelt, minstejenta bør ikke bli syk (selv vanlige infeksjoner kan være alvorlige for henne), og tar jeg henne med inn i garderoben blir hun straks overfalt av nysgjerrige småttiser som vil kikke og ta på babyen. Selv om jeg vet at det finnes skrekkhistorier om innbrudd i biler på parkeringsplasser der det i utgangspunktet er rolig, så vurderer jeg sjansen for at vesla blir syk til å være MYE større. Er hun urolig eller skriker tar jeg henne med inn og prøver å skjerme henne best mulig fra nysgjerrigperene.

Må også si at det hendte at jeg gikk fra mellomste hvis han sov i bilen når jeg skulle levere eldstejenta i barnahagen da han var baby.
            Jente 2003 -- Gutt 2005 -- Jente 2007

Comment

Jeg ville ikke gjort det, nei.
              Nikolai, Adrian og Mikael.

Comment

Jeg tør ikke det.

Man vet aldri hva som skjer. Plutselig dukker noe opp og det tar lengre tid enn 3 min.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Mumriken Se innlegg
                  Jeg tør ikke det.

Man vet aldri hva som skjer. Plutselig dukker noe opp og det tar lengre tid enn 3 min.
                  Det har skjedd i mitt tilfelle, og da gikk jeg ut og hentet veslejenta som sov i bilen, og bar henne inn i barnehagen slik at jeg fikk hatt en nødvendig samtale med ped.lederen.
                  Mamma.

Comment

Ja, men det kan skje ting der en ikke har mulighet for å hente barnet også.

Comment

Ja, men det kan skje ting der en ikke har mulighet for å hente barnet også.
                      Da må en prioritere, synes jeg. Har man en unge sittende alene i bilen, er det ingenting som er viktigere enn å komme seg raskt ut til barnet igjen.

For min del, ser jeg det som viktigere at leveringen av 1 åringen ble en trygg og god seanse for meg og han. Det ble det da jeg lot lillesøsteren sitte igjen i bilen og sove. Gikk selvsagt aldri fra henne gråtende.

Skulle hun bli med inn i barnehagen, ble hun overfalt av større unger som ville hilse på og kose, og jeg ble dermed mer opptatt med å verne henne enn å ta meg av 1 åringen.

Nei, for oss fungerte det utmerket. Hun tok konsekvent sin første dupp under barnehageleveringa.

Nå skal det nevnes at vi bor på landet da, med små forhold. Dog er vel det en falsk trygghet om det er innbrudd eller noe sånt dere er redde for.
                      Mamma.

Comment

Jeg har også latt Kidden min være igjen i bilen, når han har sovet. Kun for ultrakorte perioder, minibank osv. Så lenge man føler at man har kontroll over situasjonen, så ser jeg ikke noe i veien for dette. Bilen kan jo også låses.
                        Mamma til Kidden f. juli 06 og Lillebror f. mars 09.

Comment

Jeg gjør dette innimellom. Hvis jeg kun skal inn på butikke å ha en liter melk feks. Låser bilen. Setter den slik at jeg ser den fra kassa i butikken, og springer inn og ut igjen... Hadde derimot aldri gjort det i en stor by, kun her ved hjemstedet mitt.

Ofte så er menn roligere enn oss på dette området. Vet om ei som aldri lot barna sitte alene i bilen noe sted. Før hun plutselig fant ut at mannen hennes gjorde det støtt og stadig og det hadde han drevet med lenge....
                          Storesøster 2006
                          Lillebror 2009

Comment

Opprinnelig lagt inn av Hilde Se innlegg
                            Da må en prioritere, synes jeg. Har man en unge sittende alene i bilen, er det ingenting som er viktigere enn å komme seg raskt ut til barnet igjen.

For min del, ser jeg det som viktigere at leveringen av 1 åringen ble en trygg og god seanse for meg og han. Det ble det da jeg lot lillesøsteren sitte igjen i bilen og sove. Gikk selvsagt aldri fra henne gråtende.

Skulle hun bli med inn i barnehagen, ble hun overfalt av større unger som ville hilse på og kose, og jeg ble dermed mer opptatt med å verne henne enn å ta meg av 1 åringen.

Nei, for oss fungerte det utmerket. Hun tok konsekvent sin første dupp under barnehageleveringa.

Nå skal det nevnes at vi bor på landet da, med små forhold. Dog er vel det en falsk trygghet om det er innbrudd eller noe sånt dere er redde for.

Jeg tenker generellt så jeg svarer generellt.
                            Hva om det skjer noe med mamman da?
                            Det er ikke sikkert de ansatte vet at mamman har det andre barnet i bilen (de vet det vel hos deg) og da kan det andre barnet fort bli sittende lenge.

Det er jo ikke så ofte det oppstår akutt sykdom som i dette eksemplet, men jeg har opplevd det flere ganger.
                            Det er mye som kan skje, så jeg ville ikke latt barnet sitte igjen i bilen.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Millamo Se innlegg
                              Ofte så er menn roligere enn oss på dette området. Vet om ei som aldri lot barna sitte alene i bilen noe sted. Før hun plutselig fant ut at mannen hennes gjorde det støtt og stadig og det hadde han drevet med lenge....
                              Høres kjent ut ja.

Jeg tenker generellt så jeg svarer generellt.
                              Hva om det skjer noe med mamman da?
                              Det er ikke sikkert de ansatte vet at mamman har det andre barnet i bilen (de vet det vel hos deg) og da kan det andre barnet fort bli sittende lenge.
                              .
                              Det er jeg helt enig med deg i, og derfor går jeg aldri fra barna mine utenfor butikken, f eks. Kun i barnehagen ettersom de ansatte kjenner oss, og de andre foreldrene kjenner oss og bilen vår. Og ettersom det var ved barnehagelevering det var snakk om her, så svarte jeg ift det.
                              Mamma.

Comment

Working...
                              X