Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

barn alene i bil....

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: barn alene i bil....

Tobias sitter både titt og ofte i bilen mens jeg gjør erender, men det er fordi han selv vil! Han orker ikke være med inn på butikken for å kjøpe melk, så sitter han heller i bilen og pusler med sitt. Men jeg låser bilen, vil ikke at noen skal kunne ta seg inn til han. Av og til sitter Tobias og Teodor sammen i bilen, Tobias "passer" da Teodor, men da er jeg kjapp altså!

Teodor har sovd mang en gang alene i bilen, enten utenfor huset med babysitter på eller utenfor bhg. Orker ikke vekke en sovende gutt bare for å være borte i 2 min.

Comment

Ville aldri gått inn på feks butikken, selv om hu lå å sov i bilen. Veit jo aldri om det er lang kø på butikken, så det tar litt tid.
      Da er sjansen ganske stor for at hu ville hylt grini innen jeg kom ut i bilen igjen. Så den sjansen tar jeg faktisk ikke
      Jente-07 Jente-08 Jente-10

Comment

Opprinnelig lagt inn av Appel Se innlegg
        Hvis køen er lang kan du vel bare gå å hente henne inn?
        Joda, selvfølgelig. Men uansett om jeg bare løper inn å kjøper en ting, er det jo ganske stor sjanse for at hu har våkna og sitter og hyler. Derfor jeg aldri ville gjort det.

Da blir det jo nesten det samme som å reise på butikken mens ungen sover hjemme... (for de som bor rett ved butikken da)

Comment

Synes det er verre å vekke en sovende baby/ et sovende barn enn å la han/hun sitte sovende i bilen i noen minutter jeg da.
          Blir jenta di rett om hun våkner alene i bilen, Netta85?
          Mamma.

Comment

Opprinnelig lagt inn av netta85 Se innlegg
            Joda, selvfølgelig. Men uansett om jeg bare løper inn å kjøper en ting, er det jo ganske stor sjanse for at hu har våkna og sitter og hyler. Derfor jeg aldri ville gjort det.

Da blir det jo nesten det samme som å reise på butikken mens ungen sover hjemme... (for de som bor rett ved butikken da)
            Nei, det gjør det jo ikke. Det er vel ingen som bor så nærme butikken som parkeringsplassen er.. Og dessuten er vel faren for brann langt større i et hus enn i en parkert bil.
            Mamma.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Hilde Se innlegg
              Nei, det gjør det jo ikke. Det er vel ingen som bor så nærme butikken som parkeringsplassen er.. Og dessuten er vel faren for brann langt større i et hus enn i en parkert bil.
              Sant det, men nå tenkte jeg på folk som bodde rett ved butikken jeg da. Ikke kjøreavstand liksom

Comment

Det har jeg gjort opptil flere ganger, er ikke særlig hysterisk av meg..

Comment

Er jo ikke værre enn å ta med babyen i bilstolen inn i butikken heller da. da blir den ikke vekt.
                  Vi har en sånn liten trille som hører til bilstet som vi tar med.Bare til å klikke bilsetet på vogna. Og den bruker vi om hu sover

Når barnet er større og skjønner mere, og selv kan velge om det vil sitte i bilen, er det jo en helt annen sak da.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Appel Se innlegg
                    Vi bodde i gangavstand på noen hundre meter til butikken før, men jeg kunne aldri godt fra Thilde hjemme. I fare for brann og ting hun kan skade seg på, selvom det ikke ligger fyrstikker på bordet kan hun fint lete det frem om hun bestemmer seg for det.
                    Selvom jeg ser hjem fra butikken har det aldri skjedd at Thilde er hjemme alene.
                    Nå snakka jeg om når ungen var liten og sov da. Ikke når den er så stor at den ikke har sprinkelseng og kan gå rundt i huset selv om den våkner...

Comment

De vognene er jo kjempekjekke, Netta.

Jeg prøvde en gang å ha med meg baby på 1 mnd og storebror på 15 mnd inn i butikken samtidig og det ble med den ene gangen, kan man si.
                      Liker ikke sette dem igjen utenfor butikken, da det er stort og oversiktlig. Derfor handler jeg heller mens de er hjemme. Men utenfor barnehagen går det som sagt greit å la dem sitte igjen litt.
                      Mamma.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Millamo Se innlegg

Ofte så er menn roligere enn oss på dette området. Vet om ei som aldri lot barna sitte alene i bilen noe sted. Før hun plutselig fant ut at mannen hennes gjorde det støtt og stadig og det hadde han drevet med lenge....
                        Da hadde jeg blitt ganske så sur altså

Synes det er forskjell på hvor store barna er, større barn kan jo ta et valg om de vil være alene eller ei. Det kan ikke en et-åring!
                        som sagt tidligere så har jeg ikke bilen hjemme og har dermed ikke opplevd problemstillingen med sovende barn i bilen så ofte. Men tror nå ikke det hadde forandret meningen min likevel altså
                        Storebror er født August 2005

Lillebror er født Juli 2007

Comment

Opprinnelig lagt inn av netta85 Se innlegg
                          Nå snakka jeg om når ungen var liten og sov da. Ikke når den er så stor at den ikke har sprinkelseng og kan gå rundt i huset selv om den våkner...
                          Jeg ville aldri gått fra huset mitt selv om ungen lå i sprinkelseng heller jeg da, pga brannfaren.
                          Mamma.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Hilde Se innlegg
                            De vognene er jo kjempekjekke, Netta.

Jeg prøvde en gang å ha med meg baby på 1 mnd og storebror på 15 mnd inn i butikken samtidig og det ble med den ene gangen, kan man si.
                            Liker ikke sette dem igjen utenfor butikken, da det er stort og oversiktlig. Derfor handler jeg heller mens de er hjemme. Men utenfor barnehagen går det som sagt greit å la dem sitte igjen litt.
                            Skjønner godt med to små barn
                            Tror ikke jeg kommer til å være den ivrigste på butikkturer når den lille kommer. Da blir det nok handling kun når sambo er hjemme

Comment

Opprinnelig lagt inn av nanni Se innlegg
                              Da hadde jeg blitt ganske så sur altså

Synes det er forskjell på hvor store barna er, større barn kan jo ta et valg om de vil være alene eller ei. Det kan ikke en et-åring!
                              som sagt tidligere så har jeg ikke bilen hjemme og har dermed ikke opplevd problemstillingen med sovende barn i bilen så ofte. Men tror nå ikke det hadde forandret meningen min likevel altså
                              Hva er du redd for? Eller dere som ikke vil ha barnet sittende alene i bil? (Er ikke bare rettet til deg, selv om jeg quoter deg).
                              Innbrudd?
                              At noen skal stjele bilen?
                              At barnet skal våkne, og gråte? -Det gjør vel ingenting, man er jo ikke lenge borte?
                              Mamma.

Comment

Opprinnelig lagt inn av wander Se innlegg

Jeg så engang en bil med en baby inni på parkeringsplassen til et av de største shoppingsentre i hele landet... da ble jeg sjokkert. Jeg gikk inn og sa ifra til en vakt at det var en bil der med en baby alene, og de skulle holde oppsikt... (I følge han er det "vanlig"...)
                                Det synnes jeg er litt ekstremt.
                                Men å levne en baby som ikke kommer seg ut av bilstolen, eller en unge som sitter fast og ikke kommer seg løs selv. I bilen mens man er et par min inne i barnehagen , synnes ikke jeg gjør noe.

perkerte henne aldri sånn at sola stekte på bilen.

Hadde jeg skulle ha tatt henne inn og hun eks sov så hadde hun våknet og jeg vil ikke ha 25 unger fra 2 til 6 år stormende oppi bilstolen,
                                Og byttet bilstol for et par mnd siden så nå er dte ikke bare å ta med stolen inn. Da måtte jeg ha holdt snoopy mens jeg hjalp turbo med tingå holdt snoopy og eventuelle klær jeg skulle ha hatt med inn i bhg eller hjem.
                                For hun satt ikke alene så da måtte jeg ha lagt henne ned og hatt 25 unger springene over henne

nei går fortere uten snoppy

Men nå må mann ha bilen på jobb så han som leverer å henter turbo.

Når det blir vår skal jeg sykkle å hente turbo og da får seff snoopy bli med inn
                                Mamma til Turbo 2003 og Snoopy 2007

Comment

Working...
                                X