Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

barn alene i bil....

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: barn alene i bil....

Opprinnelig lagt inn av Appel Se innlegg
    Det kan vel begynne å brenne selvom barnet ligger i sprinkelseng og sover??
    Selvfølgelig kan det jo det da.
    Ville uansett aldri gått fra babyen min noe sted jeg
    Jente-07 Jente-08 Jente-10

Comment

Opprinnelig lagt inn av netta85 Se innlegg
      Er jo ikke værre enn å ta med babyen i bilstolen inn i butikken heller da. da blir den ikke vekt.
      .

Kanskje din unge ikke våkner men du kan nå ikke mene at alle unger sover for det om man tar med babybilstolen .

Snoopy våknet flr bestandig med en gang vi begynte å bære på bilstolen.

Men om vi flyttet henne fra bilstolen og over i bagen på vogna eller sporstvognacvogna så sov hun videre.
      Mamma til Turbo 2003 og Snoopy 2007

Comment

Opprinnelig lagt inn av Marianne Se innlegg
        Kanskje din unge ikke våkner men du kan nå ikke mene at alle unger sover for det om man tar med babybilstolen .

Snoopy våknet flr bestandig med en gang vi begynte å bære på bilstolen.

Men omvi flyttet henne fra bilstolen og over i vogna så sov hun videre.
        Er jo forskjellig på unger da. Men ville nå heller tatt den sjansen at ungen våkna når jeg tok den ut av bilen.
        Enn at den satt hylende når jeg kom ut fra butikken.
        Jente-07 Jente-08 Jente-10

Comment

Nå har heller ikke jeg hatt den problemstillingen med 2 barn, men har aldri latt Vetle vært alene i bilen.
          Pappan min har latt Vetle sitte i bilen (etter han var 3år) og jeg har sagt at det ikke er greit heller jeg da. Det er unødvendig og skummelt synes jeg.

Comment

Jeg ser ikke helt problemet med å la ungen sitte i bilen mens en henter storesøsken jeg da...Mulig jeg blir en dårlig mor da
            jente f. 2009 jente f.2011

Comment

Hvis Emma sover når vi kommer frem til barnehagen, lar jeg henne sitte der mens jeg henter/leverer. Har ikke skjedd en eneste gang at hun har våknet og skreket. Når hun først sover, da sover hun tungt og godt.
              Og hvis hun skulle våkne og skrike, synes jeg ikke det er så farlig, jeg bruker kun noen minutter.
              Gullungene 05 og 07

Comment

Opprinnelig lagt inn av Hilde Se innlegg
                Hva er du redd for? Eller dere som ikke vil ha barnet sittende alene i bil? (Er ikke bare rettet til deg, selv om jeg quoter deg).
                Innbrudd?
                At noen skal stjele bilen?
                At barnet skal våkne, og gråte? -Det gjør vel ingenting, man er jo ikke lenge borte?
                Før jeg svarer på ditt innlegg, må jeg bare svare generelt - jeg ville ikke latt ungen min være igjen i bilen - uansett. Aldri! Ikke før ungen var stor (synes f.eks. Oda er for liten enda).

Så til svaret på det her - JA, jeg er redd for innbrudd! Da jeg jobba i Trondheim, var det en sak der med ei mor som gikk inn i barnehagen for å levere eldstemann mens yngste sov i bilen. Mens bilen sto parkert (ganske øde barnehage dette var snakk om altså!), slår en tyv inn frontruta for å stjele veska til mamma'n som lå i gulvet på passasjersida. Den lille som sov i bilen våknet og hyyyylte verre og var helt hysterisk. (Hører med til historia at tyven ble så skremt av hylinga at han tok dagmamma-sekken til minstemann i steden for )
                Men det historia sitter så i for min del at jeg ALDRI hadde turt å gå fra. En vet aldri hvor tyver slår til og det har jo ofte vært oppe om innbrudd i foreldres biler ved henting/levering i barnehage fordi de ofte lar vesker og sånn ligge igjen i bilen...

I tillegg har jeg en unge som fremdeles hadde blitt redd av å være alene i bilen, så det hadde uansett ikke vært aktuelt her. Ho har, helt fra ho var bitte liten, hatt veldig separasjonsangst, og da er vel ikke dette riktige måte å "kurere" det på...

Opprinnelig lagt inn av nip Se innlegg
                Pappan min har latt Vetle sitte i bilen (etter han var 3år) og jeg har sagt at det ikke er greit heller jeg da. Det er unødvendig og skummelt synes jeg.
                Det gjorde pappa her før jul også (da var jo Oda straks 3 1/2 år)! Utenfor leiligheta vår her (bor veeeldig sentralt i Hamar, for de som ikke vet det). Han og Oda hadde bært ut litt bagasje til vi skulle hjem til jul og jeg var igjen oppe i leiligheten. Så kom han tilbake alene og sa at Oda satt i bilen og venta. Da var ikke jeg særlig blid du!!! Innen vi kom ned igjen, var surveleppa framme på Oda, og etter det har ho vært utrolig usikker hver gang vi voksne går ut av bilen og må forsikre seg 10 ganger på at vi kommer bak og henter ho og ikke går fra ho i bilen...
                - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Opprinnelig lagt inn av Hilde Se innlegg
                  Hva er du redd for? Eller dere som ikke vil ha barnet sittende alene i bil? (Er ikke bare rettet til deg, selv om jeg quoter deg).
                  Innbrudd?
                  At noen skal stjele bilen?
                  At barnet skal våkne, og gråte? -Det gjør vel ingenting, man er jo ikke lenge borte?
                  JA og JA

Ja, jeg tenker på risikoen for innbrudd i bilen eller at noen faktisk stjeler bilen med barnet i!

Jeg vil heller ikke at mitt barn skal våkne og plutselig være alene i bilen. Greit det ikke er lenge man er borte for å levere, men jeg synes faktisk det er for lenge at barnet mitt skal sitte fx 5 min og hyle i bilen fordi han er redd og lurer på hvor mamma er!
                  Storebror er født August 2005

Lillebror er født Juli 2007

Comment

Lar også Emma ligge ute i vogna og sove hjemme, mens jeg f.eks dusjer. For dusje må jeg...
                    Gullungene 05 og 07

Comment

Det har jeg ofte gjort når jeg skal levere eldstemann i bhg. Har prøvd å ta lillesøster med ett par ganger, men det er bare styr. Lar jeg henne sitte igjen i bilen er jeg så rask jeg kan.
                      Nå bor vi på ett ganske lite sted så har aldri tenkt over at noen kan stjele bilen
                      Er ikke redd hun skal gråte mens jeg er inne i bhg, for det er uansett bare snakk om ett par minutter jeg er borte. Men stort sett er hun like blid og fornøyd når jeg kommer ut igjen, eller sover like godt
                      Storebror f.2005 Lillesøster f.2007

Comment

Opprinnelig lagt inn av AnneMy Se innlegg
                        Det har jeg ofte gjort når jeg skal levere eldstemann i bhg. Har prøvd å ta lillesøster med ett par ganger, men det er bare styr. Lar jeg henne sitte igjen i bilen er jeg så rask jeg kan.
                        Nå bor vi på ett ganske lite sted så har aldri tenkt over at noen kan stjele bilen
                        Er ikke redd hun skal gråte mens jeg er inne i bhg, for det er uansett bare snakk om ett par minutter jeg er borte. Men stort sett er hun like blid og fornøyd når jeg kommer ut igjen, eller sover like godt
                        Hvis du ikke lar nøklene stå i bilen, er det jo lite sannsynlig at bilen blir stjelt!
                        Er bare på amerikanske filmer det, at man tjuvkobler bilen på null komma niks...
                        Gullungene 05 og 07

Comment

Opprinnelig lagt inn av Ingrid81 Se innlegg
                          Hvis du ikke lar nøklene stå i bilen, er det jo lite sannsynlig at bilen blir stjelt!
                          Er bare på amerikanske filmer det, at man tjuvkobler bilen på null komma niks...

Har dessuten startsperre så tror ikke det hadde vært så enkelt nei.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Ingrid81 Se innlegg
                            Lar også Emma ligge ute i vogna og sove hjemme, mens jeg f.eks dusjer. For dusje må jeg...
                            Nå sover aldri lillesøster ute, men gjorde det med storebror.
                            Nyt dusjen din du Ingrid

Comment

Opprinnelig lagt inn av AnneMy Se innlegg
                              Nå sover aldri lillesøster ute, men gjorde det med storebror.
                              Nyt dusjen din du Ingrid
                              Kunne blitt litt alvorlig stank i Elverum, om jeg ikke hadde tatt sjansen på å dusje i løpet av 3 mnd...
                              Gullungene 05 og 07

Comment

Jeg ville aldri gjort det. Kan aldri vite hva som skjer.

var og hentet en i en barnehage engang, og så hørte jeg en baby gråte fra bilen ved siden av. Da hadde mora gått inn og hentet det andre barnet sitt og latt sin 3 dager gamle baby sitte i bilen i over 20 varme grader og sove. Vi hentet en som jobbet der, og prøvde og finne ut hvem som eide bilen og barnet. Etter 5 min så kom ei mor og barnet ruslende. Det synes jeg var skikkelig uansvarlig . Hun skyldte på amme tåka, men den godtok ingen av oss som hadde stått der med babyen.

Comment

Working...
                                X