Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

barn alene i bil....

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: barn alene i bil....

Jeg tør ikke! Er livredd for innbrudd, tenk om noen stjeler bilen? Da hjelper det jo ikke om jeg står i vinduet i butikken og følger med! Hvis jeg må på butikken og Hanna sover tar jeg enten med bilsetet eller drar hjem uten å handle. Da drar jeg heller når mannen har kommi hjem!

Godt mulig jeg er veldig pinglete og jeg veit at jeg og mannen har litt forskjellige syn på saken, men han må pent gjøre som jeg sier

Comment

Opprinnelig lagt inn av gojenta Se innlegg
      Jeg ser ikke helt problemet med å la ungen sitte i bilen mens en henter storesøsken jeg da...Mulig jeg blir en dårlig mor da
      Alle gjør forskjellige ting, og har forskjellige meninger, men ingen av partene er dårligere foreldre enn andre i denne sammenhengen.
      Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Comment

Skjønner at dere er redde for innbrudd, vi er i grunnen svært lite plaga med det i nabolaget her. Og det kommer og går folk på parkeringa i barnehagen hele tida, så jeg tror nok noen hadde reagert om noen prøvde å bryte seg inn...

Å stjele en bil er lettere sagt enn gjort altså, så det gidder jeg ikke tenke på engang. Da synes jeg det er skumlere at ungen ligger ute i vogna og sover, sånn sett, er større sjanse for skumle katter enn skumle menn.
        Mamma.

Comment

Jeg har også gått fra Smitin, både i våken og sovende tilstand.
          Vi har "barnesikring" så hun kommer ikke ut, selv om jeg går fra bilen ulåst.
          Føler at det er tryggest og ikke låse OM noe skulle skje liksom...
          Og så tenker jeg meg godt om HVOR jeg parkerer, så bilen står trygt. Og er aldri lenge borte! Max 5 minutter.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Hilde Se innlegg
            Skjønner at dere er redde for innbrudd, vi er i grunnen svært lite plaga med det i nabolaget her. Og det kommer og går folk på parkeringa i barnehagen hele tida, så jeg tror nok noen hadde reagert om noen prøvde å bryte seg inn...

Å stjele en bil er lettere sagt enn gjort altså, så det gidder jeg ikke tenke på engang. Da synes jeg det er skumlere at ungen ligger ute i vogna og sover, sånn sett, er større sjanse for skumle katter enn skumle menn.
            Hanna ligger ikke ute aleine å soer heller. Er masse store katter her som søker varme vogner! Det var den avsporinga!

Comment

Vi levner ikke Caroline i bilen. Benedicte er så stor at det blir ikke det samme (8 år). Det er svært sjelden hun blir igjen om vi andre går, uansett. Og etter at vi hadde brann i bilen har vi bare fått en bekreftelse på at vi gjør det riktige for oss. Kortslutning i setevarmeren.
              B. 12/99 C. 07/04 A. 02.03.09
              ~

Comment

Opprinnelig lagt inn av netta85 Se innlegg
                Er jo ikke værre enn å ta med babyen i bilstolen inn i butikken heller da. da blir den ikke vekt.
                Vi har en sånn liten trille som hører til bilstet som vi tar med.Bare til å klikke bilsetet på vogna. Og den bruker vi om hu sover

Når barnet er større og skjønner mere, og selv kan velge om det vil sitte i bilen, er det jo en helt annen sak da.
                Ja jeg har gått ifra en eller begge en rask tur i butikken for å kjøpe melk og brød, eller for å levere/hente eldstemann mens veslefrøkna har sovet godt i bilen imens. Og selvom det en sjelden gang har hendt at en har våkna, har de vært blide og fornøyde og bare tittet rundt seg.

Jeg er ikke så hysterisk på det området. Ser jo også ann på hvor lenge barnet evnt. har sovet, i forhold til hvor lenge det vanligvis pleier å sove. Med andre ord: har barnet nylig sovnet, vekker jeg det ikke for å kjøpe melk og brød. Har det derimot fått seg en real lur og det er på tide å våkne igjen, vekker jeg det å tar det med inn.

Innbrudd og brann i bil gidder jeg ikke å tenke på engang...

Comment

Dette har jeg gjort mange ganger.

Men gjør det kun på steder der jeg ser bilen, og er det på butikken gjør jeg det bare om det ikke er noe kø i kassa! (og nei, her blir det ikke bare plutselig kø.) Skulle det skje noe med meg inne på butikken ville folk koblet at bilen med et barn i hørte til meg - så det bekymer meg ikke!
                  To perfekte gutter!!
                  06.08.2009
                  21.06.2005

Comment

Opprinnelig lagt inn av nip Se innlegg
                    Nå har heller ikke jeg hatt den problemstillingen med 2 barn, men har aldri latt Vetle vært alene i bilen.
                    Pappan min har latt Vetle sitte i bilen (etter han var 3år) og jeg har sagt at det ikke er greit heller jeg da. Det er unødvendig og skummelt synes jeg.

Pappa lot minstejenta på 2,5 år sitte alene i bilen nå i helgen,mens han hentet noe på jobben.
                    Han kunne se henne,og hun kunne se han.
                    men..da han kom tilbake var alle dørene låst,Lillemor satt fastspent og bilen stod og gikk.Han hadde latt bilen stå å gå,for at hun ikke skulle fryse.
                    Hun begynte å hylskrike,satt der i 1 time tilsammen!
                    Til slutt kom Falken og fikk åpnet.
                    Hun hadde kommet borti sentrallås-knappen med tuppen på støvlene,mens hun satt der og var flink,og ikke rørte på noe.
                    Da var jeg ikke særlig blid,og tror ikke han gjør det en gang til

Comment

Jeg ville aldri gjort det og tviler på jeg noen gang kommer til å gjøre det. Mulig jeg er hysterisk Men Sambo gjør det, til og med når han skal innå handle Har kranglet en del angående akuratt det altså

Comment

Jeg lar minstejenta sitte i bilen når jeg leverer, hun er 1 1/2 år og vil jo helst være med inn å leke sammen med søster hele dagen, så leveringen går veldig mye raskere og uten skrik dersom hun venter i bilen. Detter er noe hun er vant til, sitter og titter og er helt rolig.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Trinny Se innlegg
                          Pappa lot minstejenta på 2,5 år sitte alene i bilen nå i helgen,mens han hentet noe på jobben.
                          Han kunne se henne,og hun kunne se han.
                          men..da han kom tilbake var alle dørene låst,Lillemor satt fastspent og bilen stod og gikk.Han hadde latt bilen stå å gå,for at hun ikke skulle fryse.
                          Hun begynte å hylskrike,satt der i 1 time tilsammen!
                          Til slutt kom Falken og fikk åpnet.
                          Hun hadde kommet borti sentrallås-knappen med tuppen på støvlene,mens hun satt der og var flink,og ikke rørte på noe.
                          Da var jeg ikke særlig blid,og tror ikke han gjør det en gang til

Comment

Jeg har gjort det med Ingrid og ho er 4 måneder. Løpt inn på butikken å handla noe melk og brød. Men om det skulle bli lang kø og det ikke skulle gå så fort, så går jeg bare ut å henter ho. Og så kommer det litt an på åssen humør ho er i. Hvis ho er sånn jeg vil opp å se humør så tar jeg ho bare med inn, men om ho er litt halvttrøtt og sånn, så tar jeg gjerne en kjapp tur inn på butikken, men lar bilen stå rett ved inngangen, og låser den. Og som sagt, er bare kjapt inn og ut igjen.

Comment

Når minste-mann var nyfødd og frem til han var ca 11-12 mnd satt han i bilen og ventet når jeg var inne i bhg med de to andre. Han satt helt fint og lekte i sete sitt eller sov,men nå er han blitt så stor att han får vere med inn. Jeg har også av og til alle tre i bilen menst jeg er rett inne på butikken for å kjøpe noe....men det er bare EN butikk av mangen her jeg bor,att jeg tør å gjør det på...!!!
                              Trulto med Tuppo 29/8-03,Lille-mann 31/12-04,og Lille-gutt 10/7-06 22 september!

Comment

Opprinnelig lagt inn av Helert Se innlegg
                                Jeg lar minstejenta sitte i bilen når jeg leverer, hun er 1 1/2 år og vil jo helst være med inn å leke sammen med søster hele dagen, så leveringen går veldig mye raskere og uten skrik dersom hun venter i bilen. Detter er noe hun er vant til, sitter og titter og er helt rolig.
                                Akkurat dette, synes jeg også ett ett viktig poeng. Er ett barn vant med den situasjonen, blir det jo også noe annet, enn om man "plutselig" skulle forsvinne mens barnet sov, for så å være borte når det våkner.

Comment

Working...
                                X