Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hvordan løser dere hverdagskabalen?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Hvordan løser dere hverdagskabalen?

Her jobber vi skift begge to, og det fungere utmerket her altså .
    Sambo jobber natt, formiddag og ettermiddag. Jeg jobber formiddag og ettermiddag.
    Jeg begynner dagvaktene klokken 07.45 til 15.00, og senvakt 15.15-22.00. Har 75 % fast, og jobber ekstra når det passer meg . Vi har bare 5 min til barnehage og jobb, så der er vi heldige.

Når sambo har formiddagsskift, har fri eller har vært på natt så henter han Espen i 14.00 tiden. Og lager stort sett middagen ferdig til jeg kommer hjem. Kjekt ja !
    Av og til kræsjer det at vi har arbiedshelg sammen, men det er aldri problem. Vi har besteforeldre på begge sidene som stiller mer enn gjerne opp som barnevakt !
    Vi har dessuten begynt med ønsketurnus på jobben min, og det er kjempe kjekt. Da er det bare å bytte om det skulle bli fullstendig kræsj.

Så vi syns vi har lange ettermiddager sammen med Espen begge to. Er jeg ferdig 15.00 så har jeg hele ettermiddag frem til 20.00 sammen med Espen. Har fullplass til han i barnehagen, men stort sett har han en fridag i uka.

Så skiftarbeidere passer utmerket her i huset altså. Alle sammen har mye tid i lag !
    Lykkelig mamma til to herlige gutter !

Comment

Opprinnelig lagt inn av Eri Se innlegg
      Først og fremst Hilde, jeg beundrer deg masse for at du klarer å studere ved siden av jobben. Skjønner godt at det er tøft, men du kommer sikkert til å få igjen for strevet senere.

Du nevner over her at du har muligheten til å omstrukturere dagene og at du kan bruke kveldene til skole i stedet. Nå er min livssituasjon veldig annerledes en din og mine kvelder er rimelig "låste" uansett. Jeg bruker i alle fall ofte kveldene til å lese. Dette gjør at jeg får frigjort masse tid på dagen til andre ting. Du skal jo ikke være student for evig og alltid heller, det bli jo bare snakk om en viss periode.
      Takk for innspill, Erikka.
      Slik det er nå, bruker jeg kveldene til meg selv. Scrapping, trening, husarbeid, kjærestetid, tv-tid og litt skole. Skal jeg jobbe kortere dager, blir alle kveldene brukt til skole fordi jeg mister muligheten til fridagene hvor jeg studerer. Skulle gjerne hatt i både pose og sekk jeg da.

Opprinnelig lagt inn av Pippi
      Skjønner godt at du vil ha litt fri på kveldene... Hadde det sånn på kveldene frem til jul i fjor (eller forfjor blir det nå, faktisk), og det er utrolig slitsomt og går bare for kortere perioder. Hvor lenge har du igjen å studere? Hva med å ta en pause fra studiene et par år, og komme sterkere tilbake når ungene har blitt litt større?
      Jeg har dette semesteret igjen med undervisning og deretter "bare" masteroppgaven. Den skriver jeg hjemme, og trenger ikke pendle. Vil helst ikke utsette noe mer nå nei, har utsatt studiene i begge svangerskapene, og trenger den lønnsøkningen et fullført studium gir...

Opprinnelig lagt inn av MiF Se innlegg
      Skiftarbeid sammen med student som bor på hybel ville jeg nok ikke anbefale. Jeg sliter nok med å få jobbet nok timer ved å ha en 8-16 jobb.
      Jeg tenker mer og mer på at det faktisk ikke er så dumt jeg da, men jeg er heldig og har foreldrene mine i nærheten som kan stille opp dersom det trengs.
      Dessuten tjener man jo mye mer på skiftarbeid enn bare dagtid, slik at jeg kan jobbe redusert stilling...Barnehagen ungene går i, har oppe til kl 19, så behovet for barnepass ved kveldsvakter blir kun henting og legging på kveldene. Det kan helt sikkert besteforeldre hjelpe til med dersom det blir behov, er jo ikke så mange kveldsvakter i hver turnus uansett, særlig ikke om man jobber redusert. Mange steder er det jo ønsketurnus også, og det passer meg utmerket!

Liker tanken på å ha på formiddagene innimellom, og bruke tid på ungene før barnehagen. Er ikke kjernetid i barnehagen her, så jeg kan levere kl 13 om jeg begynner på jobb seint.
      Mamma.

Comment

mannen jobber turnus og jeg jobber bare dagtid man- fredag. så det er jo genialt. skulle selfølgelig ønske vi fikk litt mere tid sammen i ukedagene, og at sønnen min fikk litt kortere dager i bhg, men sånn går det nok ikke. så jeg synes det fungerer veldig bra sånn det er nå. så bytter vi på og hente/levere i bhg alt etter som det passer seg

Comment

Working...
        X