Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hvorfor skal det bli så negativt at man prøver å være sunn?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Hvorfor skal det bli så negativt at man prøver å være sunn?

Grøss og gru! Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne hen engang... Jepp, den tråden der kunne jeg ha skrevet selv... Datteren min får aldri snop, hun får en sjelden gang bolle, stakkars jente!

M fikk smake kake for første gang da hun ble 1 år, på selve dagen... hun syntes ikke det var godt, og hun fikk en allergisk reaksjon på sjokoladen. Hun spiser frukt, masse frukt! Og hun koser seg med frukt faktisk... Men så har vi de da som syns det er såååå synd på datteren min som ikke får godteri... Fysj, jeg må være en dårlig mamma!

Vi er enige i at hun ikke skal ha mye snop, så jo hvor hyperaktiv hun ble under pepperkakebakinga. Det blir mye sukker på en så liten kropp, og hun får tidsnok spist nok søtt. Vi er så heldige at besteforeldrene respekterer vårt valg, jeg og far er enige når det gjelder sukker hjemme... men derimot våre venner, de mener det er helt horribelt at M ikke får godteri.

Jeg mener at dette må vi få velge selv, om vi ikke ønsker at datteren vår skal spise masse sukker, må dette være vårt valg! Hva andre velger er helt og holdent opp til dem... Jeg respekterer da at de velger å gi sine barn sjokolade, hvorfor kan ikke de respektere vårt valg da?

Ble langt, rotete og avsporing dette...
    Jente november- 06
    Gutt juli- 08

Comment

Jeg synes du er kjempeflink, nip. Skulle ønske jeg var halvparten så flink som deg, altså. Kan tenke meg det ikke er så lett å endre mentaliteten til besteforeldrene... men hvis du står fast på at slik skal det være, så kan det hende det går opp for dem litt etter litt. Jeg tviler ikke et sekund på at Vetle ikke merker det en gang. Og det er kjempebra at f.eks. vafler kan være like bra som lørdagsgodt. Kanskje de kommer til å se det etter hvert de også.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Mira84 Se innlegg
        Jeg synes du er kjempeflink, nip. Skulle ønske jeg var halvparten så flink som deg, altså. Kan tenke meg det ikke er så lett å endre mentaliteten til besteforeldrene... men hvis du står fast på at slik skal det være, så kan det hende det går opp for dem litt etter litt. Jeg tviler ikke et sekund på at Vetle ikke merker det en gang. Og det er kjempebra at f.eks. vafler kan være like bra som lørdagsgodt. Kanskje de kommer til å se det etter hvert de også.

Takk

Hadde det vært sånn at Vetle lagde noen big deal ut av det og at lørdaggodteri var viktig for han, så hadde jeg selvfølgelig passet på at han alltid fikk det og heller kuttet ut at vi koste oss med kakao og sånn (selvom vi selvfølgelig ville gjort det innimellom også), men ikke mange ganger på en helg liksom.

Comment

Working...
        X