Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hva synes dere om høye hæler på barnesko?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hva synes dere om høye hæler på barnesko?

Jeg fikk meg litt av en overraskelse når jeg skulle finne pensko til Oda før jul!

Oda er ganske stor på beina (bruker 28-29 nå og er jo 3 1/2 år), men følte nesten at vi ble "straffa" for det da - eneste skoene jeg fant i riktig størrelse til henne, hadde nemlig HØYE hæler!!! Noen hadde brede, men høye, andre virkelig stiletthæl!

Sånn jeg ser det, kunne jeg TIL NØDS gått med på bunadsskohæl, selv om jeg ikke synes det hører hjemme på barnesko heller, men den er i alle fall stødig og ikke spesielt høy, men 2-3 cm høye hæler eller evt bare 1 cm, men rååå-tynn hæl? Hvor vinglete er ikke det å gå på da?

Må si - jeg fant ETT par som ikke hadde hæl i den størrelsen, men de var i sånn ekkel gullfarge med masse glinsing og "dritt" på.

Enden på "visa" var at Oda gikk i sokkelesten i jula. Jeg NEKTER å kjøpe sko med HÆL på til ungen min før ho er GANSKE mye eldre enn ho er nå (helst minst 3 ganger så gammel som nå!)!!!
    - 2004, - 2010, - 2014

Sv: Hva synes dere om høye hæler på barnesko?

Høye hæler er ikke jo ikke bra for voksenbein engang!! Da er det bedre uten sko!

Comment

Hadde aldri kjøpt det til mitt barn, (om jeg hadde jente, selvsagt) fordi det ikke er bra å gå på, ihvertfall ikke lenge om gangen.
      Feks på juletrefester og i andre selskaper hvor barn pynter seg, pleier de jo også å leke. Kan ikke være mye moro å leke i høye hæler.
      Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Comment

Opprinnelig lagt inn av jinta85 Se innlegg
        Høye hæler er ikke jo ikke bra for voksenbein engang!! Da er det bedre uten sko!
        Og jeg må si du gjorde det rette. Høye hæler er veldig stor belastning for metatarsene og falangene (bein i forfoten) på foten. Og for belastning ofte og mye for voksne og for barn kan føre til feilstillinger i foten samt forskjellige lidelser.

Vil derfor si til deg Line Mor at utifra en fotterapeuts øyne så gjorde du det rette!
        jente f. 2009 jente f.2011

Comment

Opprinnelig lagt inn av gojenta Se innlegg
          Og jeg må si du gjorde det rette. Høye hæler er veldig stor belastning for metatarsene og falangene (bein i forfoten) på foten. Og for belastning ofte og mye for voksne og for barn kan føre til feilstillinger i foten samt forskjellige lidelser.

Vil derfor si til deg Line Mor at utifra en fotterapeuts øyne så gjorde du det rette!
          Godt å høre det fra deg også

Jeg skjønner bare ikke at det LAGES jeg da, når det er så dårlig for foten!
          Greit nok at det lages til voksne - vi velger jo å ødelegge oss selv liksom, men at en skal ha det til UNGER? Helt ned i 3-årsalderen????
          - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Jeg hadde nok aldri kommet til å kjøpt høye hæler på barnet mitt sine sko om jeg hadde en jente altså.
            Det høres rett og slett helt ubehagelig for en liten fot !
            Lykkelig mamma til to herlige gutter !

Comment

Nei Linemor jeg skjønner heller ikke at de lager høyhæla sko for barn altså. Helt høl i hodet spør du meg.
              jente f. 2009 jente f.2011

Comment

HÆ?

Høye hærler på barnesko?

Mamma til Turbo 2003 og Snoopy 2007

Comment

Opprinnelig lagt inn av Marianne Se innlegg
                  HÆ?

Høye hærler på barnesko?

Ja, gå i hvilken som helst skobutikk det, så ser du (dvs. jeg har ikke sett etter ETTER jul da)... Prøvde Din sko, Skoringen, Euro sko og en skobutikk i byen her som ikke er i en kjede - samme greia OVERALT!
                  - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Smitin bruker også str.28.
                    Jeg har, som Line-mor, observert at det er MYE høye hæler. Og det får hun selvsagt ikke bruke. (Hun fikk prøve et par av naboen, og det var stas, men de kom forholdsvis fort av igjen. )

Her har vi heldigvis ikke problemer med å finne sko uten hæl heller da.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Taratroll Se innlegg
                      Smitin bruker også str.28.
                      Jeg har, som Line-mor, observert at det er MYE høye hæler. Og det får hun selvsagt ikke bruke. (Hun fikk prøve et par av naboen, og det var stas, men de kom forholdsvis fort av igjen. )

Her har vi heldigvis ikke problemer med å finne sko uten hæl heller da.
                      Jeg var kanskje BITTELITT sein med juleskohandlinga, men var fremdeles 3 uker igjen til jul da jeg var på runda mi og sjekka flere ganger i uka helt fram til jul for å se om det hadde kommet inn andre, men...
                      - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Opprinnelig lagt inn av Line-mor Se innlegg
                        Jeg var kanskje BITTELITT sein med juleskohandlinga, men var fremdeles 3 uker igjen til jul da jeg var på runda mi og sjekka flere ganger i uka helt fram til jul for å se om det hadde kommet inn andre, men...
                        Sikkert ganske så utplukket da...
                        Nå er det ihvertfall greit utvalg i butikkene våres igjen.

Comment

Oda er ganske stor på beina (bruker 28-29 nå og er jo 3 1/2 år),
                          Det var forresten godt å høre at det er flere jenter på Smitin sin alder med "pailabber"! Smitin sine venninner bruker 24-25 i sko enda. Tom. gutta i bhg har mindre føtter...

Comment

Opprinnelig lagt inn av Taratroll Se innlegg
                            Det var forresten godt å høre at det er flere jenter på Smitin sin alder med "pailabber"! Smitin sine venninner bruker 24-25 i sko enda. Tom. gutta i bhg har mindre føtter...
                            Hehe, tenkte det samme jeg også!
                            Casper til Walpurgis er omtrent like stor på beina som Oda, men ellers har jo til og med 5-åringene mindre sko enn Oda!
                            Men ho stopper nok på 38 som alle andre damer i familien uansett da!
                            - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Men ho stopper nok på 38 som alle andre damer i familien uansett da!
                              Ja, det burde jo være litt arvelig.
                              Smitin burde heller ikke få enorme føtter, for ingen i vår familie har det heller.

Comment

Working...
                              X