Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Sove ute i vogn

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Sove ute i vogn

Eh... dumme lille barnløse meg må bare spørre om noe.

Da jeg var liten så sov vi ute i vogna. Dette er jo noe folk har gjort i generasjoner, og jeg tenker at mine barn også skal få lov å sove ute i vogna. Men så ser jeg av en annen tråd at noen ikke ønsker dette pga katter...

Spm mitt er da. Blir jeg en dårlig mamma fordi jeg ønsker at mine barn skal sove ute i vogn?

Hvorfor skal de ikke sove ute i vogna?

jeg skjønner argumentet med katter, men vi hadde mange katter i mitt nabolag som liten inkl. 2 katter selv. Så spm mitt er - hvorfor ikke sove ute?

jente f. 2009 jente f.2011

Sv: Sove ute i vogn

Begge mine unger har sovet ute og de har sovet kjempe godt der Jeg for min del har alltid babycallen ute i vogna og da ville jeg hørt om det kom katter eller andre dyr i vogna
    Man kan det man vil, om man ikke vil mer enn man kan.
    *mamma'n til Emilie født 19.03.04 og Jennie født 20.03.06*
    DAGBOK

Comment

Kasper har aldri sovet inne han.. og vi bor et sted med masse katter. Syns forsåvidt det er det dårlig argument, for barna har godt av å sove ute. Det er noe som kalles for myggnett og babycall...som er til for å brukes, og jeg har aldri opplevd å ha katter i vogna!
      To perfekte gutter!!
      06.08.2009
      21.06.2005

Comment

Hadde jeg hatt muligheten til å la dem sove ute, så hadde jeg gjort det. Litt vanskelig nå da, siden vi bor i tiende etasje i blokk.
        02 05​​ 06 09

Comment

Myggnett er tingen.
          Mamma til Kidden f. juli 06 og Lillebror f. mars 09.

Comment

Adrian sov alle duppene ute i vogna fram til han ble et halvt år. Etter det ble det så mye bråk i gata (utbygging osv) at han måtte han bli lagt inne. Når Sondre blir et par uker gammel så skal han også ut i vogna for å sove. Det er en del katter her også, men med myggnetting foran så er det ikke noe problem.

Så med andre ord, hvis jeg syns du hadde vært ei dårlig mor fordi du vil legge ungen din ut, så ville jeg ment at jeg er en dårlig mor selv... Og det mener jeg jo selvsagt ikke.
            Mamma til 2005, 2008 og 2011

Comment

Vetle sov ute i vogn, men på verandaen siden vi bor i andre etasje.
              sov vel litt ute da vi flyttet til hamar også, da hadde vi alltid på myggnetting og døra åpen, så man kan sjekke "hele" tiden.
              Frisk luft er jo bra

Man blir ikke en dårlig mamma om man gjør forskjellige ting med barna sine, så lenge man passer på de selvfølgelig.

men som det ble sagt i tråden er det viktig og være obs på katter, og selvfølgelig veps osv om sommeren.

Comment

Her soves det også ute i vogn, med babycall på. Aldri opplevd at noen katter har nærmet seg vogna når Emma ligger oppi.
                Gullungene 05 og 07

Comment

Pjokken sov ute så lenge han ville sove i vogna! nå har vi en stor schäfer vi putta ut sammen med han så folk eller katter har ikke akkuratt sjangs til å nå frem!

Om en velger å la barnet sove inne i et godt utluftet rom eller ute så er det ens eget valg.... vil ikke si at en mor som lar barnet sove inne er en dårlig mor av den grunn...
                  20152009 2008 2001/20052000

Comment

Mine sov ute i vogn. Jeg brukte kattenett for at ikke katter skulle komme seg inn.

Myggnett er ikke særlig sterkt, men gir deg litt tid til å oppdage en evt. katt... Og det holder insekter ute. Likevel kan det lønne seg å huske på at det fort blir dårlig luft i vogna dersom man tetter for mye. Jeg har merket meg at man nå får kjøpt nærmest heldekkende regntrekk og slikt, kjenner at jeg blir litt .
                    B. 12/99 C. 07/04 A. 02.03.09
                    ~

Comment

I barnehagen jeg jobber i sover de fleste i vogn, og de sover mye bedre i vogna ute, enn de gjør inne i senga. Frykten for katter i vogna, stopper vi med myggnetting, eller et annet trekk over vogna. Supert med frisk luft mens man sover da
                      Gutt '08
                      Gutt '14

Comment

Smitin har sjelden sovet ute i vogn, siden hun sov mye bedre og lengre inne.
                        Men jeg har ingen betenkeligheter med å bruke vogna som sovested ute.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Taratroll Se innlegg
                          Smitin har sjelden sovet ute i vogn, siden hun sov mye bedre og lengre inne.
                          Men jeg har ingen betenkeligheter med å bruke vogna som sovested ute.
                          Det har ikke jeg heller, men lar ikke Hanna ligge der uten oppsyn!

Comment

Opprinnelig lagt inn av Blomsterbie Se innlegg
                            I barnehagen jeg jobber i sover de fleste i vogn, og de sover mye bedre i vogna ute, enn de gjør inne i senga. Frykten for katter i vogna, stopper vi med myggnetting, eller et annet trekk over vogna. Supert med frisk luft mens man sover da
                            Men barna er vel under et vist oppsyn?
                            De ganga jeg har jobba i barnehagen "din" var ansatte ute ganske ofte iallefall

Comment

Opprinnelig lagt inn av gojenta Se innlegg
                              Eh... dumme lille barnløse meg må bare spørre om noe.

Da jeg var liten så sov vi ute i vogna. Dette er jo noe folk har gjort i generasjoner, og jeg tenker at mine barn også skal få lov å sove ute i vogna. Men så ser jeg av en annen tråd at noen ikke ønsker dette pga katter...

Spm mitt er da. Blir jeg en dårlig mamma fordi jeg ønsker at mine barn skal sove ute i vogn?

Hvorfor skal de ikke sove ute i vogna?

jeg skjønner argumentet med katter, men vi hadde mange katter i mitt nabolag som liten inkl. 2 katter selv. Så spm mitt er - hvorfor ikke sove ute?

Siden dette tydelig var en avsporing fra en annen diskusjon hvor jeg nevnte noe med vogn og katter så kan jeg utdype meg litt mer.
                              Katter tiltrekkes varme og det har skjedd at katter har lagt seg over ansiktet på babyer.
                              Her jeg bor er det to gedigne skogskatter, hanner med masse testoseron, som ikke er tamme. Disse har vært på vei opp i vogna til Hanna et par ganger og de er såpass store at jeg tror ikke myggnetting hadde hjelpi mye. Derfor har jeg vagt å ikke la Hanna ligge ute aleine. Det at noen andre velger noe annet gjør ingen til en dårlig mor.

Hanna sover ute, men da er jeg sammen med hu! Jeg har jo hester og bruker mye av dagen ute. Hanna er med å ligger i vogna mens jeg møkker og ordner litt hest, da har jeg full oversikt over ho!
                              Last edited by jinta85; 15-01-08, 19:00.

Comment

Working...
                              X