Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Trenger litt hjelp til valg av bilsete

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Trenger litt hjelp til valg av bilsete

Vi skal kjøpe nytt bilsete til Elias. Vi står imellom to typer.

HTS BESAFE IZI KOMI ELLER BRITAX TWO WAY ELITE.

Er det noen som har noen av de setene?
    Luret på hvordan de er i bruk og hva dere syns om det.

- 07.06.2001 -10.10.2006 -28.12.2012

Sv: trenger litt hjelp.

Har Britax og er fornøyd

Comment

Har Izi kombi og er fornøyd, eneste at han får ikke god sovestilling i denne når han sovner, hodet vipper fram på en måte. Bruker ekstra pute da, men det er litt pes syns jeg. Hørte at BTW kan brukes lengre bakovervendt. Lurer på om vi skal ha den etterpå. Vil ha dem bakovervendt så lenge det er overhodet mulig! Begge seter er like trygge i fht til sikkerhet dersom de brukes riktig

sept'05
      juli'07

Comment

Vi har britax, og er hittil veldig førnøyd.
        Kjøpte det på lørdag, så har ikke testa det så lenge.
        Men det er veldig stort og fint, og tar ikke så stor plass i bilen
        Jente-07 Jente-08 Jente-10

Comment

Jeg ville kjøpt britax, definitivt, siden han er så stor.
          Det kan du bruke 7kg lengre enn besafe.

Vi har begge to, er mest fornøyd med britax.
          Izi combien blir veldig bratt i noen biler.

Men du bør ta bil og ungen med og prøve begge to.
          Barnas hus har begge på tilbud, men det er vel derfor du står mellom de to.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Mumriken Se innlegg
            Jeg ville kjøpt britax, definitivt, siden han er så stor.
            Det kan du bruke 7kg lengre enn besafe.

Vi har begge to, er mest fornøyd med britax.
            Izi combien blir veldig bratt i noen biler.

Men du bør ta bil og ungen med og prøve begge to.
            Barnas hus har begge på tilbud, men det er vel derfor du står mellom de to.
            Ja, det er derfor eg står mellom de to.
            Takk for svar.

Comment

Takk for svar.

Comment

Vi har britax, har brukt det siden ho var ett år, og er kjempe fornøyd.
                Den er lett å montere og veldig lett å ta ut og inn i bilen hvis dere har behov for det.
                Jenta vår sitter kjempe godt i den.
                Vi har kjøpt nakkeputa i tillegg, sånn at ho får ekstra støtte når ho sovner
                JULI. 2006 KREATIVE HJØRNE MAI. 2009
                Blogg

Comment

Har britax... Ikke hatt det så lenge, men er veldig fornøyd

Comment

Sv: Trenger litt hjelp til valg av bilsete

Vi har BeSafe til alle våre tre og er fornøyde med dem. Litt kronglete i monteringen men ikke verre enn andre seter jeg har prøvd å montere. I og med at setet jekkes ut fra bakseteryggen når du monterer det blir det bedre plass til beina enn i mange andre seter, noe som gjør at Sigrid fremdeles sitter bakovervendt uten å klage.
                    2004, 2005, 2007

Comment

Vi har be safe nå og er veldig fornøyd, men har nettopp kjøpt britax sitt, siden han holder på å vokse ut av det andre....ville absolut gått for britax siden det kan brukes lengre
                      Storebror er født August 2005

Lillebror er født Juli 2007

Comment

anbefaler besafe, det har vært best i tester.. noe som eg bryr meg litt om
                        stress om du skal flytte det mellom 2 biler, siden man fester det så godt i bilen, da blir det stress å ta ut og inn, men det viser bare at det står støtt som fy i bilen

vi spurte på reflex, barnas hus, babykos, og ALLE sa besafe som det de anbefalte først...

Comment

Vi har Hts besafe i begge bilene og er kjempe fornøyde
                          I den nyeste utgaven er det ekstra nakke støtte i tillegg, så begge mine barn har sover kjempegodt i de...

Men du må ha ganske stor bil, for det tar en del plass...

Comment

Opprinnelig lagt inn av mayen Se innlegg
                            anbefaler besafe, det har vært best i tester.. noe som eg bryr meg litt om
                            stress om du skal flytte det mellom 2 biler, siden man fester det så godt i bilen, da blir det stress å ta ut og inn, men det viser bare at det står støtt som fy i bilen

vi spurte på reflex, barnas hus, babykos, og ALLE sa besafe som det de anbefalte først...
                            Hvis man skal se på tester, så må man se på karakteren for sikkerhet.
                            Veldig mange bilstoltester tar høydepunkt for utseende og montering. Det er jo ikke det som teller.
                            Dermed blir mange tester misvisende.

Besafe er et kjempegodt sete, og det er superenkelt å montere når man kommer inn i det. Mange fester det feil da, det er litt dumt.
                            Skulderselen skal bak hornet igjen før den går opp i den svarte bøylen. Bare 2 av 33 stykker monterer det rett.
                            Ganske skummelt!

Men til et barn på 15 mnd hadde jeg absolutt valgt et sete som går til 25kg.

Velger man et bakovervendt sete, så kan man være ganske sikker på at man har gjort et godt valg uansett hvilket sete i grunn.

Comment

dette fikk minus for tung festing tror eg, men de i butikken fester det jo for oss
                              ja eg og hørte det var sykt mange som festet det feil, da eg sa det til de på reflex på nordås fikk ho dama sjokk, ho sa de måtte gå igjennom kurs på hvert enkelt sete for å kunne få selge de, for at det skulle være helt sikkert... så der oppe kan de det iallefall

Comment

Working...
                              X