Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Samvær med barn

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Samvær med barn

Hvor skal man ta kontakt når man skal lage en kontrakt mellom mor og far angående deling av barn? Min samboer har et barn fra et tidligere forhold og vi ønsker å få til en skriftlig kontrakt med moren. Mor har daglig omsorg og vi har gutten annehver helg og hver onsdag + ferier og helligdager... (annenhver)
    Må vi til advokat for å få ordnet dette?
    2008 2010

Sv: Samvær med barn

Ring familievernkontoret. De kan kalle inn mor til mekling!

Comment

Opprinnelig lagt inn av Taratroll Se innlegg
      Ring familievernkontoret. De kan kalle inn mor til mekling!
      Aha... takk for svar!!
      2008 2010

Comment

Familievernkontoret er en fin plass å henvende seg. Men jeg er ganske sikker på at de ikke har beslutningsmyndighet, men at de kun fungerer som meklere mellom partene. Blir man ikke enig om en avtale må man gå rettens vei.
        Zebra og lillemor hilser

Comment

Jeg har kjempefin erfaring med familievernkontoret!
          De opplyser om reglene i barneloven osv osv osv. De fungerer som en slags mekling mellom partene, og kommer med innspill til hvordan ting kan løses til best mulig måte for alle tre parter, og da med barnet i fokus, ut fra barnets alder...
          men, det er helt opp til partene hvordan avtalen, ordlyden osv skal utformes!
          Tror det er noe med at man må gå til mekling tre ganger før man kan lage noen sak ut av det... Men, man kan og gå via en advokat og betale for det, men lønner seg ikke. de fleste blir enige på familievernkontoret

Lykke til

Her er Fridas tråd

Comment

Working...
          X