Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hvor mye bruker dere på bursdagsgaver?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Hvor mye bruker dere på bursdagsgaver?

Det er sant, Monta77, det blir vanskeligere jo eldre de blir...
    Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Comment

Jeg lurte veldig på dette da poden skulle i sin første barnebursdag, men vi råsjanset og kjøpte en gave til 120-130 kroner. Det var nesten flaut da de andre pakkene ble åpnet. Vi ga altfor lite til sammenligning.

Jeg tror ikke hverken bursdagsbarna eller foreldrene brydde seg om det, men man føler det jo litt ekkelt likevel. Hva jeg gjør neste gang vet jeg sannerlig ikke.

Til niesen og nevøene mine ( i alt 5 stk) så gir vi gave til en verdi av 500 kroner hver gang. Noen ganger gir vi en liten pakke også setter vi inn resten av pengene på barnas konto så de kan spare.

Til venner av Håvard så syns jeg 100 kroner er mer enn nok å gi i gave. Selv om man har råd til å gi mere så syns jeg det er greit at de lærer at man trenger ikke kjøpe alt mulig selv om man har penger. Det er jo tanken som teller. Men jeg vil jo ikke at han skal føle seg utenfor heller med at han kommer med en mye billigere gave enn hva de andre gir.

(Snakk om rotete innlegg, jeg er litt sliten... )
      Stolt mamma til 3.

Comment

Fælt at mange blir flau ol over gaver til 100-lappen

Emil skal i selskap på mandag, vi kjøpte barbiedukke til 99 kr på tilbud.

Comment

Pr i dag, mellom 150-200kr.

Men nå er de jo så små da.
          Når de blir større og blir bedt i flere bursdager, så faller det nok nedover til 100lappen ja.

Høres kjempeflott ut det du har kjøpt, [email protected]

Comment

Blir en del bursdager i bhage og skole, ja.

Her har det vært 3 stk på kort tid.

Comment

Vi har også lagt oss på rundt 100-lappen. Tenkte først at litt i underkant av 100 kroner måtte holde, men da jenta vår hadde barnebursdag for første gang nå i høst så jeg jo kjapt at flere av gavene kostet mer enn 100 kroner.... Så nå blir det rundt 100 kroner til venner fra barnehagen. Søskenbarn, fadderbarn og barna til nære venner av oss får for i overkant av 200 kroner.
              Jente 2003 -- Gutt 2005 -- Jente 2007

Comment

Ja, til barn i familien blir det jo ofte noen kr mer, men det er vel helt naturlig..

Mannen min har en lillesøster som er året eldre enn Emil Hun ønsker seg som regel dukker og sånn, og det får man jo ikke til 100 kr..

Comment

Opprinnelig lagt inn av nip Se innlegg
                  Tror vel egentlig julaften og bursdager hadde blitt MYE mer spesielt om man bare fikk noen få gaver, og ikke hadde masse bursdagfeiringer og sånn som det er i dag.
                  Jeg er så enig!

Lille pus var i sitt første bursdagsselskap utenom familien i dag, og vi ga en gave til 100. Jeg syntes det var vanskelig å finne noe ordentlig til en 1-åring, som faktisk vil bli brukt, til under det. Ellers ville jeg nok brukt litt mindre også, men 100 synes jeg var greit nok. Til søskenbarna til Lille pus har vi brukt rundt 200 til bursdag og i underkant av 100 til jul.

Men for skolebarn hørtes det veldig lurt ut å sette en grense for gaveforbuk på foreldremøtet! Det føles jo ikke så bra om alle andre gir mye dyrere gaver, spesielt hvis ungene etter hvert blir mer bevisst på det, og de populære leikene er de som koster en del. (Leiker er i det hele tatt svindyrt! )
                  Hilsen Jia

Lille Pus ~født januar 2007
                  Lille Blomst ~født september 2009

Comment

Til venner i barnehagen begrenser jeg det til under 100- lappen. Man får jo f. eks. mye fint i lego til den prisen.

Til venninners barn blir det som regel en plass mellom 150-200 kr. Da har man jo også et nærere forhold til barnet, så da synes jeg det er greit å gi litt ekstra.
                    Jente 2004
                    Gutt 2006
                    Jente 2008

Comment

Som regel mellom 100 og 200 kr.

Comment

Working...
                      X