Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Bleieslutt for 3 åring

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bleieslutt for 3 åring

Nå er jeg sluppet opp for ideer! Og trenger hjelp med min 3 åring, 4 år til sommeren som tisser på do, ligger uten bleie om natta men bruker bleie når hun skal bæsje. Da kommer hun og spør etter den når hun skal bæsje, går og gjør det hun skal og kommer tilbake slik at vi kan ta den av......
    Vi har prøvd alt, vi har sluttet og kjøpe bleier-det resulterte i at hun bæsjet på seg med vilje, vi har prøvd klistremerker med premiering-hun bæsjet på do en gang fikk premien og siden har hun nektet.....vi har vært sinte, forståelsesfulle og alle følelser i mellom.
    Jeg begynner å bli så sliten av det......er jo engstelig at hun aldri skal slutte... Er det noen som har noen gode råd så er jeg evig takknemlig!

Sv: Bleieslutt for 3 åring

Komme med noe etterpå... Mat først
    Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Comment

Jeg vil gjerne si til deg at hun nok kommer til å slutte en vakker dag. Hun kommer ikke til å bæsje i bleie for alltid.
      Har du prøvd å legge dopapir i doen, slik at hun kan beundre verket sitt, og at det ikke spruter så masse vann?

Fredrik januar 05 Anna Maria mars 07

Comment

Skjønner at dere er lei bleiene, men tror det beste er å smøre seg med tålmodighet og bare stole på at dagen kommer - HELT garantert - da bleia kommer av, og den dagen kommer gjerne da foreldrene venter den minst.

Jeg ville fortsatt å spørre innimellom om ho ikke ville sitte på do og bæsje, men så lenge ho ikke vil, så er det bedre å la henne bæsje i bleia enn å tvinge den av. Det kan gjøre mye vondt! Det kan f.eks. ende med at ho ikke vil bæsje og går og holder igjen, og det er vondt for de! (Hadde det sånn her, men av andre grunner enn bleieslutt da...) Da ender de med total forstoppelse til slutt og får mye magevondt og alt. Hvis barn føler seg tvunget til å slutte med bleie kan de ofte få tilbakefall også når de blir litt eldre, og da er det jo bedre å bare ha bleia på til bæsjing nå fram til ho føler seg trygg uten!

Tilby hjelp, tilby potte/do (med eller uten papir i) og alt sånn, men pass på å ikke mas, og prøv så godt dere kan og aldri vise henne at dere er skuffa, sinte, irriterte eller noe sånn - det skal ikke en 3 åring bære...

Lykke til!
        - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Gi henne tid. Det kommer! Signerer i bunn og grunn Line-mor her.
          B. 12/99 C. 07/04 A. 02.03.09
          ~

Comment

E.nig med Line-mor her!! Tålmodighet er nok nøkkelordet her, hun kommer jo som sagt ikke til å bæsje i bleia i all tid fremover.

Vi hadde også kanskje trøbbel med dette, og spesielt bæsjinga (på grunn av urinveisinfeksjon da hun var lita og påfølgende redsel for at det skulle gjøre vondt). I sommer som var løsnet det imidlertid fullstendig. Løsningen kom da det var varmt ute og hun kunne springe rundt naken/ i bare trusa. Da fikk hun lov til å tisse/ bæsje på plena når hun ville, noe som ble kjempepopulært og som snudde det hele til noe positivt. Heldigvis bor vi slik til at dette gikk ann (på landet med skogen rett bak huset, masse usjenert plen og ingen naboer i umiddelbar nærhet), og hun fikk en fast plass der hun kunne gå dersom hun måtte. Etter dette sluttet hun med bleie både om dagen og om natten.

Skjønner utrolig godt at dette kan være frustrerende, spesielt dersom man går rundt og tenker mye på det. Mitt råd er å ta det med ro, og så ønsker jeg dere lykke til videre
            Jente 2004
            Gutt 2006
            Jente 2008

Comment

Tusen takk for gode svar. Jeg tar det med meg så håper vi på det beste. Har jo skjønt at det ikke nytter å presse henne. Det ordner seg. Ha en fortsatt fin dag-

Comment

ei venninne lot gutten sin bare gå med truse på sommeren ute. når han tisset på seg eller bæsjet, syns han det var ubehagelig og sluttet. det tok vel par dager.

Comment

Her går det også langsomt men sikkert.
                  Hun ble 3 år i oktober, og leker seg med do/potte/truse.

Jeg lar henne få ta tiden sin, og passer på å ha mange rosa truser og potta lett tilgjengelig.

I går var hun faktisk og kikket på doen for første gang. Hun "føler" seg frem liksom. Veldig morsomt å observere.

Comment

Working...
                  X