Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hva ville dere gjort?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hva ville dere gjort?

Hva ville dere gjort i følgende situasjon(er)? Eller hva gjorde dere hvis dere har opplevd dette?

Dere sitter på en restaurant og skal til å spise en bedre middag når minsten plutselig mister/kaster maten sin på gulvet.
    -Tar dere maten opp igjen, lar den ligge, gir av egen mat istedenfor, ber om ny mat?

Hva om dere sitter på en cafe og spiser en bolle og minsten mister sin på gulvet.
    - Er det da greit å ta den opp igjen og spise?

Hva gjør dere hjemme?
    - Gjør dere det samme hjemme som ute?

Er det uhygienisk å la barna spise mat som har havnet på gulvet? De spiser jo ellers alt de finner (støv, stein, sand, blader etc)

Sv: Hva ville dere gjort?

Hvis vi er på resturant bestiller vi ny mat!

Er vi på cafe og en bolle detter på gulvet tar jeg den opp igjen alså..hvis det ikke er skikkelig vemmelig på gulvet da..
    Jeg gjør med barna mine som jeg gjør med meg selv i grunnen..så dersom jeg kan spise det, kan åsså de

Comment

Kan egentlig bare signere Carola.

Comment

Jeg hadde jo selvfølgelig tatt opp igjen det han mista på gulvet, men hadde bestillt ny mat til han. Er jo annerledes på restaurant enn hjemme også, for alt vi vet kan jo den som var der før deg ha hatt hundebæsj under skoen eller noe sånt...

Comment

Vi spiser ikke mat som har havnet på gulvet dersom vi er ute på restaurant/ cafe. Er vi hjemme derimot, er det ikke så farlig om litt brødskive havner på gulvet, da mener jeg at den godt kan spises.

Dette hendte faktisk nå for ikke så lenge siden. Vi var på gatekjøkken og hadde bestilt fulle hamburgermenyer. Ikke før Andreas hadde fått hamburgeren sin, så havnet den rett i gulvet ved et uhell. Siden vi hadde masse mat og han kunne få av oss, så delte vi litt på det. Hvis det ikke går, så er jo selvfølgelig løsningen å bestille ny mat.
          Jente 2004
          Gutt 2006
          Jente 2008

Comment

Jeg hadde plukket opp maten, men ikke tilbudt den til barnet igjen. Enten delt av vår mat eller kjøpt ny.

Vi spiser aldri mat som har vært på gulvet, hverken hjemme eller ute..
            B. 12/99 C. 07/04 A. 02.03.09
            ~

Comment

hm... jeg ville ikke gitt maten til ungen. nå går ikke vi på restauranter og bestiller mat til den lille da men.

Comment

Her hjemme praktiserer jeg 5 sekundersregelen...
                Gullungene 05 og 07

Comment

Opprinnelig lagt inn av Villmann Se innlegg
                  Hva ville dere gjort i følgende situasjon(er)? Eller hva gjorde dere hvis dere har opplevd dette?

Dere sitter på en restaurant og skal til å spise en bedre middag når minsten plutselig mister/kaster maten sin på gulvet.
                  -Tar dere maten opp igjen, lar den ligge, gir av egen mat istedenfor, ber om ny mat?

Hva om dere sitter på en cafe og spiser en bolle og minsten mister sin på gulvet.
                  - Er det da greit å ta den opp igjen og spise?

Hva gjør dere hjemme?
                  - Gjør dere det samme hjemme som ute?

Er det uhygienisk å la barna spise mat som har havnet på gulvet? De spiser jo ellers alt de finner (støv, stein, sand, blader etc)
                  Kommer vel helt ann på hva det er, en bolle som man rekker å ta opp igjen på noen sekunder kunne jeg helt fint spist om den falt på gulvet (da også Vetle).
                  men ikke hva som helst ellers, og ikke middag liksom.

Hjemme går det greit nok om det er brødskive da, her går jo ikke folk med sko.

Selvom barna spiser det de kommer over, så skal man jo lære de at man ikke skal det

Comment

Kommer helt an på hva det er, hvorfor han kastet det på gulvet, og hvordan gulvet ser ut.

Er det feks nudler/ris, og han hadde kastet de i sinne/trass, hadde jeg ikke begynt å skrape det opp fra gulvet og servert det igjen, nei
                    Hadde heller ikke bestilt nytt. Man kaster ikke maten sin på gulvet, ferdig med den.

En annen ting er jo om han mister det, da.

Syns alder har noe å si her og.
                    Forskjell på min 6-åring og en annens 1-åring, de kaster jo ofte ALT på gulvet
                    Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Comment

Dersom Aleksander slenger det på gulvet på tull og tøys tar vi ikke og gir ham maten igjen. Dersom det er ved uhell, får han maten igjen dersom vi er hjemme.

Er vi ute og spiser, hives maten uansett dersom den havnet på gulvet.
                      Storebror Aleksander født 04.05.06
                      Lillebror Simen født 25.02.08

Comment

Working...
                      X