Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Skal jeg amme h*n for deg?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Skal jeg amme h*n for deg?

Opprinnelig lagt inn av HappyCat Se innlegg
    Det hadde nok føltes litt rart ut å se det ja, men hvis det stod om liv og det ikke var mulig for meg å ammen eller man kunne oppdrive erstatning hadde jeg nok gått med på det.

Premature barn får jo andre mødres morsmelk, men den gies jo ikke via brystet. Det er nok der feilen ligger hos meg. Det er ikke melka jeg er så redd for, men det at babyen min lå ved brystet til en annen kvinne.
    signerer denne jeg også.. er jo ikke uvanlig at barn får andre kvinners morsmelk på sykehus og sånt, men jeg hadde ikke følt meg komfortabel med at naboen satte seg ned å amma sønnen min mens jeg f.eks var på butikken en tur..

Comment

Jeg synes ikke det er helt sammenlignbart jeg, det å amme en annens barn, og morsmelk på flaske fra en morsmelkbank. Den melka premature får er jo sjekket opp og i mente, men det er jo ikke brystene til en venninne av meg.

Men klart, hadde det stått om liv, så hadde jo saken stilt seg annerledes.
      02 05​​ 06 09

Comment

Opprinnelig lagt inn av ingrid Se innlegg
        Donor-melk (BM) er i tillegg sjekket for smitte før den godkjennes/gis.
        Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Comment

hadde det ståttom livet liksom.

må si jeg flirte litt over den virre vera i F&B alså.. hihi! hun har jo forsovidt et godt poeng liksom. men jeg hadde ikke latt andre amme barnet mitt.

donor melk blir annerledes. det er ikke noe nærhet inn i bildet.
          04 & 06

Comment

Men nå var det ikke LIV Å DØD jeg spurte om heller
            Men dere kan sef komme med innspill
            Jeg hadde aldrig latt NOEN amme mitt barn. PRADA
            Ut fra liv å død så måtte man jo tenke på barnets beste
            Men jeg grøsser med tanke på en annen kvinnes bryst nær mitt barn
            sigpic

Comment

Jeg hadde ikke latt noen amme mitt barn,men hadde det vært krise kunne jeg selvfølgelig tatt imot litt melk.Men eks, jeg som har en jente som ikke tar flaske, jeg vil heller være med henne hele tiden enn å levere henne til en vennine som har melk i puppene.Hehe.Tanken hadde ikke slått meg inn en gang..

Men,må bare si det.Når jeg fikk Mikael så skulle de gi naboJENTEN (babyen) til hun som lå vedsiden av meg ,og gjett hvem de tok? Mikael.. Så dagen etter stusset jeg på at de ikke hadde kommet inn med han. Så tok de meg inn på et rom og beklaget så utrolig mye, over at det hadde skjedd en slik feil! De skammet seg over feilen og kunne forsikre meg om at moren var frisk,de sa også at det var ikke tilgiveligt at noe slik skjedde. Jeg som var så trøtt og sliten og hadde dårlig samvittighet for at melken ikke hadde kommet tenkte egentlig ikke så mye på det der og da, hehe, har tenkt mer på det i ettertid.
              Mamma til 3 skatter

Comment

Det hadde nok føltes litt rart ut å se det ja, men hvis det stod om liv og det ikke var mulig for meg å ammen eller man kunne oppdrive erstatning hadde jeg nok gått med på det.

Premature barn får jo andre mødres morsmelk, men den gies jo ikke via brystet. Det er nok der feilen ligger hos meg. Det er ikke melka jeg er så redd for, men det at babyen min lå ved brystet til en annen kvinne.

Enig.

Glad jeg slapp å ta noe standpunkt til det da jeg kunne amme selv.

Comment

Jeg hadde ikke funnet det naturlig at noen andre skulle amme mine barn med meg tilstede (eller meg borte for den saks skyld). På samme måte så hadde jeg ikke funnet det natulig å amme et annet barn enn mine egne. Hadde jeg skulle ha passet en unge som bare får melk, så hadde aldri tanken slått meg å gi fra min egen pupp. Ser det som en selvfølge at man gir flaske da.

Forøvrig så stiller jo seg saken annerledes hvis det er liv og helse det står om, men det vil jeg tro gjelder for de fleste.
                  Mamma til 2005, 2008 og 2011

Comment

Jeg ville ikke latt noen andre ammet barnet mitt dersom jeg kunne gjøre det selv, og litt rart/trist/ubehagelig ville jeg nok syntes det var uansett hvilken situasjon det var, men dersom jeg av en eller annen (ufrivillig) grunn hadde blitt skilt fra mitt fullammede barn såpass lenge at barnet trengte mat, og ei venninne jeg stolte på var med barnet mitt og kunne amme, så ja, absolutt, da ville jeg latt henne gjøre det og vært veldig takknemlig for at hun ville.

Men hva med omvendt da? Ville dere ammet noen andres barn dersom moren av en eller anenn grunn var hindret i å gjøre det selv, og barnet ble fullammet?

Jeg tror jeg ville gjort det dersom moren (og faren) ønsket det, men jeg tror det ville føltes veldig rart....
                    Hilsen Jia

Lille Pus ~født januar 2007
                    Lille Blomst ~født september 2009

Comment

Helt enig med deg ja! Feilen ligger i at min unge skulle sutta på puppen til noen andre! ÆSJ!!!!!!!

(Og, ikke kommentar til Heidi altså, å sammenligne det med å få morsmelk fra en MM-sentral eller på sykehuset og sånn, den blir drøy - det er jo VIRKELIG ikke det samme!)
                      - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Opprinnelig lagt inn av Jia Se innlegg
                        Men hva med omvendt da? Ville dere ammet noen andres barn dersom moren av en eller anenn grunn var hindret i å gjøre det selv, og barnet ble fullammet?
                        Nei, ville ikke AMMA noen andres barn, nei. Hadde det vært ungen til noen nær meg, hadde jeg kunna pumpa og gitt på flaske da, i andre situasjoner enn det tror jeg hverken jeg eller foreldra hadde følt oss komfortable med at det IKKE gikk gjennom en sentral...
                        - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Hmmm...Omvendt sier du..
                          Nei, hadde ikke greid det heller....
                          Hadde blitt for "Kvalmt" ..
                          Hadde vanskeligheter for å se for meg selv amme når jeg var "liten"
                          Så kom babyen min til værden å det falt seg helt naturlig, pga at det er MIN unge Å MINE instinkter å bånd med akkurat min unge..
                          Så hadde det vært en annen unge man ikke har noe forhold til, hadde blitt for RART...
                          sigpic

Comment

Jeg hadde vel heller ikke sett det som helt naturlig at andre skulle ammet mitt barn, eller at mine barn skulle ammes av noen andre. Noe annet blir jo om det skulle være en medisinsk grunn eller lignende da, altså. Som flere her inne sier.

Men se f.eks for dere følgende scenario, hva ville dere gjort:
                            Du og din (beste) venninne er sammen (f.eks) hjemme hos en av dere, i permisjon med deres to babyer.
                            Begge fullammes og ingen tar flaske. Din venninne får ett akutt illebefinnende, og må fraktes i ambulanse til sykehuset
                            (det ble forresten jeg og Marius idag, fra barnehagen, men det er en heeelt annen historie ), og du sitter igjen med begge barna.
                            Timene går, og din venninnes baby gråter og er sulten. Alle flaskeforsøk mislykkes.

Hva gjør du?

(Ikke selvopplevd altså, men sånt kan jo skje, sant?)

Comment

Opprinnelig lagt inn av Cathrine Se innlegg
                              Jeg hadde vel heller ikke sett det som helt naturlig at andre skulle ammet mitt barn, eller at mine barn skulle ammes av noen andre. Noe annet blir jo om det skulle være en medisinsk grunn eller lignende da, altså. Som flere her inne sier.

Du og din (beste) venninne er sammen (f.eks) hjemme hos en av dere, i permisjon med deres to babyer.
                              Begge fullammes og ingen tar flaske. Din venninne får ett akutt illebefinnende, og må fraktes i ambulanse til sykehuset
                              (det ble forresten jeg og Marius idag, fra barnehagen, men det er en heeelt annen historie ), og du sitter igjen med begge barna.
                              Timene går, og din venninnes baby gråter og er sulten. Alle flaskeforsøk mislykkes.

Hva gjør du?

Da hadde jeg gitt han pupp!! (prøvd iallefall..)

Men det var som du sier etter å ha prøvd flasken noen ganger... Men når det er så prekert som du legger det frem her hadde jeg ikke vært i tvil!
                              To perfekte gutter!!
                              06.08.2009
                              21.06.2005

Comment

Opprinnelig lagt inn av Cathrine Se innlegg

Hva gjør du?

Jeg hadde tilbudt barnet puppen, uten tvil.
                                Det håper jeg noen hadde gjort med mitt barn også.

Comment

Working...
                                X