Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Skal jeg amme h*n for deg?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Skal jeg amme h*n for deg?

Hadde det vært full krise hadde jeg både amma et annet barn og latt noen andre amme mitt, men ikke sånn uten videre!

Comment

Jeg blir vel regnet som litt rar da. Jeg hadde nok kunne ammet en annen sitt barn. Men en så "close" ting hadde nok i så fall blitt for familie.. Kanskje min kusine, og hvis hun hadde ammet mitt barn så tror ikke jeg hadde tatt avgårde Det hadde blitt for rart om en venninne hadde gjort det
      Storebror født -05
      Lillebror født -06
      Bittelillebror født -09

Comment

Mamma amma mitt søskenbarn da vi var små. Jeg er født i mars, han i mai. Mamma hans hadde ikke melk og ønska så gjerne at han skulle få morsmelk, så mamma syns ikke det var noe problem. Men jeg og søstra mi holdt på å spy da vi hørte det.

Hvis det var HELT nødvendig så hadde jeg nok klart å amma min søster sine barn og jeg skulle klart at hun amma mine. Men tror ikke jeg hadde klrt det med noen andre.

I tilfellet som Cathrine fremstiller her, så hadde jeg definitivt tilbydd barnet mat. Og håper virkelig at andre hadde gjort det med mitt barn...
        Storesøster 2006
        Lillebror 2009

Comment

Opprinnelig lagt inn av Mumriken Se innlegg
          Jeg hadde tilbudt barnet puppen, uten tvil.
          Det håper jeg noen hadde gjort med mitt barn også.
          Hadde pumpet ut mm å matet h*n med skje, eller skål...?
          sigpic

Comment

Opprinnelig lagt inn av Meg og Natti Se innlegg
            Hadde pumpet ut mm å matet h*n med skje, eller skål...?
            Den situasjonen som jeg ser for meg, med et hylende spedbarn som er kjempesulten, så hadde nok ikke jeg gitt meg tid til å pumpe.
            Dette har kanskje med at jeg ikke har vært venner med pumpen noen gang, og har brukt veldig lang tid på å pumpe og måtte da gjøre det i ro og stillhet for at det skulle komme noe.
            Så jeg hadde uten tvil tilbudt barnet puppen om det nektet flaske.

Jeg hadde nok selv syntes det var merkelig, såklart, men er det sultent og mamman ikke i nærheten, så hadde det heller fått være.

Comment

Opprinnelig lagt inn av jinta85 Se innlegg
              Hadde det vært full krise hadde jeg både amma et annet barn og latt noen andre amme mitt, men ikke sånn uten videre!
              Enig.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Mumriken Se innlegg
                Den situasjonen som jeg ser for meg, med et hylende spedbarn som er kjempesulten, så hadde nok ikke jeg gitt meg tid til å pumpe.
                Dette har kanskje med at jeg ikke har vært venner med pumpen noen gang, og har brukt veldig lang tid på å pumpe og måtte da gjøre det i ro og stillhet for at det skulle komme noe.
                Så jeg hadde uten tvil tilbudt barnet puppen om det nektet flaske.

Jeg hadde nok selv syntes det var merkelig, såklart, men er det sultent og mamman ikke i nærheten, så hadde det heller fått være.
                Enig med du, ja. Jeg hadde nok ikke hatt såå store motforestillinger med å kunne tilby ett sultent spedbarn pupp i en slik situasjon. Hvis det da er dèt som må til, hadde jeg gjort det. Hadde sikkert føltes noe rart, men hadde nok overlevd det, hehe.
                Om det da hadde vært familie eller for en venninne hadde vel igrunnen vært likegyldig for min del. En baby er en baby. Regner med at jeg neppe hadde kommet opp i en sånn situasjon med ett vilt fremmed barn uansett så.

(Forøvrig synes jeg VirreVera sier/skriver mye artig altså Flirer godt av mange de artiklene hennes i F&B!

Comment

Opprinnelig lagt inn av Cathrine Se innlegg
                  adde kommet opp i en sånn situasjon med ett vilt fremmed barn uansett så.

(Forøvrig synes jeg VirreVera sier/skriver mye artig altså Flirer godt av mange de artiklene hennes i F&B! )
                  Jeg også.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Cathrine Se innlegg
                    Jeg hadde vel heller ikke sett det som helt naturlig at andre skulle ammet mitt barn, eller at mine barn skulle ammes av noen andre. Noe annet blir jo om det skulle være en medisinsk grunn eller lignende da, altså. Som flere her inne sier.

Men se f.eks for dere følgende scenario, hva ville dere gjort:
                    Du og din (beste) venninne er sammen (f.eks) hjemme hos en av dere, i permisjon med deres to babyer.
                    Begge fullammes og ingen tar flaske. Din venninne får ett akutt illebefinnende, og må fraktes i ambulanse til sykehuset
                    (det ble forresten jeg og Marius idag, fra barnehagen, men det er en heeelt annen historie ), og du sitter igjen med begge barna.
                    Timene går, og din venninnes baby gråter og er sulten. Alle flaskeforsøk mislykkes.

Hva gjør du?

(Ikke selvopplevd altså, men sånt kan jo skje, sant?)
                    hadde ikke tvilt på hva jeg skulle gjort, hadde ammet det stakkars sultne barnet. Å prøve kopp og skje på en baby som blir fullammet er gaanke styr til tider...
                    Mamma til 3 skatter

Comment

Opprinnelig lagt inn av missy_vikky Se innlegg

Men,må bare si det.Når jeg fikk Mikael så skulle de gi naboJENTEN (babyen) til hun som lå vedsiden av meg ,og gjett hvem de tok? Mikael.. Så dagen etter stusset jeg på at de ikke hadde kommet inn med han. Så tok de meg inn på et rom og beklaget så utrolig mye, over at det hadde skjedd en slik feil! De skammet seg over feilen og kunne forsikre meg om at moren var frisk,de sa også at det var ikke tilgiveligt at noe slik skjedde. Jeg som var så trøtt og sliten og hadde dårlig samvittighet for at melken ikke hadde kommet tenkte egentlig ikke så mye på det der og da, hehe, har tenkt mer på det i ettertid.
                      Kødder du??? gav de din sønn til ei annen dame? Og hun ammet han? Merket ikke hun at det ikke var sitt eget barn???

Comment

Opprinnelig lagt inn av Carola Se innlegg
                        Kødder du??? gav de din sønn til ei annen dame? Og hun ammet han? Merket ikke hun at det ikke var sitt eget barn???
                        Ja,det var jo midt på natten og mørkt inne hos moren. Men sykepleierene bør jo se forskjeld på jente og gutt da! Hehe,moren forstår jeg, hun var sikkert sliten etter fødsel og trøtt.
                        Mamma til 3 skatter

Comment

Opprinnelig lagt inn av missy_vikky Se innlegg
                          Ja,det var jo midt på natten og mørkt inne hos moren. Men sykepleierene bør jo se forskjeld på jente og gutt da! Hehe,moren forstår jeg, hun var sikkert sliten etter fødsel og trøtt.
                          Det er det værste jeg har hørt..
                          Jeg tror jeg hadde klikka i vinkel
                          Men asså..syns jo at hun dama må ha vært passe fjern som ikke merket at det ikke var hennes beibi..

Comment

Men asså..syns jo at hun dama må ha vært passe fjern som ikke merket at det ikke var hennes beibi..

Signerer!

Flate så dårlig av de som var på jobb alstå!!

Comment

Som sakt var jeg ganske sliten,så jeg reagerte ikke.Hadde nokk gjort det nå! hehehe. Tja, fjern er man nokk uansett når en nettopp har født og er dritsliten, så jeg fatter henne jeg.Hehehe. Ser bare hvor fjern jeg var selv jeg, viste ikke om de skulle hente eller levere LV når de kom for å sjekke blodprosenten..Hehe.
                              Mamma til 3 skatter

Comment

Opprinnelig lagt inn av nip Se innlegg
                                Signerer!

Flate så dårlig av de som var på jobb alstå!!
                                Det er sant! Det burde ikke gå ann en gang..Det er jo trossalt litt forskjeld på kurvene,teppene og alt.hehe.
                                Mamma til 3 skatter

Comment

Working...
                                X