Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Stoler ikke på svigers

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Stoler ikke på svigers

jeg er bosatt der mannen min sin familile kommer fra og vi har derfor ikke annen familie i nærheten en svigers... innimellom hadde det vert fint med barnevakt men jeg tør ikke overlate barna min til dem.. grunnen er at de sier kan jeg passe på hun elste noen timer.. hvor lenge sier jeg 2-4 timer.. jeg syntes dette høres greit ut og hun vil bare ha med 3 bleier å sånt.. porlbemet er da er hun er borte hele dagen, forer ungen med vaffler og jucie (første hun gjør når hun kommer hjem er å drikke vann) og når jeg ringer etter 4,5 timer å spør om de snart er hjemme er de et par timer unna.. fant ut de skulle på tur.. så hun kommer hjem, trøtt, sulten etter skikkelig mat og med sår stump..

jeg har og tatt dem i å lyve.. de sier de har vert hjemme og et par uker sener forteller hun om da de gjorde ditt eller datt... hun kommer hjem med andre klær og svigermor sier å hun ikke likte at hun gikk i bukse og har tatt på henne et skjørt ( barnet har iskalde bein)

hun jobber i barnehage og sammenlinger henne konstant med andre barn.. datten min er helt normal.. har rund mage og tynne bein... dette klager hun på kaller henne overvektig osv... siden andre barn i barnehagen på hennes alder ikke ser sånn ut.. klager på at hun ikke går på potte at hun bruker smokk på natten osv.. og har tatt henne i å sette henne på toalette og la henne gå uten bleie for å trene henne.. isteden for at hun skal gjøre det i sitt tempo..

noen av maaaange exempler

har prøvd å si det til henne at vi liker det på den eller den måten.. at det er normalt med ditt og datt.. men hun vet best fordi hun har jobba i barnehage i 20 år.. og hun blir sint og kaller oss utakknemlige.. det har nå kommet til det punket at vi ikke spør lenger om barnepass, vi tør ikke.. nå er jeg livrett for at hun skal spørre om å få passe på henne.. hvordan kan jeg si på en fin måte at jeg ikke vil at hun skal passe på henne?

-Puz-

Sv: Stoler ikke på svigers

Du trenger ikke å si det så pent men du kan jo si det direkte på en saklig måte.

Eh, noe sånt...

"Vi har gitt beskjed om hvordan vi ønsker at vår datter skal behandles og dere ignorerer dette. Vi kan ikke stole på at dere gjør det som dere sier dere gjør, det har kommet fram i ettertid at datteren vår har vært på andre steder enn dere først har gitt inntrykk av. Det er også vanskelig å vite når vi får levert henne tilbake. Når hun kommer hjem og det er tydelig at hun ikke har fått i seg den type mat som vi mener hun bør ha, og når hun i tillegg har sår bak så ser vi oss nødt til å reagere. Uavhengig av andre erfaringer dere har så er hun vårt barn og det er vår rett å ta disse avgjørelsene.Det er derfor vår beslutning at dere ikke får passe henne på egenhånd når dere ikke vil respektere vår måte å oppdra henne på. Dere har selvfølgelig muligheten til å leke med henne når vi er til stede."

Så får du bare holde på hatten når reaksjonen kommer og forholde deg rolig. Hvis du er direkte og saklig nok er min erfaring at folk kan bli overraskende spake. Eller eksplodere. En bra historie for å dele på forumene blir det uansett

Comment

Working...
    X