Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Tankevekkende radioprogram

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tankevekkende radioprogram

Jeg hørte nettopp et meget interessant og tankevekkende radioprogram som jeg gjerne vil at flere skal høre. Derfor legger jeg en link her. Gå inn på nettradio, trykk på P2, søk etter "sånn er livet" og trykk på linken for programmet 10.juni.
    (Først er det en nyhetssending som man bare kan spole over.) Programmet starter med et intervju av psykolog Anne Brudevold som hevder at kvinner biologisk og generelt er bedre omsorgspersoner enn menn. Hun fortsetter med å snakke om at det kan være skadelig for barn å begynne for tidlig i barnehagen eller ha lange dager og full plass fra de fyller 1 år. Hun kommer altså med politisk ukorrekte påstander, men de er godt dokumentert og meget viktige syns jeg!

Jeg blir så GLAD når noen tør å "tale Roma midt imot" og hevde et syn som ikke er populært, men likevel meget viktig å få fram. Vi trenger sånne folk! Vi har så lett for å unnskylde våre valg for å slippe dårlig samvittighet eller for å rettferdiggjøre at vi velger som vi gjør. Men noen må våge å tale barnas sak - selv om det kan være ubehagelig for oss som foreldre.

Sv: Tankevekkende radioprogram

Jeg hadde håpa på noen reaksjoner her på det som ble tatt opp i radioprogrammet....

Hva mener dere? Er kvinner generelt bedre omsorgspersoner enn menn?
    Og kan det være skadelig for barn å gå for mye/for tidlig i barnehage?

Comment

Skal se om jeg får hørt på det etterpå når Vetle er i seng

Comment

har ikke hørt på programmet enda.men syns det er så inviduelt fra unge til unge og foreldre.så syns det er vanskelig å svare på.
        Men vi har valgt å vente å ha barna i barnehage.føler han er for liten,syns barn under 1 år er for liten.

skal ha dagmamma til mathias nå i desember,bare noen timer og enkelte dager,føler meg tryggere der,siden der er de ikke så mange andre unger å forholde seg til,er noen,men ikke for mange så han må forholde seg til.

+ dette er nabodama og har drevet som dagmamma på flere unger i årevis.

der blir det bare noen timer også.så jeg føler er nok.

så jeg er ikke noe for barnehage så tidlig.

og når det gjelder omsorgspersoner så mener jeg barna har godt av både en mor og en farsfigur,så sant det lar seg gjøre da såklart.
        Gutt Des.2006 Jente nov.2008 ,Jente aug 2012

Comment

Interessant å høre dine betraktninger på dette @ngel.

Bare for å presisere en ting: Barn trenger så absolutt både mor og far. All forskning på dette viser at de som har både en mor og en far som er delaktig i oppveksten deres kommer best ut av det. Poenget i radioprogrammet var at mor antakelig og generelt er bedre omsorgspersoner. Far er altså på ingen måte overflødig og han kan være en god omsorgsperson han også.

Dessuten er det individuelle forskjeller både når det gjelder foreldre og når det gjelder barn. Noen barn tåler fint å begynne tidlig i barnehagen, mens andre kanskje ikke gjør det. Hos noen er far en bedre omsorgsperson enn mor. Så disse påstandene gjelder altså ikke for alle.

Comment

Working...
          X