Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hvordan gjøre dette med å kvitte seg med møkkete dokke?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hvordan gjøre dette med å kvitte seg med møkkete dokke?

Mathilde har en dokke som kan le - vi kaller henne Lydia, og Mathilde er veldig glad i babyen sin.

Men, denne dumme dokka kan ikke vaskes - det er det teiteste jeg har vært borti. Skjønner ikke at det går an å selge dokker til små jenter som det ikke går an å vaske jeg...

Men, i hvert fall - jeg kan ikke vaske den, og Mathilde vil ha den med seg overalt. Nå tenkte jeg at jeg skulle kvitte meg med den, for jeg syns den er direkte ekkel.

Jeg har tenkt å få Mathilde med meg til butikken og kjøpe ny "baby" og at butikken kan få Lydia. Få Mathilde med på det...

Pappa'n mener det er bedre å bare snike Lydia bort og ikke si noe til Mathilde om det...

Hva mener dere? (Evt. andre metoder?)

Sv: Hvordan gjøre dette med å kvitte seg med møkkete dokke?

Etter å ha sett reaksjonen til Oda på at først en Ole Brumm ble borte og så ene dokka hennes, så ville jeg IKKE sneket den bort.
    Da dokka til Oda ble borte (vi dikta historier til henne om hvordan han var på tur rundt om i landet for å snakke med mennesker for å gjøre det minst mulig traumatisk at han forsvant) begynte ho å få mareritt og ho dikta også opp en fantasivenn. Den vennen og marerittene forsvant da dokka HELDIGVIS kom til rette igjen. Men pga det vil jeg absolutt ikke anbefale at dokka skal bli borte på noe vis uten forberedelse på det.

Synes din løsning er MYE bedre! Et anna alternativ, kan jo være å si at julenissen trenger hjelp til julegavelaging, eller at vennene i Hundremeterskogen ønsker seg en ny venn eller et eller anna. Mange muligheter til å lage det til en spennende historie som kan engasjere. Da kan jo dokka pakke med seg "koffert" for å reise på oppdrag!
    - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Enig med deg, ta henne med å la henne få velge ny baby
      Mamma til Turbo 2003 og Snoopy 2007

Comment

Takk for svar. Og takk for at dere er enig, selvfølgelig

Jeg tror ikke pappan til Mathilde vil være slem eller noe sånt, jeg tror bare at han ikke helt skjønner hvor fælt det kan være for en liten jente å miste babyen sin...

Jeg husker godt den tråden du laget om dokka til Oda, Line-mor. Det var godt den kom til rette igjen.

Comment

Om dere drar til en butikk. og hun ser på noe annet mens du leter etter eks dukker som KAN vaskes. Og lar henne velge mellom et par stykker?
          Og kanskje et sett klær eller et badekar til?
          badekarene bruker jo ikke å være så dyre. Dessuten får man jo og dukker I badekar.

Bare en tanke

Så kunne jeg ha tenkt til at JEG sa noe som dette om det var min unge:
          Nå gjør vi en avtale vi kaster "tøy dukke anna" for at hun er så skitten, så får du en ny dukke på butikken, en som vi kan bade å kose oss med.
          Avtale?
          Hadde det vært turbo så hadde han sagt : Ja ,men kan jeg ta den med i badekaret?
          Mamma til Turbo 2003 og Snoopy 2007

Comment

Working...
          X