Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Behandling av øyekatarr..

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Behandling av øyekatarr..

Gutten min kom hjem fra bhg med øyekatarr på det ene øyet på fredag..han har vært hos pappan sin som har vasket det godt..men i dag er det søndag og han har fått det på begge øynene..er skikkelig rød og hoven rundt begge øynene..kan jeg vente med å dra til legen i morgen? eller bør jeg dra til legevakta i dag? tar dere øyendråper på barna deres eller bare vasker dere og venter til det går over..?
    Prinsesse 9 år 01.01.05
    Prins 6 år 21.01.08
    + 3 bonusbarn på 6, 9 og 11 år

Sv: Behandling av øyekatarr..

Om ungene ikke plages av det, orker jeg heller ikke behandle dem for det. Da vasker jeg bare, og venter til det går over av seg selv. Om de derimot har vondt, eller synes det er fryktelig plagsomt, kan jeg finne på å gi antibiotikadråper, men rent generelt er jeg i mot unødvendig antibiotikabruk (noe jeg mener dette er). Barnehagen ungene har gått i, har alltid krevd at ungene enten holdes hjemme til de er "friske", eller til de har kommet i behandling. I følge fastlegen vår er det bare tull!
    02 05​​ 06 09

Comment

Leste forresten et sted at saft fra en rå tomat kan hjelpe godt. Både på eventuelt ubehag, og på å korte ned forløpet. Det skal jeg prøve neste gang vi får det.
      02 05​​ 06 09

Comment

Takk for svar..men hvis du ikke behandler..hvor lenge varer det da? jeg vet ikke om han får komme i bhg med det..får ringe i morgen og høre..
        Prinsesse 9 år 01.01.05
        Prins 6 år 21.01.08

Comment

Etter som jeg har hørt er det rundt 1 uka hvis det er virus og 2 uker vil det var ved betennelse. Legene er blitt mye strengere ved å gi dråper. De ser helst at vi drypper å vasker med saltvann og vasker med saltvann. Minsta mi har vert plagt med øykatarr og ser nå at de bakteriene har blitt mer resistente. Det tar flere dager før det forsvinner fordet om hun får dråper. Dosen legene skriver ut nå er større enn før virker det som.
          Embla født 6 mars 2004:smiley229
          Lille Hedda født 9 september 2007:smiley229

Comment

Opprinnelig lagt inn av Adelina Se innlegg
            Takk for svar..men hvis du ikke behandler..hvor lenge varer det da? jeg vet ikke om han får komme i bhg med det..får ringe i morgen og høre..
            Jeg synes ikke det varer noe særlig lengre enn om vi drypper. Et par, tre dager kanskje? Om barnehagen nekter kan du ringe legen din å høre. Som Silje sier, så er det mange leger som har begynt å nekte å behandle øyekatarr.
            02 05​​ 06 09

Comment

Snakket med styrer i bhg og det var visst mange barn der med øyekatarr..hun sa jeg bare kunne la han kommei morgen..så skulle hun snakke med personalet og bli enige om hvordan de skulle forholde seg til det..men er han ikke bedre i morgen tidlig..så ringer jeg legen..da er det dag nr 4 og han ser ikke bra ut..kjempe rød og hoven..men ser ikke ut til at han plages
              Prinsesse 9 år 01.01.05
              Prins 6 år 21.01.08

Comment

Working...
              X