Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Pris på dagmamma

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• undre27
    replied
    Re: Pris på dagmamma

Noen har sagt til meg at det koster 6000kr pluss barnehagepris for dagmamma? Er dette sant? Hvis man registrerer dagmamma så får man jo ikke noen kontantstøtte. Da har man ikke de 6000kr i innputt fra staten. Hvis det skal betales 8-9000kr fra egen lønn PER BARN så er det jo horribelt og ingen vits i å gå på jobb.

Mvh Undre.

Leave a comment:

• Callie
    replied
    Sv: Pris på dagmamma

Her betales det 4000kr for full plass hos dagmamma, det er ink mat så det er nok veldig variabelt...

Leave a comment:

• Vårt mirakel
    replied
    Re: Pris på dagmamma

Jeg fikk 4000kr i mnd. Alle dager bortsett fra helg fra 08-16/17.00
    Maten ordnet mor Det var i 2013.

Leave a comment:

• agnes
    replied

Var bare det jeg også ville frem til... Om folk synes det er dyrt eller ikke er jo det samme, for det er jo det det koster... vil jo uansett ha mer penger da, en å være hjemme me barna selv, som alle burde...

Leave a comment:

• Quendë
    replied

Ei jeg vet om får kontantstøtten til barnets foreldre + det det koster å ha barnet i barnehage, rundt 6000,- altså.
    Jeg syntes egentlig det var veldig dyrt, men det blir jo akkurat det samme som det det koster å ha barnet i barnehage.

Leave a comment:

• agnes
    replied

Nei, men ca 12 mnd. Noen litt lengre, andre litt mindre alt etter når i permisjonen, og når i mnd h*n er født..

Leave a comment:

• Pooh
    replied

Opprinnelig lagt inn av agnes Se innlegg
    Men dere har jo valgt selv hvor lenge der gåt hjemme, så det å være uten kontantstøtta et par mnd, er jo noe dere valgte selv... Man får skrive av på skatten på hvit dagmamma også..

Vi hadde uansett om vi hadde hatt full permisjon og ikke 80prosent med full lønn, ikke hatt permisjon til han var 13mnd gammel, så vi hadde måttet betale dagmamma uten kontantstøtte uansett..

Leave a comment:

• agnes
    replied

Men dere har jo valgt selv hvor lenge der gåt hjemme, så det å være uten kontantstøtta et par mnd, er jo noe dere valgte selv... Man får skrive av på skatten på hvit dagmamma også..

Leave a comment:

• Pooh
    replied

Jeg synes det er altfor dyrt med dagmamma jeg alså..

Vi måtte ha dagmamma fra han var ca 9-10mnd og fikk derfor ikke noen form for kontantstøtte den kommer først når barnet er 13mnd..
    (Da hadde vi heldigvis fått bhgplass)

Man betaler vel ca 2400,- for full bhg plass og da får man jo også itillegg skrive en del av på skatten..

Leave a comment:

• agnes
    replied

er det egentlig så dyrt??
    dagmamma skal jo tross alt leve av dette...
    og barna er vel absolutt verdt pengene??
    kommer jo selvfølgelig an på hva som er ink...
    for 2 år siden var jeg dagmamma.. vvar da bare 18år, ingen barn selv... jeg holdt ikke bleier, da tok jeg 250 kr dagen... svart (jeg var da rimeligere en de mer erfarne) Man blir jo absolutt ikke rike, så det er jo noe man gjør om man liker barn, men det er jo virkelig en fulltidsjobb... Ofte er det lengre dager en "vanlige" jobber... hadde jeg beg nå hadde jeg tatt minst 300kr dagen (hvitt), men hadde da holdt alt selv...

men for all del, sjønner jo at det er mye penger, men når en ikke har barnehage får man jo kontantstøtte på 3300. hvis man trekker dette i fra ligger det jo på ca 3000 i mnd. hvor mye betaler dere i barnehage i mnd?
    hos dagmamma får barnet den tiden og oppmerksomheten det trenger, mens i barnehagen er det vel kanskje litt mer pedagogisk opplagt, så der er det jo bare hva en legger mest vekt på...

men poenget er jo at, sånn er det bare...

Leave a comment:

• Ke@
    replied

Opprinnelig lagt inn av Pooh Se innlegg
    Jepp.. Aner ikke om dette har endra siste året; nå som det har endra seg ang. Bhg dekning.. Men det var samma summen vi fikk fra alle dagmammaer vi kontakta når pjokken var 10mnd..
    Helt sjukt..
    Det var jammen dyrt!

Leave a comment:

• Pooh
    replied

Opprinnelig lagt inn av [email protected] Se innlegg
    6000 svart?

Jepp.. Aner ikke om dette har endra siste året; nå som det har endra seg ang. Bhg dekning.. Men det var samma summen vi fikk fra alle dagmammaer vi kontakta når pjokken var 10mnd..
    Helt sjukt..

Leave a comment:

• Ke@
    replied

Opprinnelig lagt inn av Pooh Se innlegg
    Vi betalte 6000,- svart for fulltidsplass her, var normalt her i området, siden de vet at folk sliter med og få bhgplass..
    6000 svart?

Leave a comment:

• Pooh
    replied

Vi betalte 6000,- svart for fulltidsplass her, var normalt her i området, siden de vet at folk sliter med og få bhgplass..

Leave a comment:

• 2barnsmammen
    replied

gå inn på dagmamma.no der ser du prisene .det er en veldig kjekk side for de som er dagmammaer men og dem som skal ha barna hos dagmamma.

Leave a comment:

Working...
X