Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Eget rom?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Eget rom?

Når begynte deres små å sove på eget rom?
    Har en liten diskusjon gående med en venninne angående akkurat det.

Er det best å la dem sove på eget rom fra starten av, eller burde man vente?
    Gullgutten født 22.11.2005 Lillesnuppa født 27.04.2010

Sv: Eget rom?

Hannah fikk eget rom (og 'stor'seng) da hun var 13-14 mnd.
    Christoffer er fortsatt på vårt rom, men vi driver å fikser opp Hannahs rom, så han skal inn dit snart nå.

Tror det er veldig individuelt hva som er best.

Jeg hadde aldri klart å ha ungene på annet rom da de var spedbarn. Jeg trengte å kunne høre pust ol i løpet av natta.
    Hannah 12.02.2004 Christoffer 13.06.2008
    Pluggen 04.12.1998 - 16.08.2011 .....

Dagbok .... Sytråd...... LiVe design........LiVe-Design på facebook

Comment

Vi hadde bare 1. soverom frem til oktober i fjor, så vi delte rom alle 4. Så eldste fikk ikke eget rom før han var 2.5 år. Minste sover fortsatt hos oss, men han skal over på Storm sitt rom når vi får kjøpt inn noen hyller og ryddet opp der inne

Comment

min var vel 6-7 månder. det tok sin tid å venne han det til men så gikk det som smurt
        Gutt født 7 april 2009 ogsigpic

Comment

Verken jeg eller M var klar for at han skulle få eget rom før han hadde fylt året.. Han var vel 13 mnd når han sov på eget rom.

Comment

De var begge rundt 6 mnd..
            Prinsesse 9 år 01.01.05
            Prins 6 år 21.01.08
            + 3 bonusbarn på 6, 9 og 11 år

Comment

Han var rett over 1år om jeg ikke husker helt feil, dette var bare pga. hønemoren meg som MÅTTE kunne høre han puste noen ganger i løpet av natta..

FLyttinga gikk smertefritt..
              Alle gode ting er 3!

Comment

Eldste var 2 år, yngste var 6 mnd, da var det på hue og ræva ut fra rommet vårt og inn på eget. Gikk kjempefint! Vi sov bedre, og det gjorde ungene og.
                Jente november- 06
                Gutt juli- 08

Comment

Oda var 2 år, men det er klart - det var litt spesielt med oss siden jeg var alene med henne og at vi i tillegg bodde hos mine foreldre fram til da. Når vi flyttet for oss selv fikk ho eget rom. Gikk greit det. Ho sleit med nattesøvnen før dette, men ble hverken bedre eller verre av å flytte på eget rom.
                  - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Alma sov på eget rom fra hun var nesten 3 mnd. Hun vekte meg og jeg vekte henne. Det gikk mye bedre med en gang hun fikk eget rom.
                    Veldig stolt mamma til en gullgutt, ei prinsesse og lille gull

Syr klær på bestilling 3 hjerter

Comment

Våre barn flyttet på eget rom da de var ca 3 mnd.

Nå er de 3 og 4, og det kan se ut til at de har flytta tilbake til oss.
                      Mamma.

Comment

Snupp våknet på eget rom på 1-års dagen sin
                        Frem til det delte vi rom alle 3, men da vi flyttet til større leilighet fikk hun eget rom med en gang. Gikk kjempefint fra første dag. Men tror nok vi kommer til å nestemann på rommet i rundt ett år også. Litt fordi vi trivdes veldig godt med å ha det sånn, og litt fordi de da må dele rom og da er det greit at den minste ikke for liten.
                        Snupp Juli 2008 Minisnupp April 2012 Babysnupp April 2015

Comment

Det er forsåvidt også en ting jeg lurer på;
                          Deler barna deres rom, eller har de hvert sitt?
                          Hvor stor aldersforskjell er det isåfall mellom dem?

Det blir 4,5 år mellom Magnus og babyen som kommer, så tenker litt på om det blir litt kjipt for eldstemann å dele med en ettåring...
                          Gullgutten født 22.11.2005 Lillesnuppa født 27.04.2010

Comment

Nr 1 sov i eget rom fra natta etter vi kom fra sykehuset. Ikke fordi jeg hadde planlagt det sånn, men han ble født midt på sommeren, og vårt rom var så uhorvelig varmt - mens barnerommet var svalt. Dermed ble det bare sånn.

Nr 2 lå inne hos oss til han var over året.

Nr 3 lå hos oss til hun var fire (spesielle omstendigheter, dog)

Sladrer med Lilletrille81 og Heithere

Comment

Her blir det minst 2,5 år mellom (vi har nettopp begynt å prøve på nr. 2), men satser på at det skal gå bra med deling likevel...
                              Snupp Juli 2008 Minisnupp April 2012 Babysnupp April 2015

Comment

Working...
                              X