Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Redd for å ligge på eget rom.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Redd for å ligge på eget rom.

Jenta vår er 3 1/2 år, og har alltid vært så grei å legge på kvelden. Men for noen måneder siden begynte hun å komme inn til oss i løpet av natten, og de siste ukene vil hun heller ikke legge seg i sin egen seng på kvelden.
    Hun sier hun er redd, redd for edderkopper under senga og mus på gulvet.

Jeg er så usikker på om hun virkelig er redd, eller om hun bare sier det for å få komme inn til oss.

Vi har prøvd madrass på gulvet hos oss, "edderkoppspray", lyset er på, vi pakker beina godt inn i dyna, sokker på...men hun er fortsatt redd.

Håper noen har gode tips eller råd til fortvilet mamma som lengter etter å sove alene i sin egen seng...hele natten

Sv: Redd for å ligge på eget rom.

Hva med å la jentene dele rom?

Vi har gutta på samme rom.
    Det roer eldstemann som ikke vil ligge alene.
    20152009 2008 2001/20052000

Comment

De legger seg ofte sammen, men hun kommer tuslende i ett-to-tiden til oss, da flytter jeg ned på gulvmadrassen, om litt kommer hun etter....vil ligge heelt inntil meg. Og det er koselig i noen minutter, men så vil man gjerne sovne hehe....

Comment

Sånn var gutten min også. Spøkelser og monstre overalt... Om det var for oppmerksomheten eller om han virkelig var redd vet jeg ikke enda. Men vi gjorde følgende : Kjøpte en stor bulldog (kosebamse) til han og fortalte at denne hunden var så stor, sterk og tøff at ingen monstre eller spøkelser turde å komme inn til han nå, dette gikk han fem på og ble helt med! Han fikk velge navn til hunden og hver natt så er den i senga sammen med han. Og mamma og pappa får ha senga si i fred. Utrolig hvor "lettlurte" de barna er... Kanskje du kan prøve noe liknende? En bamse som skremmer bort edderkoppene En kattebamse f.eks, katter spiser jo mus og edderkopper. ?
        Stolt mamma!

Comment

Working...
        X