Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hvordan er det å være moden mamma??

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hvordan er det å være moden mamma??

Jeg lurer på hvordan er det å være moden mamma??

Jeg er selv 37 år og er mamma til 3 stykker..Og han minste er 11mnder i morra..Men jeg trives veldig godt som moden mamma og særlig når jeg fekk minstemann...som det ikke trenger noe spes med..
    Dagene raser av gårde også ukene..pluselig er det helg igjenn..

Håper å høre fra andre modne mødre...
    Medlemm av:

Medlemm nr 12..... og mamma til tre små....

Sv: Hvordan er det å være moden mamma??

Hei!
    Du skreiv du ville høre fra modne mammar...
    Jeg er vel ik så moden som deg , men jeg er 25 år og mor til tre. Og som jeg har det nå føler jeg meg veldig "erfaren" og moden iforhold til venniner og søster (som blir 31 og venter nr 1 !!!) Men jeg får stadig høre det at du som er så ung og sprek klarer deg vel fint.... Tenk på de "gamle" som har like mange barn, DE har det slitsomt de!!!!!!!!!!!!! Da blir jeg veldig og har mest lyst til å (ville vel ik akuratt gjordt det da )
    Men hvordan har du det og hva "mener" alle rundt deg om at du er 37 og har tre barn (er vel ik rart at du har tre barn og 37, men du er jo "nybakt" mamma.)
    Dette ble vel innvikla vel
    Hadde vært kos og høre fra deg da... Kanskje du kan dele med erfaringene din??? Om hva jeg kan vente meg som trebarnsmor
    :mamma_elk Til Hedda 21.08.99& Anna 18.08.02

Comment

Er jeg moden mamma, da? Er 33 og får baby nå snart. Har to til fra før - på 16 og 8...

Føler meg ihvertfall mer moden nå - skulle kanskje bare mangle, jeg var 17 da jeg fikk førstemann og 25 da jeg fikk andremann.

Jeg hadde ikke vært ungdom i det hele tatt da jeg fikk førstemann, så jeg hadde mye barnevakt for han (han har vokst opp hos mor og bestefar like mye som hos meg). Jeg skulle liksom "finne meg sjæl" på en måte. Og trodde jeg var ferdig da jeg var 25 og fikk nr. 2. Da det forholdet tok slutt hadde jeg annenhver helg å feste på å være sammen med barnløse venner...

Men nå - nå føler jeg meg moden for å bli mamma... sånn ordentlig for første gang. Og det er en ganske god følelse. Jeg føler virkelig at denne babyen er priviligert som får to foreldre som er voksne (sambo er 11 år eldre enn meg igjen) og reflekterte og veldig klare for å få barn sammen, og er ferdig med ungdomsstiden og slikt...

Så jeg har vært begge deler, jeg... både ung mor og moden mor... Føler vel litt at jeg er priviligert selv... selv om jeg også føler at ihvertfall eldstesønnen har blitt veldig prøveklut for en tenåringsmor...

Comment

Hei Britt66..

Jeg er en moden mamma på 38..har 3 barn og er gravid igjen.. Blir 39 før nr.4 kommer..
        Har barna i 2 puljer jeg da.. var 25 og nesten 27 da de 2 første kom.
        37 og blir 39 med de 2 siste.
        Føler meg i grunn ikke særlig anderledes nå enn med de 2 første.. men når jeg tenker meg om er jeg nok mye roligere,har jo erfaringen,men GUD! SÅ MYE JEG HADDE GLEMT..
        Har kosa meg masse med minstemann på 16 mnd..og han er jo extra heldig som har 2 store søsken som forguder han over alt annet..Han er ikke særlig vanskelig å ha med å gjøre heller.. men nå skal han jo bli storebror,så da er vi jo litt spent..
        Lise's hobbytråd Mamma'n til :
        Monica f. 22.11.91, Daniel f. 01.07.93,
        Patrick f. 15.10.03 og Madeleine f. 23.09.05

Comment

Flott tråd Britt.

Jeg er vel en ung mamma med tre barn,,Jeg var 24 år når jeg fikk nr 3.
          Mange har sagt,,,wow 24 år og trebarnsmor det er tidlig,,,JA det er det,men jeg er også veldig stolt av det..Jeg føler på ingen måte at jeg er noe mindre erfaren en en trebarnsmor på 40 år,,,annet enn at de har mere livserfaring...
          Sambo er far til alle tre barna og førstemann fikk jeg når jeg var 18 år,,på langt i fra planlagt men veldig vellkomment..
          Ungdomstida vår føler jeg ikke at jeg har gått glipp av,,jeg tok fagbrev som kokk når jeg hadde fått førstemann så det har heller ikke vert noe hindring for meg..
          Vi har også noen fantastiske foreldre begge to som stiller gladelig opp med barnepass og ferieturer..
          Det var litt om min erfaring,,

Comment

Å være moden mamma er perfekt !
            Fikk vårt første barn da jeg var 21 år. Følte meg voksen og angrer ikke på at vi stiftet familie da.
            Nr 2 og 3 kom etterhvert. Flere år gikk før vi i vinter fikk barn nr 4. Nå er jeg 37 år. Stortrives med den lille - det samme gjør resten av familien. Alle 4 har samme far.

Nyter hvert sekund med den lille. Nå er svangerskap permisjonen snart slutt men jeg skal ta utvidet perm.
            Mor til 4

Comment

Jeg var 31 år da jeg fikk lillejenta mi, er vel egentlig ganske barnslig til sinns, men d synes jeg er en god kvalitet å ha...

Jeg har ønsket meg barn siden jeg var 20, har ikke brukt prevensjon siden da, har tre mislykkede forhold bak meg, er glad den dag i dag at d ikke ble barn av d da, ser tilbake på årene fra 20 til 30, d var en del utagerende festing som mette-marit så fint kaller d Føler vel at den tiden var over da jeg passerte 30, hadde begynt å leke med tanken på alternative måter å bli gravid på, så plutselig, en dag i august 04 stod jeg med testen i hånden på badet(som jeg har gjort utallige ganger tidligere,men alltid negative svar), trodde jeg skulle besvime:daane: D var noen uutholdelige dager til jeg kom meg til legen og fikk bekreftet svaret, men åååååå så lykkelig

Alt jeg vil fram til med dette er vel d at for min del var d en fordel å få levd ut mine lyster før jeg fikk barn, er VELDIG glad for at jeg ikke fikk barn da jeg var 20.... men d er jo klart at ingen er like, mange 20-åringer gjør en utmerket jobb som mamma, og d synes jeg de har all grunn til å være stolte av

Comment

Hei. Er 34 år og mamma til 2. En gutt som blir 10 til sommeren, og ei jente som er 9.5mnd. Må si at jeg føler meg mer moden, og klar for barn nå, når jeg fikk litlå. Har en ro i meg nå, som jeg ikke hadde når jeg fikk min sønn. Ble liksom en del ut i helgene når jeg hadde han. Det livet er jeg helt ferdig med nå, ett tilbake lagt stadie. Vet jo ikke om det blir flere barn på meg, da jeg er alene nå og det trengs jo en mann da. Men treffer jeg en god mann, som jeg får ett stabilt forhold med, så kan det jo være. Holder også på med utdannelse.

Comment

Hei jeg er 32 og har 2 små. Jeg er vel kanskje moden??
                  :ttd: :spor:

Comment

Hei, jeg er ny her inne . Jeg blir 34 i aug. Venter gutt nr 4 i juli. De andre tre er snart 11,10 og 4år. Alle har samme far.

Comment

Jeg er 33 og mamma til to - jente født 2004 , og gutt født 2006 . Her vi bor, er jeg ikke spesielt moden. Jeg tenker ikke så mye over det til daglig at jeg er eldre enn gjennomsnittet. Mine gleder og utfordringer i forhold til ungene er nok de samme som yngre mødre opplever også. Jeg kunne gjerne tenkt meg en til også - men gubben sier nei...
                      Mamma til Storesøster født 2004 og Lillebror født 2006.

Member of:

Comment

Jeg er 30, har to barn, gutt født 04 og jente født 06
                        Er litt babysyk i ny og ne, men her sier også gubben nei... foreløpig hvertfall Han er 28.
                        sladrevenn med Swimzy

Comment

Hei, ja jeg er vel moden kan en si, men jeg føler meg ikke gammel for det..... Har barn på snart 25, 20 til jul og 7 i november og husets lille skatt på 10 måneder og alle har samme far. Ja jeg koser meg mer nå enn med førstemann, da betydde jobb, penger mest, ja ikke missforstå, alt vi trenger koster jo så en trenger penger, men alt er ikke et must har jeg funnet ut her i livet. Livet er dyrebart, og en får ikke tiden tilbake, så en må nyte det. Ble klar over dette da min bror døde plutselig av hjerteinfarkt 43 år gammel

Comment

hei,jeg er 33 år,har 2 barn,en på snart 7,og en på snart 8 mnd,venter nr.3,i august,må si jeg føler meg mer moden nå,men ikke gammel,fikk det første barnet når jeg var 25,men synes ikke det var for tidlig,det er godt og kjenne at en har litt mer erfaring med seg nå,det gjør vel at man kjenner seg mer moden med småbarn nå,synes det er fint.

Comment

Jeg er 34år og venter mitt andre barn, vil påstå jeg er en moden mamma..

Comment

Working...
                              X