Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Tilbud i Haugesund?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tilbud i Haugesund?

Hei!

Vi vurderer aa flytte hjem til Norge igjen (bor i London), og har til og med funnet et supert lite hus som ser ut som en mulighet.... Jeg har vaert ganske gira en stund naa, som gjoer mannen min glad for han har lenge vaert aapen for aa flytte dit (jeg er norsk, mannen min engelsk). Eneste er at han i gaar kveld sa noe som fikk meg til aa tenke litt.... Han sa at han gjerne flytter til Norge saa lenge jeg virkelig vil det, og ikke misliker det etter noen uker. Og han har et poeng.

Grunnen til aa flytte dit er at foreldrene mine er der, og at det er frisk luft for smaa barn. Men er det noe mer? Her i London er stort sett alle lekeplassene tilrettelagt alle aldre, slik at selv babyer kan bruke de (fra de kan sitte). Mens i Norge virker lekeplassene ganske slitte og mer for barn som er 3 aar og oppover. Hver dag er det en gratis "one o clock club" (klokken 13-16) her som man kan gaa til for at barna skal faa leke baade ute og inne, og de har et "sensory room" med masse rare lys og ting for smaa barn (og voksne kan moete andre voksne) - nesten som en barnehage der man selv er med. Jeg har ikke hoert eller funnet noe slikt i Haugesund, virker som man enten maa sitte hjemme alene eller sende de i barnehage? Og jeg vil gjerne vaere hjemme med de til de er MINST to, men helst tre aar. Ikke for pengene sin skyld, vi faar ikke en krone i stoette her vi bor, men fordi det er best for oss.

Det er ogsaa en hel masse festivaler, kunstleker for barna, teater, dans, musikk osv som smaa barn kan ta del i her, mange av de til rimelig pris eller gratis.

Jeg er bare redd for at jeg blir litt "fanget" hjemme hvis vi flytter til Norge. Og jeg vil gjerne, men.... ja, man er vel redd det man ikke kjenner - og jeg ANER ikke hvordan det er aa ha barn der. Noen som kan hjelpe?

Har forresten ei lita tulle paa 15 mnd og en bolle i ovnen som skal bli klar til vaaren.
Working...
X