Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Ikke invitert i barnebursdag

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ikke invitert i barnebursdag

I dag har en gutt i bhg til junior bursdag og junior er ikke invitert i barnebursdagen.
    Og det syns jeg er veldig rart for han og broren leker veldig mye med junior. De blir veldig glad når han kommer og skal gi han kos hele tiden.
    Så hvorfor er ikke junior invitert da?

Jeg føler meg plutselig litt usikker på mamman og sånn. Men det er jo mulig at de har barneburdag med bare søskenbarn og andre slektninger.
    Men om jeg finner ut at mange av de andre guttene har vært der så blir jeg litt lei meg faktisk.

Ville bare få det ut et sted. Takk for at du leste.

Sv: Ikke invitert i barnebursdag

I bhg til Christoffer ble det bestemt at om man skulle invitere noen så skulle man invitere en hel gruppe. Ikke bare enkelte barn.

Den gruppen kan f eks være hele årskullet til bursdagsbarnet.
    Alle guttene(/jentene) i årskullet.
    Alle guttene(/jentene) på avdelingen.
    Eller hele avdelingen.

På den måten ble det ikke urettferdig for noen av ungene.

Er junior i samme årskull som bursdagsbarnet?
    Kan e ha bedt bare årskullet eller lign pga f eks plassmangel?
    Hannah 12.02.2004 Christoffer 13.06.2008
    Pluggen 04.12.1998 - 16.08.2011 .....

Dagbok .... Sytråd...... LiVe design........LiVe-Design på facebook

Comment

Når min største gikk i barnehage var det avtalt på forhånd at man ba samme årskull, med mindre man hadde plass til hele avdelingen.

Synes det er ugreit å stenge noen få ute.
      Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Comment

Han er ikke i samme årskull som noen av brødrene og så vidt jeg vet har de ikke laget en regel om alle eller ingen. På den ene bursdagen han har vært i med barn fra bhg var det de guttene som hang i sammen bla. de brødrene også.
        Når jeg tenker etter så ble han ikke invitert i fjor heller, men da var det det første året hans i den avdelinga så da tenkte jeg det var fordi de ikke var så godt kjente enda.

Men som jeg skriver over her så tror jeg egentlig at det var barnebursdag for søskenbarn og ellers slekt slik at det ble for mye med barnehagebarn også. ( jeg har tenkt litt på det og roet meg ned, det er da ikke så farlig. Junior har mange venner i bhg og koser seg masse der)

Comment

Hvis de har valgt å ha selskap med familie så er det jo forståelig.
          Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Comment

I barnehagen til Oda var det ingen regler på dette, men det var vel aldri noe problem (som jeg merket i alle fall) heller. På skolen så har de regel at hvis en skal be fra klassen så er det enten alle, alle av samme kjønn eller kun noen få (3-4 stykker). Det er IKKE greit å be 7, 8 eller 9 av 10 jenter, f.eks. og hvis en bare ber noen få, så skal invitasjonene leveres privat, ikke legges i sekken/hylla på skolen. Synes det er veldig greit sånn. Det er jo ikke alltid en skal ha noe stort selskap, eller kanskje en skal be mange utenom skolen/barnehagen, og det derfor blir for mange hvis en skal be alle jentene f.eks. og at en da bare ber 3-4 stykker av de nærmeste vennene.
            - 2004, - 2010, - 2014

Comment

I vår bhg er det regler også regel på at man ber de som er gjevngamle, eller av samme kjønn (Og man skal avklare med dem som jobber i avdelingen hvem som "henger sammen" av barna om man velger og mixe kjønn)

Men dette gjelder kun om man henger opp/legger invitasjonene i bhg, gjør man det privat så kan dem ikke blande seg.. Men bhg bestyreren forteller gang på gang på møter hvor viktig det er og invitere "alle" og ikke sette noen utenfor..
              Alle gode ting er 3!

Comment

Her inviteres det ikke alltid alle, vet ikke om vetle har vært "utfor" noen gang da, men virker ihvertfall ikke som det er noe problem.

Inviterer man alle gutta henges opp lapper og ellers skal de puttes godt oppi sekken.

Comment

Her er det sånn at om de ikke invitere hele avdelingen i bhg så skal IKKE invitasjoner legges i hyllene i bhg, men leveres hjemme.
                  Jenter født 14.12.04, 12.02.07, 16.06.08 & 31.07.12

Comment

Working...
                  X