Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Rutiner i barnehagen

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Rutiner i barnehagen

Noen ganger blir jeg helt utrolig oppgitt over barnehagen. Alle barna får utdelt en stor veske når de starter i barnehagen, som skitten og vått tøy blir lagt i i løpet av dagen. Veldig bra, i utgangspunktet.

Problemet er blandingen av skittent og vått. Altså, regntøyet som er innsausa i leire/skitt/ jord og sand og i tilegg er veldig vått blir lagt nederst i veska. Så legger man klærne som guttungen har hatt under regntøyet, som forsåvidt er rent, men vått oppi haugen med bløtt og skittent utetøy. Så har man dobbelt så mye tøy som må vaskes og spyles. Jeg har tatt opp dette x antall ganger med barnehagen, men kommer ingen vei...

Grrrr!

Hvilke rutiner har din barnehage på dette?

Sv: Rutiner i barnehagen

Regntøy/yttertøy henges på knagger ute når det er møkkete og SKAL hjem til vask (ellers henger det inne i grovgangen). Anna tøy som blir bløtt eller skittent legges i brødposer og henges på plassen deres. Nå vasker jeg klær om det har blitt vått også jeg da - det er YTTERST sjelden at det da blir vått av rent vann, så da får det seg en tur i maskina.
    - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Her har de poser som de legger all skittentøy oppi.. Bruker flere poser om det er flere ting som må hjem til vask..

Regnklær/Dresser tror jeg ikke dem sender hjem, der ser jo vi foreldre om det trengs en vask eller ei..
      Alle gode ting er 3!

Comment

Der jenta her går så har de en skylleavdeling ute til å spylle av regntøy og støvler med dusjhoder. Så sandt regntøye eller dress ikke er våt på innsiden blir det da hengt på knagene som er i denne skylleavdelingen til avdråping.
        Tøy som er våt blir hengt på en knagg i gangen så vi tar det opp i egene poser eller i sekken, henger bæreposer i en kurv hvis vi trenger det
        gutt 2005
        jente 2006(følger 2007 barn)

Comment

Her får vi klærne opp i poser om de er våte. Møkkete uteklær for seg og våte inneklær for seg. Om guttene har hatt en ulykke og tisset på seg så ligger gjerne uteklærne og buksen som var på i samme posse. Uteklærne henger i grovgangen så ser jo om det er skittent når vi kommer om morningen.
          Mamma til 4
          11 år 9 år
          8 år ​6 år

Comment

Hos oss, henger skitne utedresser i yttergangen sammen med støvler og skitne sko. Våte "underklær" ligger på plassen til barna i egen pose. Er møkk-klærne veldig ille, så legges disse i egen pose.
            Så har aldri opplevd noen problemer på dette temaet i vår barnehage.
            Men hvis dere føler dette er et problem, så mener jeg at det er jo bare å ta det opp med de ansatte / bestyreren direkte eller via mail etc.?
            I tillegg så er FAU der for dere (foreldreutvalget) som kan ta slike ting videre med barnehagen.
            R og hans tre C'er
            Pappa til to verdens hærligste C'er!! Jente på 4,5 år og hennes lillebror på 6 mnd!

Og verdens lykkeligste mann til den nydeligste kone!!

Comment

Working...
            X