Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hvor dyre gaver gir dere til venner? (Barnehagealder)

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hvor dyre gaver gir dere til venner? (Barnehagealder)

Har deres barnehage avtalt en fast pris, eller gir dere bare noe dere synes er "normalt"?

Hvor mye gir dere?
    Gjør dere forskjell på om bursdagen er på lekeland/hjemme?
    Alle gode ting er 3!

Sv: Hvor dyre gaver gir dere til venner? (Barnehagealder)

Nå er ikke det aktuelt med Andreas enda - de har ikke starta å feire barnebursdag. Med Oda husker jeg ikke helt, men var vel mellom 50 og 100 et sted, tror jeg. Nå på skolen er det 100 hvis en gir gave, 50 hvis en gir kontanter.

Ikke forskjell på hvor det feires, nei. Det har ikke noe å si for gaven sin del, tenker jeg.
    - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Er så vanskelig og vite hva man skal gi når man ikke har avtalt noe liksom.
      Jeg har til nå gitt 100kr om de feirer hjemme, og oppimot 150kr på lekeland; For det koster jo en del og ha unga der.. Derfor har det bare blitt slik..

Har ei vennine som reagerte veldig når hun hørte at vi ga 100kr´s gaver til 4-5åringer, de pleide og gi max 50kr.
      Jeg føler at 50kr blir lite jeg.. Man får jo ikke kjøpt noenting for 50kr idag..
      Alle gode ting er 3!

Comment

Jeg synes 150 blir veldig mye i sånne sammenhenger, ja. Det er jo ikke du som velger at de skal feire på lekeland eller lignende heller, så det synes jeg jo ikke en skal tenke på at en bør gi dyrere gave for...

Jeg var med og hjalp til i bursdagen til niesa mi, og da var det mellom 50 og 100 kroner som var vanlig, så plutselig fikk ho 200 kroner fra ei. Da sto både jeg og mora der helt store i munnen og visste knapt hva vi skulle si (de er 10 år da)!
        - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Opprinnelig lagt inn av Line-mor Se innlegg
          Jeg synes 150 blir veldig mye i sånne sammenhenger, ja. Det er jo ikke du som velger at de skal feire på lekeland eller lignende heller, så det synes jeg jo ikke en skal tenke på at en bør gi dyrere gave for...

Jeg var med og hjalp til i bursdagen til niesa mi, og da var det mellom 50 og 100 kroner som var vanlig, så plutselig fikk ho 200 kroner fra ei. Da sto både jeg og mora der helt store i munnen og visste knapt hva vi skulle si (de er 10 år da)!
          Nå vet ikke jeg om folk har handla på tilbud og slikt, men gutten her fikk gaver på mellom 100-150kr til 4årsdagen sin.. Så lurer på om det bare er i vår bhg vi gir så "dyre" gaver..
          (Det er en liten barnehage da)
          Alle gode ting er 3!

Comment

Her ligger det også mellom 100-150,-

har ligget der både i bhg, og videre på skolen.
            Hannah 12.02.2004 Christoffer 13.06.2008
            Pluggen 04.12.1998 - 16.08.2011 .....

Dagbok .... Sytråd...... LiVe design........LiVe-Design på facebook

Comment

Her er det ca 100 kroner. Jeg hadde gjerne sett at flere gikk sammen og kjøpte presanger slik at det ble færre presanger og heller noe litt ordentlig i stedet for så mye ræl, men jeg har ikke helt fått gjennomslag for det....

Comment

Sniker meg litt innom her og må si jeg synes det er morsomt at bursdagsgaver har samme verdi nå somde hadde da jeg var liten (nå er jeg 31). Da vi gikk på barneskolen, kjøpte vi som regel gaver for mellom 50 og 100 kr. Godt å se at det ikke er alt som stiger iløpet av årene

Comment

Opprinnelig lagt inn av Rødhette1 Se innlegg
                  Sniker meg litt innom her og må si jeg synes det er morsomt at bursdagsgaver har samme verdi nå somde hadde da jeg var liten (nå er jeg 31). Da vi gikk på barneskolen, kjøpte vi som regel gaver for mellom 50 og 100 kr. Godt å se at det ikke er alt som stiger iløpet av årene
                  Hehe, bursdagsgaver og barnetrygden forblir den samme..
                  Alle gode ting er 3!

Comment

Opprinnelig lagt inn av Rødhette1 Se innlegg
                    Jeg er også 31, og da jeg vokste opp (kanskje DER jeg vokste opp?!) var det vanlig med bursdagsgaver for mellom 20 og 50 kroner... Ikke at folk i området der hadde så dårlig råd heller, det bare var sånn.
                    - 2004, - 2010, - 2014

Comment

på skolen er de enige om 50kr hvis en gir penger og hvis en kjøpte gave så ligger det på 100-150kr ut fra hva en får takk i
                      I barnehagen er det ikke satt noe pris ut fra det jeg har fått med meg,men ut fra det jeg har sett når jenta har vært har de ligget på 100-200kr
                      gutt 2005
                      jente 2006(følger 2007 barn)

Comment

Gir 100 kr hvis de får penger, og bruker mellom 100 og 150 hvis vi kjøper noe.
                        Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Comment

Ca 100. På skolen har vi avtalt mellom kr 70-100.
                          Mamma til 05 07 10

Comment

Ett lite spm. Hvorfor gir flere 50kr vis det er kontanter, mens 100kr om det er en ting?

Hvorfor den forskjellen??
                            Alle gode ting er 3!

Comment

Opprinnelig lagt inn av Pooh Se innlegg
                              Ett lite spm. Hvorfor gir flere 50kr vis det er kontanter, mens 100kr om det er en ting?

Hvorfor den forskjellen??
                              Det lurer jeg også på..
                              Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Comment

Working...
                              X