Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hvor dyre gaver gir dere til venner? (Barnehagealder)

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Hvor dyre gaver gir dere til venner? (Barnehagealder)

Opprinnelig lagt inn av Pooh Se innlegg
    Ett lite spm. Hvorfor gir flere 50kr vis det er kontanter, mens 100kr om det er en ting?

Hvorfor den forskjellen??
    Det diskuterte vi litt på foreldremøte i 1.klasse. Det har med (vel for oss i alle fall) at hvis alle gir 100 kroner i kontanter, så får ungen VELDIG mye penger (er fort 20 stykker i hver bursdag, så i "verste" fall, hadde ungen stått der med 2000 kroner i kontanter etter en barnebursdag) og at det ikke var noe foreldrene ønsket. Nå gir jo de fleste gaver enda, men ettersom de blir større, blir det mer og mer penger, mindre og mindre gaver.
    - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Ett lite spm. Hvorfor gir flere 50kr vis det er kontanter, mens 100kr om det er en ting?

Hvorfor den forskjellen??
      var noe med at hvis de fikk mange 50lapper så fikk de kjøpt en ordentlig ting,mens hvis vi skulle kjøpe en ting så måtte en opp i pris for å gi noe ordentlig ut fra det jeg forsto på de andre foreldrene som bestemte.
      gutt 2005
      jente 2006(følger 2007 barn)

Comment

Hehe, bursdagsgaver og barnetrygden forblir den samme..
        Husker svigermor sa at da samboeren min (blir 36) ble født, så var barnetrygden akkurat nok til ei lue

Comment

Vi gir ca 100 kr uansett om det er barnehage eller skole og hvor de feirer det. Om jeg får gaver på tilbud kjøper jeg gjerne på tilbud og da kan det fort virke som om jeg egentlig gir en dyrere gave. Er veldig flink å hamstre ting når det er på tilbud og derfor gjerne ett lite lager liggende med gaver.
          Mamma til 4
          11 år 9 år
          8 år ​6 år

Comment

Working...
          X