Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

3 Barnsforeldre?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 3 Barnsforeldre?

Hei

Nå er det jammen lenge siden jeg har värt her inne. (sniker litt kanskje men.. )
    Jeg har ett spörsmål, men aner ikke hvor jeg skal legge det. Så pröver her

Er det noen 3 barnsforeldre her?
    Vi vurderer opp og i mente om vi skal våge oss på å pröve på nr.3 til sommeren..
    Jeg kjenner faktisk ingen med tre barn og lurte på om noen kunne belyse meg litt?

Fordeler og ulemper? hvordan er det i forhold til 1 eller 2? Hvordan blir det iht bil? Er det plass i en vanlig stasjonsvogn? Åssen er det på ferieturer? Og merker man STOR forskjell fra 2barn?
    Jeg lurer på alt

Sikkert mange dumme spörsmål her altså..
    Fra för har vi to fine gutter på snart 6 og snart 2 år
    (Bekymrer meg for statestikk også, er jo så heldig å ha to friske barn.. Alle spörsmål og funderinger)
    Guttebarna: 01.02.2007 14.02.2011 26.03.15 <3

Sv: 3 Barnsforeldre?

Jeg har tre!

Jeg synes det var veldig, veldig stor forskjell fra 2 til 3 barn. Det er utrolig travelt, og ikke så lett å få nok tid til alt, synes jeg.

Plass i bil kommer vel an på type bil og type barneseter.. Mine 3 får plass i bil, fordi bare to av dem sitter bakovervendt. Hadde alle tre gjort det hadde det nok ikke blitt plass.

Selv om det er veldig travelt koser vi oss veldig, og det er selvfølgelig verdt alt kaoset og all lyden.
    Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Comment

Takk for svar

Hvor gamle er dine barn da?

Ser for oss at våre blir 4 og 8år för evt. ett nytt lite tilskudd i familien kommer
      Tror det er nett det med tiden som er mest skremmende, har vi tid?
      Så tenker jeg da på sånt som; Babyen blir evt. eneste bleiebarnet.. Vi bor sentralt og har ungenes venner innen rekkevidde.
      8-16 jobb, okei ökonomi. Er utrolig mye man skal ta stilling til för en familieforökelse egentlig, og kanskje det aldri helt passer 100%.. Spörsmålet er vel egentlig hva man föler er rett selv

Er fortsatt nysgjerrig på hvordan andre med 3 barn synes hverdagen faller på?

Comment

Vi prøver på nr.3 for tiden. Vi har kjøpt oss større bil, men har ellers ikke tenkt så veldig langt. Ungene våre er 8 og 9, og ordner mye selv. De er ikke så langt unna hormonelle kranglefanter (hvorfor fikk jeg to tette jenter, egentlig?). Vi har ikke nok soverom, og egentlig ikke nok plass. Planen vår var egentlig å spare til hus.. Vi fant ut at det kunne passe å få en til nå, sånn familiemessig. Jobb og alt det andre får vi ta når det kommer.

Må legge til at et stort pluss hos oss er at jentene er i barnepassalder når nr.3 er ca.3 år.

Comment

Mine er 10, 3 og 1.
          Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Comment

Jeg har 3 som er mine av blod og fått 2 ekstra barn nå det siste året.
            Forskjellen fra 2-3 kan jeg ikke uttale meg om, tok alt for kort tid.
            Jeg tror man kan angre på valget å ikke få nr 3, tviler sterkt på at man angrer på å ha fått det.

Bil og hus er fysiske ting man fikser seg. Ja, man finner alltids en bil som har plass.
            Hus ordner seg (sier hun som bor på 3 soverom, 2 stuer og et kjøkken med 5 barn og 2 hunder)

Tenk heller gjennom overskuddet, tiden og ønsket.

Lykke til.
            20152009 2008 2001/20052000

Comment

Vi er i samme situasjon selv.
              Vil gjerne høre fra flere!
              Storesøster 2008
              Lillebror 2010

Comment

Vi prøver og få nummer tre nå..har vurdet opp og i mente veldig lenge.. Har ei på 10 og ei på 6 fra før..Så det blir nesten som og begynne på nytt føler jeg..

Er veldig spent på hvaordan jentene vil reagere på og få søsken når de er så store..Selv var jeg 11 da jeg fikk det siste søskenet og syntes det var såå stas..

Det med plass i bil er ikke noe problem for oss..bare minsten som sitte på pute nå og bilen vår er veldig god plass i til å være sedan ( Ny Mondeo)

Huset har fire soverom..ikke veldig store, men det går helt fint
                Skulle hatt en bod det er det eneste jeg savner..har ingen plass og sette vekk "rot" som er ukentlig/daglig bruk.. Så ender gjerne med å og stå på vårt soverom.
                Klarer aldri og ha vårt rom ryddig!! Det er kjedelig, men ikke noen stor krise akkurat..

Nå gleder vi oss bare veldig til spiren sitter..er i pp3..
                Skjer det ikke iløpet av januar tar vi en pause i prøvingen frem til april tenker jeg..vil prøve og ikke få et jule-barn :-P Men vi får nå se da

Comment

Vi har 3. Merket forskjell fra en til to og to til tre. Er veldig fornøyd med å ha fått 3. 3 jenter er det. Litt trangt i bilen, så sliter faktisk med bilseter til alle. Men det går med mye plunder.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Sørlandsjenta Se innlegg
                    Vi har 3. Merket forskjell fra en til to og to til tre. Er veldig fornøyd med å ha fått 3. 3 jenter er det. Litt trangt i bilen, så sliter faktisk med bilseter til alle. Men det går med mye plunder.
                    Samme problemet hadde vi. Vi måtte bytte bil når nummer tre var på vei. Vi hadde tre stykker som satt bakovervendt samtidig, så det ble skikkelig trangt.
                    Jente-07 Jente-08 Jente-10

Comment

Jeg gleder meg veeeldig til nummer tre ligger i magen! Tviler på at noen angrer på og få flere barn når det er gjennom tenkt

At ting blir noe annerledes og litt mer slitsomt i perioder er vel ikke til og unngå, men det tar vi når det kommer

Men når jeg leser om alle plagene som blir beskrevet i bloggene, tenker jeg at siden det er såpass lenge siden jeg var gravid har jeg nok en tendens til og idyllisere litt. he he.. Så kan nok hende jeg får meg en skikkelig wake up call når det først skjer

Comment

Opprinnelig lagt inn av musefletta Se innlegg
                        Hei

Nå er det jammen lenge siden jeg har värt her inne. (sniker litt kanskje men.. )
                        Jeg har ett spörsmål, men aner ikke hvor jeg skal legge det. Så pröver her

Er det noen 3 barnsforeldre her?
                        Vi vurderer opp og i mente om vi skal våge oss på å pröve på nr.3 til sommeren..
                        Jeg kjenner faktisk ingen med tre barn og lurte på om noen kunne belyse meg litt?

Fordeler og ulemper? hvordan er det i forhold til 1 eller 2? Hvordan blir det iht bil? Er det plass i en vanlig stasjonsvogn? Åssen er det på ferieturer? Og merker man STOR forskjell fra 2barn?
                        Jeg lurer på alt

Sikkert mange dumme spörsmål her altså..
                        Fra för har vi to fine gutter på snart 6 og snart 2 år
                        (Bekymrer meg for statestikk også, er jo så heldig å ha to friske barn.. Alle spörsmål og funderinger)
                        Jeg har tre.
                        Men jeg synes ikke det er mye forskjell fra 2 i det hele tatt. Men det er litt trangt for den eldste i baksetet når begge småtrolla bruker bakovervendte seter. Men det er plass. Vi har Citroen C5

Vi skal ha en nr 4 og en gang.

Comment

Nå ligger nummer tre i magen her!!

Mannen er helt overbevist om at vi ikke trenger og bytte bil, så får jeg jo bare stole på det da :-P
                          Nå gleder jeg meg til og begynne på babyrom etterhvert..blir jo noen uker til..må liksom vente til jeg er litt lengre på vei..

Jeg er og litt på den ; vi har vært heldige og fått to friske nydelige barn, kan vi virkelig være så heldige igjen?? Men må bare tvinge slike tanker unna, for det er ikke noe vi kan gjøre noe med..og det er jo ingen vits i å ta sorger på forskudd...!

Nå skal de sies at eldste blei født med hull i hjertet og måtte operere da hun var 1 1/2 år gammel..og minstene er febersyk i snitt hver 6 uke..så vi har jo hatt vært her kan du si..

Så det er jo bare å gå på med godt mot også tror jeg at vi kommer til og takle alt som kommer uansett..

Comment

Vi må ha ny bil med 4. mann. Egentlig måtte vi ha hatt anna bil om nr 1 bodde fast hos oss 24/7, pga. plassen i baksetet, men slik det er så går det greit. Men det er ikke plass til 3 bakovervendte seter i Citroen, så jeg leter etter ny bil for å se om jeg finner noe hehe.

Comment

Har alt for dårlig tid til internett om dagen føler jeg

Her var kommet mange fine svar!
                              Vi tror vi har bestemt oss for å prøve til sensommeren.
                              Lysten på en sistemann er veldig stor, og vi føler at skal vi ha 3, vil vi ha det snart.
                              Slik at det ikke blir for mange år mellom de.

Skal ærlig innrømme at jeg ser på babymager og babyklær tittsomtett

Det værste er at jeg sitter på en angst over at det skal være noe feil, at babyen dør under fødsel, sent i svangerskapet eller er alvorlig sykt. Jeg ser jo selv at det er helt ulogisk å tenke slik Det er jo ikke en slik angst som skal hindre meg i å få en etterlengtet nr. 3.. Vet ikke hvem jeg kan prate med om det heller?

Planlegger dere en nr.4 Innie?

Comment

Working...
                              X