Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

5 år og gråter sånn i barnehagen

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Løvemamman
    replied
    Sv: 5 år og gråter sånn i barnehagen

Hei!

Åh, det er så vondt å levere når det er slik! Det stikker i mammahjertet...
    Min eldste gutt hadde det på samme måte en periode da han var rundt 4,5 år. Jeg snakket med personalet om det, og de kunne fortelle at han trivdes godt i barnehagen, og hadde mange venner. Men, han hadde en hjerteskjærende protest hver morgen. Dette førte til at JEG fikk dårlig samvittighet og følte at jeg ikke var noe særlig til mamma... Han, derimot, tørket tårene i det jeg gikk ut av porten og kastet seg inn i leken med de andre barna....

Nå vet jeg ikke hvordan jenta di har det ellers i barnehagen. Men snakk med personalet og hør hvor lenge gråtinga varer. Hvis hun trives godt, kan det hende at lille prinsesse gjør det fordi hun vet at det er en mulighet for at mamma lar henne bli hjemme. Da tror jeg det er lurt å være konsekvent og bestemt. Hun skal i barnehagen, du skal på jobb. Når dere møtes igjen skal dere være sammen og ha det fint. Hadebra, jenta mi! Og så bare gå... Dess lenger hun greier å hale ut avskjedsstunden, dess mer usikker blir du, og det merker hun.

Og så: Jenta har fått en lillesøster. Enda en å dele mamma med. Kanskje det gjør henne frustrert? Jeg jobbet også redusert da jeg hadde to små. Minsten var blid og fornøyd, mens størsten kan ligne litt på din mellomste. (litt usikker/utrygg på sin nye rolle som storebror/søster?) Jeg løste det ved å sette av en dag i uka med den største, der han fik lov å være hjemme, mens minsten var i barnehagen. Dette hjalp utrolig på guttungens trygghet. Han ble den gamle harmoniske guttungen igjen.

Håper noe av dette kan være til hjelp!
    Løvemamman

Leave a comment:

• Sørlandsjenta
    started a topic 5 år og gråter sånn i barnehagen

5 år og gråter sånn i barnehagen

Jeg har ei jente på 5 år. Hun har gått i bhg siden hun var 1 år, men det siste halvåret har blitt så vanskelig. Hun gråter så voldsomt når jeg leverer i bhg. Har prøvd å snakke med henne om hva det er, men hun sier bare at hun ikke vet, eller at hun vil være med meg. Jeg jobber redusert, så av og til får hun være hjemme. Men jeg har jobbet redusert hele tiden, og det er først nå det har blitt vanskelig. Har noen noen tips! Det er fortvilende å gå fra henne sånn. (Hun har en storesøster på skolen og en lillesøster i bhg).

Sørlandsjenta
Working...
X