Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Barn og omplasseringshund??

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• mcak
    replied
    Sv: Barn og omplasseringshund??

Tusen takk får svar
    Men nå blir det ikke noe hund samboer ville ikke allikevel, vil ikke ha det ansvaret enda, sier han, har mer lyst på katt! :O Jeg får min del liker jo det ansvaret.
    Jeg er litt mer som deg, vokst opp med hund hjemme, i familien, venner og naboer. Vært med på dressur kurs(var jo bare barnet) og tatt del i ansvaret. Mamma og pappa har alltid hatt hovedansvaret selvfølgelig, med meg og søster som gode hjelpere.. Jeg må si at jeg savner det så fælt etter jeg flytta hjemmefra, men ser også at vi burde vente litt til.. Samboer er fra katte familie, med null erfaring med hund - så det kan bli interessant etterhvert ;D

Leave a comment:

• sierra12
    replied
    Sv: Barn og omplasseringshund??

Har aldri hatt omplaserings hund, men har to hunder. Sønn på snart 2 år, tispe på ~2,5 år og valp på 12 uker. Jeg kan ikke tenke meg et liv uten hund, så forstår ditt ønske
    Den voksne hunden fungerer veldig bra med sønnen vår, mens vi følger veldig nøye med i forhold til valpen - ikke misforstå, de er aldri alene sammen
    det du bør vurdere hvis dere skal få omplaserings hund er om den er vant til barn, hvordan har reagert på nye mennesker den har blitt introdusert til, hvilke vaner den har hatt hos eier ol.
    Kan være lurt å besøke den og se hvordan den reagerer på dere, spør masse om hva den liker og ikke liker..
    Vi plasserer hunden på badet eller et annet rom, der vi kan lukke døra, hvis jeg ikke kan følge med på barn / hund hele tiden, som ved matlaging eller liknende. Hunden aksepterer det helt greit, hun er blitt vant til det. Tror det er viktig å ta høyde for at det til tider er behov for at de får alene tid, både hund og barn, men også mye felles tid...
    send PM hvis du vil spørre meg om noe, er ikke ekspert, men har hatt hund halve livet

Leave a comment:

• mcak
    started a topic Barn og omplasseringshund??

Barn og omplasseringshund??

Hei på dere

Lurer på om noen har erfaring med barn og omplasseringshund?
    Vi står nemlig i et slags dilemma.. Fått spørsmål om å ta til oss en 10 år gammel hund, fordi eieren ikke kan ta seg av den lengre og må derfor avlives! Og jeg har så lyst!! Samboer er noe motvillig, men har likevel lyst. Lillegutt er 1 år og er jo ikke gammel nok til å verken forstå eller ha noe ansvar får hunden og hva det innebærer(det er leeenge til) men er litt bekymra, sjalusi, tid og det praktiske med og ha hund og barn.. Får det vil jo bli ganske annerledes her hjemme, må jo alltid holde et øye med dem begge to og aldri la dem være alene sammen, ikke det at lillegutt noen gang har vært alene, men jeg har jo kunne stått på kjøkkenet mens han har lekt i stua, det blir jo litt annerledes nå, må jo ha full kontroll på hvor BEGGE er til en hver tid.. Lillegutt er jo vant til å farte rundt som han vil, Kjenner jeg er litt bekymra for hvordan alt skal løses.. men allikevel har jeg veldig lyst! savner så fælt å ha hund og har virkelig troa på at vi kan klare det!
    Noen som har generell erfaring med barn og hund eller omplasseringshund? Tips til hverdagen?
    Blir veldig glad får svar!
Working...
X