Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Utrolig trassig 19 månders gutt.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Utrolig trassig 19 månders gutt.

Hei, jeg er en alenemamma med en sønn på 19 månder som er blitt utrolig trassig. Det begynte da han var nesten 18, og nå er situasjonen blitt myee værre. Han får raseriutbrudd for alt, og jeg mener alt!
    Om jeg bare ser på han, om jeg prøver å snakke til han, spørre om noe eller om han kommer med leker til meg og jeg prøver å gjøre noe med den. Han har ikke lyst på mat lengre, og det er et sirkus hver gang han skal mates, jeg kan heller ikke ha han med på kafé og jeg skulle ha lyst å møte litt venner å ta en kopp kaffe. Da er det ikke snakk om å sitte i en stol, da skal han løpe rundt. Han vill heller ikke sitte i vogna si lengre, og dette er ting han har blitt vendt til fra han var liten. Det er utrolig slitsomt særlig når man er alene med det, og jeg er konstant sliten. Jeg har prøvd å avlede han eller ignorere protesteringen, men det har ikke vært noe framskritt. Kjøkkenskapene skal slamres og leker kastes og om jeg da sier bestemt nei, blir det enda værre. Ellers så har han vært verdens snilleste lille gullgutt, men trassalderen har virkelig gjort han til en rasende liten kar.
    Er det noen som har tips?

Sv: Utrolig trassig 19 månders gutt.

Det vi gjorde (og gjør fortsatt) er å prate rolig men bestemt og forteller at vi skjønner han er sint, men han ødelegger bare for seg selv ved å rase og herje. Om han ikke gir seg ignorerer vi ikke, vi bare fortsetter å snakke som om han ikke skriker til oss. Nå er han 2,5 år, og selv om han trasser gir det seg fort fordi han vet det ikke funker.

Comment

Re: Sv: Utrolig trassig 19 månders gutt.

Jeg leste bare raskt igjennom innlegget ditt og to ting slo meg: Det virker som om du behandler han som om han fortsatt er liten, men han begynner å bli stor! Jeg har en sønn -det er en drøm å ta han med på kafe, men vi spiser det vi skal og går deretter et sted han kan utfolde seg. Han var ferdig med vogna si da han var ett år, da ga jeg den bort (han gikk uten støtte fra 8mnd og ti dager...)Jeg tror du forventer for mye: at han skal sitte rolig som en liten baby på kafe mens du drikker kaffe, likeledes at han skal sitte i vogna når det er bedre for han å få løpe...Mener ikke å være streng men...Hallo liksom?!...Han prøver å si ifra at måten du behandler han på ikke er greit mere...Mater du han fortsatt: du skriver "Hver gang han skal mates..." Sett fram mat, gi han en skje, vil han ikke ha tar du det bort til neste måltid eller til han gir uttrykk for at han er sulten-han spiser nok når han blir sulten nok...
      Last edited by Miaowcat; 25-02-13, 21:34.

Comment

Sv: Utrolig trassig 19 månders gutt.

Jeg ser da mange andre barn på Lucas sin alder som sitter rolig på kafè og spiser maten sin sammen med foreldrene. Jeg gir han alltid noe å spise på når vi drar, som er svært sjeldent, men han vill ikke ha maten, og vill bare løpe, som da gjør slit at jeg ikke kan sitte i ro. Og det er ikke snakk om at jeg sitter der hele dagen, blir maks 45 min. Og når det kommer til vogna, så bruker jeg jo ikke den når vi går tur, det er kun om jeg skal inn til byen å må få ting gjort fort. Vi går tur daglig, hvor han får løpe selv, så energien får han utløp for. Og nei, jeg mater han ikke, men han nekter å spise, og det er ikke snakk om bare et måltid, så da må jeg ta han på fanget for å få i han mat.

Comment

Re: Sv: Utrolig trassig 19 månders gutt.

Opprinnelig lagt inn av IneMarlen Se innlegg
          Jeg ser da mange andre barn på Lucas sin alder som sitter rolig på kafè og spiser maten sin sammen med foreldrene. Jeg gir han alltid noe å spise på når vi drar, som er svært sjeldent, men han vill ikke ha maten, og vill bare løpe, som da gjør slit at jeg ikke kan sitte i ro. Og det er ikke snakk om at jeg sitter der hele dagen, blir maks 45 min. Og når det kommer til vogna, så bruker jeg jo ikke den når vi går tur, det er kun om jeg skal inn til byen å må få ting gjort fort. Vi går tur daglig, hvor han får løpe selv, så energien får han utløp for. Og nei, jeg mater han ikke, men han nekter å spise, og det er ikke snakk om bare et måltid, så da må jeg ta han på fanget for å få i han mat.
          Ok! Skjønner hva du sier, leste innlegget ditt veldig raskt, har ikke noen flere råd å komme med jeg da...

Comment

Working...
          X