Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

1 barnerom, snart 2 barn

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 1 barnerom, snart 2 barn

Tenkte jeg bare skulle høre her inne, om det er noen som har litt tips og gode råd/løsninger. Vi har bare to soverom hvorav ene er vårt (mor og far), mens det andre er guttungen på 4år sitt. Vi venter nå et barn til, som vi ventes i september. Og innen den tid må vi ha gjort om rommet til guttungen slik at det blir plass til to der inne.
    Har begynt å tenke på forskjellige løsninger for å få det mest mulig praktisk. Kan køyseng være en mulighet, med sprinkelsenga til småen under senga?
    Oppbevaring av klær blir jo også en utfordring, ettersom guttungen har jo en del nå og så kommer det en til med sikkert minst like mye klær. hehe

Noen som deler et rom til 2 barn og har noen gode løsninger og dele med meg? Må gjerne komme med bilder/linker også hvis dere har så jeg kan se

Sv: 1 barnerom, snart 2 barn

Vi har nesten 6 år mellom våre to, og har bare to soverom (enn så lenge - planlegger påbygg). Ungene har køyeseng inne på rommet, men guttungen sover faktisk ENDA inne hos oss i sprinkelseng - han blir 3 i april. Han trives så godt i den senga og sover så utrolig godt om nettene, så vi har ikke pusha på med overflytting. Det vi har gjort inne på rommet deres, er at vi tok ut klesskap/kommoder og flytta inn til oss. Vi har stort nok rom til å ha deres hos oss også, og på vårt rom er det jo ikke andre ting enn seng og skap, så det spiller ingen rolle for oss om det blir litt "rotete" med mange skap for at ungene skulle få mest mulig plass til sine leker, bøker og andre ting. Hadde barnerommet vært LITT bredere, så skulle vi tatt det, men senga vår får ikke plass der. Da må vi finne en annen løsning, som hos oss ble å flytte alt av klær som sagt. Vi passer også på å rydde unna leker hele veien, passe på at de holder det ryddig og sånn.
    - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Mine er nå ni (jente) og 4,5 (gutt) år. De deler rom, og har køyeseng.
      Vi har bygget en skyvedørsgarderobe i gangen utenfor rommet, og der har de plass til hver sin kurvsøyle til klærne sine.
      Hannah 12.02.2004 Christoffer 13.06.2008
      Pluggen 04.12.1998 - 16.08.2011 .....

Dagbok .... Sytråd...... LiVe design........LiVe-Design på facebook

Comment

Her deler ungene rom og det har gått utrolig bra. Er gutt og jente så vi har prøvd å lage rommet litt jentete og litt guttete. Så er litt prinsese på rommet og litt traktor. Ellers så har de et omeråde på rome som er bare dems som de vet er dems krokk på en måtte. I krokken til jenta så står lekekjøkkene,dukkevogn og en komode til dukkeklærne
        guttens krokk er det biltepe og en bondegård og et lesehjørne
        gutt 2005
        jente 2006(følger 2007 barn)

Comment

Vi har nesten to år mellom våre, de deler rom og har gjort siden jeg sluttet å amme.
          Vår yngste sover i sprinkelseng, og storebror sover i overkøyen på en køyseng. Køysengen er en med dobbelseng nede og enkelseng oppe.

Vi venter tredje mann, og viss vi ikke har kommet oss ut herfra innen da så får babyen sprinkelseng og hun som nå er yngst nederste delene av køysengen.
          Rocketrollet.2009.
          Bøllefrøet. 2011.
          Lille musen 2013.

Comment

Working...
          X