Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

SamvÆr

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• SamvÆr

Hei.

Prøver å finne best mulig løsning for alle tre når det kommer til samvær fra fødsel++.

Jeg vil ikke nekte BF samvær, langt i fra, men jeg føler meg ikke trygg i forhold til å bare plassere barnet hos han så fort som mulig.
    Det er mye som spiller inn på at jeg har i mitt hode, kommet frem til en løsning som jeg føler passer oss alle.
    Han har ikke fast bosted, ikke fast jobb(inntekt), han har ikke orden på sitt liv, ikke godt familieliv, ikke god omgangskrets etc..

Etter de første mnd vil jeg gjerne at det skal bli "vanlig samvær"-rutiner (vi er enig om vsamvær), men basert på at det som er beskrevet under er fordelt på 10 dager.
    Fødsel-6mnd: Ammetid, 2 timer pr gang.
    6mnd-1,5år: 2 timer pg gang, der antallet timer øker etterhvert, til hele dager for å komme hjem med barnet og øve seg på å legge det, til å prøve en overnatting i ny og ne.
    1,5år-?: Økt timeantall el hele dager, oftere 1 natts overnatting, begynne med hele helger, til vi tilslutt kommer inn i "vanlig samværs" rutiner.

Jeg kommer heller ikke til å nekte BF samvær, om det er noe spesiellt han ønsker å ha barnet med på, jeg er ikke vanskelig med å la BF ha barnet 2 timer pr gang, flerne ganger om dagen i begynnelsen eller annet.

Noen sier dette er helt hysterisk idioti, men jeg føler dette gjør både meg trygg på fremgangen, barnet blir trygg på overnattings sted og BF, barnet blir trygg på å dra fra mor, og BF blir trygg på å se at barnet ikke er skremt, og faktisk vil være med han.

Er jeg helt bak mål med denne "trapp opp" løsningen?

Sv: SamvÆr

For at far ska få nært forhold ut fra det jeg har hørt så er det bedre med hypige besøk og samvær på 1-3 timer av gangen bedre en å starte med helle dager. Gjerne flere ganger i uka.
    SLik gjorde noen vi kjenner det
    0-3mnd- 2 timer hver 2dag
    4-6mnd-3-4timer 2 dager i uka
    6-mnd-12mnd 5 timer 1 dag i uka og 1dag i uka hvor han var med ved legging og kveldsstell
    12-18 mnd -1 overnatting fra fredag til lørdag bf hentet barne ved 16 tiden og leverte igjen dagen etter ved 11 tiden(annen hver uke) Og en gang i uka 6-8timer ut fra det som passet
    19 mnd- vanlig samvær- annen hver helg og en overnating i uka

Som sagt det har med om en føler seg bekvem med sitvajsonen. SOm sagt jo tidligere bf får lov å være med på det daglige jo større sjanse er det for at han vil forsette å stille opp og barne får et mye mer naturlig forhold til far en hvis de ses kun 1 gang i uka
    gutt 2005
    jente 2006(følger 2007 barn)

Comment

Working...
    X