Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Dr. Phil i dag - barnevakt skyldig i barns død...

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Dr. Phil i dag - barnevakt skyldig i barns død...

Har ikke fulgt med på hele programmet idag, men TV'n står på ved siden av meg nå - og Dr. Phil snakker med mamma'n til gutten og barnevakten om å hele sårene ved at gutten døde for 5 år siden...

Barnevakten hadde med gutten i en spillehall - og gutten ble funnet livløs i en dam utenfor...

Jeg får så vondt av dem alle sammen... og blir helt kald ved å tenke på om noe sånn hadde skjedd med meg og mine... om jeg hadde vært ansvarlig for et barn som døde, eller om jeg overlot ansvaret til noen som var der hvis mitt barn døde...

Jeg koser meg så masse med babyen min om dagen at jeg blir helt på gråten når jeg på en måte blir ristet ut av lykke-hverdagen min og ser noen som har det sånn...

Og nå er det en historie om ei som måtte i fengsel i 9 mnd fordi hun ristet den 4 mnd gamle babyen til den døde... Herregud, sier jeg da... å riste en baby til den dør?!

Jeg blir så sint og lei meg over sånne historier...

Sv: Dr. Phil i dag - barnevakt skyldig i barns død...

Sånnt er så fælt!

Klarer ikke se på sånnt lenger etter at jeg har fått barn selv. Det er rett og slett for grusomt.
    *Trollet 2005 * Mini mai 2010 * Minsten aug 2012*

Comment

Så programmet og det er bare en ting å si: Grusomt!

Comment

ja det er helt grusomt og foreferdelig... og etter jeg selv ble gravid ble jeg enda mer følsom ovenfor slike tragiske hendeliser... blir jo nesten på gråten, bare av å lese overskriften: "...barns død..":cry4:
        MAMMA'N TIL

Markus-gutt født 7/9/05
        Andreas-gutt født 6/3/07
        Irmelin født 28/12/09

Comment

var det sikkert at barnevakten ikke hadde noe skyld da??
          MAMMA'N TIL

Markus-gutt født 7/9/05
          Andreas-gutt født 6/3/07
          Irmelin født 28/12/09

Comment

jo såkalrt, men jeg tankte bare på at det faktsik finnes syke syke folk her ute i verden... har ikke sett programmet selv, bare lurte på om det faktisk kunne være noe slikt at hun stod bak barnets død
            MAMMA'N TIL

Markus-gutt født 7/9/05
            Andreas-gutt født 6/3/07
            Irmelin født 28/12/09

Comment

de har jo gjort det før... så hvorfor ikke???
              MAMMA'N TIL

Markus-gutt født 7/9/05
              Andreas-gutt født 6/3/07
              Irmelin født 28/12/09

Comment

det har blant annet vært på oprah's og dr.phil for en stund siden... kan jo sjekke om jeg finner no om det på sidene deres...
                MAMMA'N TIL

Markus-gutt født 7/9/05
                Andreas-gutt født 6/3/07
                Irmelin født 28/12/09

Comment

Opprinnelig lagt inn av HP
                  Jeg bare reagerer på tittelen på denne tråden her jeg.

Barnevakt skyldig - er jo ikke akkurat som at barnevakten drepte barnet.

At barn stikker av og har uhell er noe som kan skje - uansett hvem som passer på. Jeg opplever det som like tragisk - ja kansje enda mer tragisk om det skjer når det er foreldrene passer på.

Det er meningen at barna skal utforske verden, oppdage ting på egenhånd, gjøre egne erfaringer - jeg tror vi gjør barna en stor bjørnetjeneste om vi overbeskytter dem.
                  Barnevakta stod inne å spilte videospill. Hun la ikke merke til at barnet var borte før den eldre broren kom å spurte etter han. Han hadde da vært en stun borte. De sa at han hadde ligget under vann i ca 30 min...
                  Syns dette er barnevaktens feil...

Mamma til Anya, 09.11.06 og Lucas, 08.11.10

Eclips og Johanna75

Comment

Eller foreldrene som valgte feil barnevakt.
                    Barnevakten feilet i passeoppdraget sitt, men h*n er ikke dermed den som forårsaket barnets død.
                    Man kan aldri vite om man har valgt riktig barnevakt.
                    Men når man har fått ansvaret for små barn SKAL man ikke stå å spille videospill. Det burde da enhver oppegående person forstå.

Eclips og Johanna75

Comment

er man barnevakt bør man ta den jobben alvorlig og ikke gjøre som hun gjorde... døde det barnet mens hun var på jobb, så er hun ansvarlig for det!!!

ser jo som på sykehus også, når pasienter dør og sykepleierne eller de som jobbet på den avdeligen da, lå på sofaen og sov... da er de skyldige i den personens død!!!
                      MAMMA'N TIL

Markus-gutt født 7/9/05
                      Andreas-gutt født 6/3/07
                      Irmelin født 28/12/09

Comment

Må si jeg er enig i HP's synspunkter her. Ja, såklart er det tragisk, og barnevakten skulle såklart sikkert passet bedre på, men det er alikevel snakk om en ulykke mer, fremfor ett drap vil nå jeg si.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Cathrine
                          Må si jeg er enig i HP's synspunkter her. Ja, såklart er det tragisk, og barnevakten skulle såklart sikkert passet bedre på, men det er alikevel snakk om en ulykke mer, fremfor ett drap vil nå jeg si.
                          Sier heller ikke at barnevakten drepte barnet, men hadde hun gjort jobben sin og passet barnet hadde dette antagelig ikke skjedd.

Eclips og Johanna75

Comment

Jeg er også enig med HP. Først og fremst er jo dette en forferdelig tragedie, men det sier seg jo selv synes jeg, at det største ansvaret ligger hos foreldrene som valgte en barnevakt som helt klart ikke var moden nok for oppgaven.
                            Mamma til Sara 2000 og Adrian 2006 Blogg

Comment

Jeg antar at du forutsetter at barnevakten er i stand til å gjøre jobben sin? Og at barnevakten faktisk forsto hva jobben var?
                              Ja, jeg regner med at de som tar på seg ansvaret for to små barn forstår hva jobben går ut på. Men selvfølgelig er det foreldrene som "ansatte" barnevakten..

http://drphil.com/shows/show/409/

'Losing My Baby Boy'
                              Kristen's 2-year-old son, Andre, lost his life after he was found face down in a pond while in the care of his babysitter. Kristen and her mother are wracked with sorrow and guilt

Eclips og Johanna75

Comment

Working...
                              X