Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Aktive barn trenges og roes ned

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Aktive barn trenges og roes ned

Jeg håper noen kan gi meg råd. Jeg har tre stk på 2,4 og 7 år. Alle går i bhg, skole og sfo. Problemet er at spesielt hun største er veldig aktiv. Hun virker ikke sliten når hun kommer hjem og slik har hun vært hele livet. De to små tar etter henne. De er veldig rolige alle tre når de er alene og guttene kan gjerne være sammen og være rolig. Vi prøver dele de så ofte vi kan i helgene og det hjelper.

Minsten legges 1830 og de to andre 19. De sover alle til omkring 06. Minsten sover enn så lenge en time på dagtid men det er mulig blir slutt allerede over nyttår nå. Jeg vet ikke helt når den største sovner for når hun legges ligger hun stille i sengen sin og koser seg til hun sovner.

Men, hbordan skal jeg få de til å ikke være så sinnsykt ville? De er jo aktive i bhg og sfo hele dagen så de burde ha fått ut nok energi der? Ingen av de ser nevneverdig på tv, men hender de selitt på ipad. Da får de store låne våre og gå inn på rommet sitt for å være litt i fred. Men dette er sjeldent. Å gjøre formingsaktiviteter eller lese blir katastrofe hver gang. Minsten ødelegger alltid og jeg blir stresset over å ikke få det til. Noen tips til meg? Hva kan jeg gjøre for å få unger som ikke river ned huset? Jeg missunner de foreldrene som bare kan sette frem tegnesaker også sitter de og holder på med dette lenge. De er ganske flinke til å leke med hverandre, men det er fysisk og vilter lek.

Noen tips. Største er på turning en dag i uka, men det virker bare som hun blir enda mer gira og vill av dette. Hun går der mest for å treffe venner. Har spurt om dette i flere år.

Re: Aktive barn trenges og roes ned

Hos oss varierer det på nivå når de kommer hjem, men er de oppunder taket får de beskjed om å komme seg ut. Eller de tusler på hvert sitt rom og finner på noe der.
    20152009 2008 2001/20052000

Comment

Re: Aktive barn trenges og roes ned

Er dere mye utendørs?

Comment

Sv: Aktive barn trenges og roes ned

Ja, og de er ute nesten hele tiden i bhg og sfo og så klart i friminuttene på skolen. I går er en typisk dag. Var ute med 4 og 7- åringen i flere timer. De var i en herjepark der de er veldig fysiske. Hjemme ble de nesten enda værre selvom jeg håpet at energien var minket noe. Vi satte de foran tven når de spiste. Det varte ikke lenge før de igjen var apekatter. Et varmt bad (vi har ikke badekar enda desverre) våget jeg ikke teste. Da blir de nesten enda mer ville.

Hver for seg er de superolige som oftest og liker i stor grad å leke alene. Men sammen er de helt ville. Minstemann på 2 er som en klegg på meg når jeg er i huset, så jeg blir ganske låst med han.

Comment

Sv: Aktive barn trenges og roes ned

Kanskje ta en prat med en rådgiver på skolen eller fastlegen for å utelukke ADHD?

Comment

Working...
          X