Jeg har en liten tass som straks blir to år. I jula begynte han å klatre ut av sengen etter sin vante velling som han pleier sovne av. Det endte med at han var oppe til midnatt og jeg var dødstrøtt for jeg pleier selv å legge meg mye før. Ungen fikk heller ikke nok søvn men tok igjen noe av det på morgenen o duppen. Så hva gjør jeg nå? Har satt opp juniorsengen i dag hos storebror på 4 år. Skal jeg bare begynne kampen direkte å legge han inn dit? Eller skal jeg finne noe midt i mellom?

Tenkte først finne ut om det er ferien som hat gjort dette, så avventer noen dager. Men tiden er nok snart nær uansett.
Han har sovet i sprinkelseng ved siden av meg til nå og har han våknet (som er mer regelen ennn unntaket) så har han kommet rett opp til meg og sovet natten ferdig der. Så hva gjør jeg nå?

Er ukjent for meg, for de to andre klartret aldri ut. De flyttet over da nestemann kom og jeg husker faktisk ikke hvordan jeg gjorde det.

Han sover normalt fra 1830-0530 (da skal far på jobb og de lager kaffe sammen) og har duppen sin i bhg fra 12-13 omtrent. Hjemme har sovet fra 10-11. Jeg føler ikke jeg kan kutte søvnen hans så mye mer på dagen. Ungen er ofte trøtt allerede kl.09, så jeg holder han til 10 eller 11. Vi har prøvd å legge han senere, men da blir han bare spinnvill og jeg får han ikke i seng før 21.

De siste dagene har jeg ikke visst hva jeg skulle gjøre, så da har jeg først prøvd å legge han i sengen før jeg gir opp og legger han i vogna med sele og vugger han i søvn. Det tar bare 10 min så sover han. Etterpå blir han flyttet over til oss. Forslag mottas med takk.