Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Vanskelig barnehagestart

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tigertone
    replied
    Sv: Vanskelig barnehagestart

Det er veldig vanskelig å svare på dette. Barn er så veldig individuelle, og der noen er medfødt selvstendig er andre medfødt veldig beskjeden og utrygg. Det beste du kan gjøre er å ta det i barnets tempo, og ha god dialog med barnehagen. De har god erfaring med dette, og det virker som de gjør det som er best for barnet ditt. Barnehagestart kan være kjempeskummelt for mange, og det er ikke unormalt å gråte for både barn og voksne. De fleste mødre (meg inkludert) har felt noen tårer over barnet i barnehagen. Jeg gråt til og med den dagen vi fikk beskjed om at han hadde fått plass.

Det virker som du gjør det du kan allerede, så eneste jeg kan si er hold ut! Barnet ditt bruker bare litt lengre tid enn de andre på å bli trygg, men ikke se på det som et kappløp. Alle barn reagerer forskjellig, og barnet ditt vil komme dit at han er trygg i barnehagen til slutt. Sender en stor klem!

Leave a comment:

• Laila_
    started a topic Vanskelig barnehagestart

Vanskelig barnehagestart

Barnet mitt som nylig har fylt 1 år er begynt med barnehagetilvenning. Han begynte for ca en uke siden og det går ikke akkurat knirkefritt. Jeg har måttet bli i avdelingen hele uken og han ser helt febrilsk rundt etter meg og gråter om han ikke ser meg med det samme. Barnehagen vil nå at jeg skal trekke meg ut. Igår gikk jeg hjem etter jeg fikk han til å sove, men de ringte da 10 min etter han våknet og ba meg komme fordi han virket redd og gråt mye. Nytt forsøk idag, da forsøkte de i 45 min, men han gråt da også, men ikke sammenhengende. Han virker redd og ser ut til å mistrivs, jeg får så dårlig samvittighet og vil helst være hjemme med ham i 1 år til, men har ikke økonomi til dette. Jeg sitter hjemme å gråter til jeg får beskjed om å hente ham fordi jeg tenker på hvor redd han må være når han våkner der og det er kun ukjente som er rundt han. Grur meg allerede til neste dag vi må dit. Beklager langt innlegg, men lurer bare på om det er normalt å reagere slik for begge parter? De andre nye barna slo seg raskt til ro i avdelingen etter 1-2 dager tilvenning.
Working...
X