Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Samsoving farlig

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Samsoving farlig

Jeg har samsovet med begge mine. I hovedsak etter nattamming, fordi vi begge sovnet. Men andre ganger også, om de hadde vansker med å roe seg i egen seng, f.eks.. Jeg har aldri opplevd å tippe over dem, og jeg legger de høyt oppe, ved siden av puta mi. Og helst med egen dyne. Dermed var faren for at jeg skulle rulle over dem, eller at det ble for varmt, ganske liten. Røyka heller ikke..
    B. 12/99 C. 07/04 A. 02.03.09
    ~

Comment

Jeg tror i grunn de aller fleste barn er innom sengen til mor og far jeg !
      Er jo som mammaria sier ofte at man ammer barna i sengen, fordi det er en enkel løsning. Dette ender som regel med at begge to sovner igjen!
      Syntes det var deilig å ligge med nesa inntil Kasper jeg, og kjenne varmen fra han. Tror også det var beroliggende for han å kjenne pusten min
      To perfekte gutter!!
      06.08.2009
      21.06.2005

Comment

Ikke for å være slem, men den innebygde sensoren skal man ikke stole for mye på. Kjenner flere som har trukket dynen sin godt over hodet på babyen mens de sov, og har funnet en halvt kovnet unge. Det er best å være litt obs på dette, og aldri bruke samme dyne som barnet. Legg barnet mellom putene til foreldrene, med egen dyne, hvis det absolutt skal ligge i sengen. Men det er ikke lett når man bare sovner, det vet jeg veldig godt. Min mann hadde IKKE den innebygde sensoren som hindret ham i å velte over henne, så han fikk aldri lov til å sove med henne ved siden av seg. Hun sov mellom meg og sengen sin når hun sov i sengen vår.

Comment

Dette var grunnen til at jeg hadde Kasper på min side! Stolte ikke på at sambo klarte å styre unna! Om han ikke hadde rullet på han, så er det fort gjort å slenge ut en arm eller noe
          To perfekte gutter!!
          06.08.2009
          21.06.2005

Comment

jeg tør ikke å sove med markus hele natta, selv nå når han snart er 7 mnd. men dersom han vokner i fire tioden så lar jeg han ligge sammen med oss.. men da bare ved med, stoler ikke på at gubben klarer det.. hehe.. her en morgen vokna jeg med markus mellom oss, og med arma til gubben over ansiktet til gullet.. og den arma er ikke lett altså
            MAMMA'N TIL

Markus-gutt født 7/9/05
            Andreas-gutt født 6/3/07
            Irmelin født 28/12/09

Comment

Minien min har fått sove ved siden av meg på morgenkvisten etter amming, så sant faren er dratt på jobb alt - det varierer nemlig fra 05 til 07 alt etter hvilket program han har den dagen. Da ligger han på min side, og i og med at vi har dobbel dyne, pakkes dyna godt rund han, og så flytter jeg meg over på faren sin side. Men det er som sagt bare om faren har gått, og han sovner før jeg rekker å flytte han. Men det kan vel nesten ikke kalles samsoving.
              :trott: Student,mamma,vaskedame, elskerinne,kokk,sjåfør,psykolog,mekler,datanaut osv for Krølle 2003 og Olings 2005, og han mørke mannen vi ser av og til :trott:

Comment

Jeg har uten ett blink av tvil i min sjel, samsovet med alle barna mine, når de vil, uansett hvor lenge, de bestemmer dette selv.

Comment

Sovet sammen med mini mange ganger, siden han var bitte liten uten problem..

Comment

Begge guttene mine har alltid sovet i egen seng, utenom få tilfeller. Som fek. dersom jeg har vært alene i dobbelsengen, og hatt god plass.
                    Jeg tror absolutt på at det er større risiko for krubbedød, spesielt dersom foreldrene røyker.
                    Men som noen andre sa, det går nok greit dersom man følger "reglene". La dem få god plass, egen dyne osv.
                    Nikolai, Adrian og Mikael.

Comment

Emil sov sammen med meg, ihvertfall de første 4 mnd. Etter det lå han på samme rom, men i egen seng. Tok han oppi sengen min når jeg ammet, og av og til ble han bare liggende med meg.

Jeg røykte ikke, har aldri gjort det.
                      Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Comment

Ungene har sovna i sengen sammen med oss flere ganger, jeg har rett og slett sovna igjen! Men jeg har ikke latt de gjøre det hvis jeg har vært bevisst holdt jeg på å si..

Minsten på 4,5 mndr sover på mannen sin plass etter han har dratt på jobb, ellers ligger han på eget rom nå men den ene broren sin..
                        Mamma til 3 nydelige gutter!

Comment

Datteren vår har sovet kun i egen seng fram til hun var 6mnd. Nå når hun er snart 8 mnd og holder på å få tenner kan vi risikere at hun gråter og er urolig i 4-5 timer før hun sovner igjen om vi legger henne i egen seng. For oss blir det best å legge henne hos oss, vi trenger tross alt søvn vi også. Vi synes det er tryggere nå som hun har blitt mer robust enn da hun var bitteliten
                          Grip dagen!

Comment

Har samsovd med alle våre vi. Dvs mannen min har pleid å legge seg på gjesterommet, fordi han synes det er litt skummelt, men jeg har hatt ungene i senga vår i varierende lengde. Alt fra 4 mnd med eldstemann til 12 mnd med yngstejenta.

Mamma til fire nydelige barn

Comment

Jeg tør ikke sove sammen med gutten min. Sovna en gang når jeg amma ham og ble da kjempe skremt... Han sover i sin egen seng helt fra begynnelse. Tror også det er mye større risiko for krybbedød i storeseng.
                              Nils Fredrik 29.11.2005 Maximilian Johan 26.01.2010 Dagbook

Comment

Jeg blir ikke å la lillegutten sove i senga sammen med oss. Hverken jeg eller pappaen røyker, men jeg har full respekt for dette med samsoving.
                                Oldemora mi lå i senga og ammet ungen sin, hun sovnet og når hun våknet var ungen kvalt av puppen. Denne historien har jeg fått høre fra jeg var lita av så jeg blir aldri å tørre å ha ungen sammen med meg i senga når jeg er veldig trøtt.
                                Stolt mamma til 3.

Comment

Working...
                                X