Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Samsoving farlig

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Samsoving farlig

Hørte sånne historirer jeg òg. Kankje derfor vil jeg ikke la gutten min sove med oss...
    Nils Fredrik 29.11.2005 Maximilian Johan 26.01.2010 Dagbook

Comment

Angelica har sovet noen netter hos oss, men det har vært fordi både jeg, hun g sambo har sovnet igjen mens hun har spist.

Ikke latt henne ligge der med vilje sånn ellers annet enn når jeg har ammet henne også bært henne over i senga hennes igjen .
      Jenter født 14.12.04, 12.02.07, 16.06.08 & 31.07.12

Comment

Teodor sover så dårlig på morran og da får han lov til å komme opp i senga vår (han er 1,5 mnd). Han ligger da i midten, mellom våre puter, med egen dyne. Nå skal det sies at vi har ganske stor seng og at jeg "ligger på nåler" når han ligger i senga vår. Hvis pappan så mye som leer på seg er jeg våken på et blunk. Ikke røyker vi heller. Prøver å begrense samsovingen så mye jeg kan, og er egentlig tilhanger av at barna sover så mye som mulig i egen seng.
        MAMMAN TIL
        TUVA (2001)
        OG
        TEODOR (2006)

Comment

Gammel tråd som jeg tilfeldigvis kom inn på når jeg googla litt rundt. Jeg bare lurer på om folk har endra mening, eller om man er like skeptisk til samsoving nå som da denne tråden gikk?
          Mammaen til verdens vakreste jente, født 30.10.07

Scribo, Ergo Sum

Comment

Opprinnelig lagt inn av Line-mor Se innlegg
            Oda sov KUN i min seng fram til ho var 5 måneder gammel. Jeg røyker ikke, og er i tillegg alene i dobbeltseng, så det var MASSE plass til henne der. Ho hadde egen dyne, og vi lå på hver vår side i senga.
            Får jeg flere barn (og den gangen skal det være en pappa der også ), så kommer nok det/de barna også til å få sove hos oss, under den forutsetningen at han heller ikke røyker.

Tror en har en innebygd sensor som gjør at du ikke kommer til å rulle over ungen eller noe sånn. Du vet den er der, selv om du sover, liksom.
            Står fremdeles for det jeg sa den gangen jeg...
            - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Opprinnelig lagt inn av Unicorn Se innlegg
              Gammel tråd som jeg tilfeldigvis kom inn på når jeg googla litt rundt. Jeg bare lurer på om folk har endra mening, eller om man er like skeptisk til samsoving nå som da denne tråden gikk?
              Vi fikk beskjed på sykehuset at de hadde gått bort fra å fraråde samsoving for å forebygge krybbedød, og nå er det "blitt" bra å samsove (forutsatt at foreldrene ikke røyker, er friske osv). Vi ble faktisk oppfordret til å samsove! Vi samsover ikke, har han bare i vår seng innimellom på morgenen osv, mest pga trang seng og en gutt som har trives i egen seng fra dag 1, men skulle nesten ønske vi hadde bedre muligheter til det, for som jeg har forstått kan det være veldig positivt!

Comment

Storesøster sov nesten kun med oss til hun var 1 år.
                En vil egentlig alltid høre forskjellig. Noen skriver at det øker faren for krybbedød, andre skriver at det minsker faren.

En må vel bare velge hvem en vil tro på.
                Jeg tror at samsoving er bra, så lenge en følger "reglene". (ikke røyke, osv)

Lillesøster sov kun med oss da hun var helt liten. Ellers har hun trivdes best i sin egen seng.

Comment

har hatt mathias veldig mye i senga vår,ser ikke på det som farlig,eg sover,men er ekstra var og sier som linemor att eg tror det er en slags innebygd sensor me akuratt det der å ikke legge seg over ungen.
                  Gutt Des.2006 Jente nov.2008 ,Jente aug 2012

Comment

Herregud så mye forskjellig de sier!

eg leste i dag faktisk at de anbefalte det, for det var mye bedre for barnet og blabla...
                    så lenge ikke foreldrene røykte, sengen var stor nok så ikke ungen datt ned, og at ungen hadde egen dyne...
                    mener det var i det nyeste foreldre og barn bladet...

Comment

Jeg trur jeg har en innebygd sensor
                      Jeg har alltid vært den mest urolige nattemenneske i senga, å siden jeg var på føden , har jeg sovet stille som en mus, og våknet tiltide vær gang han bare vrikka på seg Han har alltid sovet sammens med åss.. vi røyker ikke.
                      Men vet ikke om jeg hadde gjort det, hadde det ikke vært for jordmødrene som nesten forlangte at han skulle ligge mellom meg å barnefar Når jeg sier forlangte,gjorde de selfølgelig ikke det, men det falt oss naturlig, og med MASSE oppmunting fra jordmødrene. Skal jo sier at kroppskontak med babyen er sunt og godt for barnet.
                      Jeg "hører mere på naturen jeg da, som at det er naturlig å samsove, og at røyk seff ikke er naturlig osv... bare sånn jeg tar min logikk ut fra mine valg og mine barn
                      sigpic

Comment

Frøkna samsov med meg som baby.
                        Jeg tok en dyne og rullet den til en "pølse" og lagde en halv-bue som beskyttet Frøkna når hun lå i senga. Gikk veldig greit.
                        Jeg røyker ikke, men hadde jeg gjort det hadde jeg ikke samsovet med henne
                        sigpic

Comment

Opprinnelig lagt inn av Tulip Se innlegg
                          Har samsovd med alle våre vi. Dvs mannen min har pleid å legge seg på gjesterommet, fordi han synes det er litt skummelt, men jeg har hatt ungene i senga vår i varierende lengde. Alt fra 4 mnd med eldstemann til 12 mnd med yngstejenta.
                          Unnskyld at jeg sier det, men dette synes jeg hørtes skikkelig ukoselig ut.. altså koselig for deg og ungene uten tvil. Men at mannen må ut inntil barna er "klar" for å sove i egen synes jeg blir litt rart..
                          Er jo deres seng, ikke barna. Viktig for forholdet også kan jeg tenke meg.

Comment

Enig med deg der Lorien..kunne ikke falt meg inn å kasta ut mannen for at ungene skulle sove i VÅR seng!!

Begge våre har sovet mye sammen med oss. Vi røyker selvfølgelig ikke!

Comment

Working...
                            X