Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Små triks og tips som gjør hverdagen enklere

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Små triks og tips som gjør hverdagen enklere

Noen som har noe tips eller triks de vil dele videre?

Det jeg gjør om morgenen når vi står opp er å koke en liter med vann. Dette heller jeg så over på en termos. meget praktisk i og med at vi har en grøtgladgutt som spiser grøt 3-4 ganger om dagen. Da slipper vi og koke
    opp vann så ofte (sparer miljøet), det går raskt (sparer mammaen for masse skrik) og så er vannet ikke kokvarmt når du lager grøt av det og man slipper å vente på at den skal avkjøes så lenge.
    Mamma til 2005, 2008 og 2011

Sv: Små triks og tips som gjør hverdagen enklere

Om dere har babyer som sparker beina ut av sparkebuksene sine, hjelper det å ta på et par sokker utenpå buksa.
    Hannah 12.02.2004 Christoffer 13.06.2008
    Pluggen 04.12.1998 - 16.08.2011 .....

Dagbok .... Sytråd...... LiVe design........LiVe-Design på facebook

Comment

Når de sikler som værst pga tenner, så har jeg hatt på de smekke - for ellers har de blitt gjennombløte i løpet av minutter!
      Mamma til 3 nydelige gutter!

Comment

Opprinnelig lagt inn av mamma`n til Pluggen
        Om dere har babyer som sparker beina ut av sparkebuksene sine, hjelper det å ta på et par sokker utenpå buksa.
        Samme med pysj
        Mamman til Eirik 02.05.05

Comment

Det sokk-på-sparkebukse trikset har vi måttet bruke ja,... hun klarer å sparke seg ut av det meste.

Har barnet ditt veltet en drøss med små ting,... feks skruer eller lignenede ,så teip en strømpe utenpå støvsugeren og slå den på, sikt på de små objektene og vips ligger de inni stømpen,.... så slipper du å løpe rundt som en jojo og plukke opp småtterier,... strømpen snur du jo bare etterpå.

Vanskelig å få på skoa når de små føttene har sklisokker på?.... snu dem da vel
          Vilde født 05.02.05
          Marius født 24.06.07

http://www.freewebs.com/vildemarius/

Comment

Om barnet er ALLE steder på badet når du dusjer, fyll en bal med badevann til poden og ha den ved/utenfor dusjen (forutsatt at barnet sitter trygt selv).

Comment

Hvis du tror kremtuben er tom. Klipp den i to og du vil oppdage at den slettes ikke er det.
              Mamma til 2005, 2008 og 2011

Comment

Opprinnelig lagt inn av Maika
                Hvis du tror kremtuben er tom. Klipp den i to og du vil oppdage at den slettes ikke er det.
                kan få seg en overraskelse der gitt...

Comment

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmamma`n
                  Når de sikler som værst pga tenner, så har jeg hatt på de smekke - for ellers har de blitt gjennombløte i løpet av minutter!
                  Eller slike små tørkler. Mexx har noen ordentlig fine i små størrelser.
                  Lille N *høst -03* :ttd:
                  Filippa *vår -06*

Comment

har klippet et tisselaken i to. Da har jeg det ene liggende i enden av vugga og bruker det under han på natta. KJedelig hvis du må skifte senga midt på natta.
                    Den andre delen har jeg med i stelleveska, da kan jeg lett stelle han i en sofa eller bruke på andres stellebord.

Har også brukt en liten plastpose til å ha våtservietter i, husk å knyte den igjen. Tar mindre plass, og kan ha den i vanlig veske.
                    Mamma til Mads født 27.02.06

Comment

Opprinnelig lagt inn av Maika
                      Noen som har noe tips eller triks de vil dele videre?

Det jeg gjør om morgenen når vi står opp er å koke en liter med vann. Dette heller jeg så over på en termos. meget praktisk i og med at vi har en grøtgladgutt som spiser grøt 3-4 ganger om dagen. Da slipper vi og koke
                      opp vann så ofte (sparer miljøet), det går raskt (sparer mammaen for masse skrik) og så er vannet ikke kokvarmt når du lager grøt av det og man slipper å vente på at den skal avkjøes så lenge.
                      Et barn skal ikke ha så mye grøt, det kan føre til at han får for mye jern og det er absolutt ikke bra,det har ihvertfall helsesøstera jeg går på kontroller med barna sagt. Anbefalte grøtmåltider er 2 ganger om dagen, men nå er vel gutten din såpass gammel at han faktisk kan spise deres mat også.
                      Klem Fra LØVA

Comment

Har dere barn som ikke vil sove om natten,bare dagene.

jeg selv fikk en gutt den 14 desember.han sover hele dagen nesten,og våken hele natta.Helt til jeg begyntte og bare amme han på soverommet om natta.slo ikke på lyset ,satte meg bare opp i senga og ammet.For og vise og skille mellom natt og dag,når de gjelder lyset.begynnelsen låg jeg og ammet og de endte jo me att han sovnet me meg og puppen i munnen og ofte lyset på.Etter han har blitt ammet og fått rapt så legger eg han bare i senga igjen,den står helt ved siden av senga mi.så han vet eg er i nærheten og hører meg.la han nedi senga og me teppe rundt seg.
                        og nå sover han endelig om natten enda tilø alene.
                        eg sleit max nå etter jeg kom hjem.Ettersom han skulle ligge i senga me meg hele tiden og ligge me puppen+ ikke sove.fulgte så dette rådet og de hjalp med første forsøk
                        Gutt Des.2006 Jente nov.2008 ,Jente aug 2012

Comment

for bittelitt større barn

når vi dusjer sammen tar jeg på eir anti-skli-sokker -det er badesokker med hel gummi under. vet ikke hvor de kommer fra, hun fikk de til jul tror jeg. hun kan stå selv i dusjen og hvis hun går ut av dusjen er det også greit. men pass selvfølgelig på fordet

hostesaft er ikke godt. men hvis du måler opp det de skal ha (5 ml ofte) og har dette i et glass og klipper et sugerør i to på den lange siden og plasserer den bøyde delen inn i munnen litt forbi tunga, kan du tippe glasset og la barnet suge hostesaften i seg. det er på tungen det smaker vondt. det har gått et-par ganger

eir hadde tidligere en lei tendens til å våkne veldig tidlig. en dag oppdaget vi kid'sleep. det er en klokke som er todelt og på natta er det bilde av en kanin som ligger og sover. kl 7 (eller når du vil stille den) byttes lampa automatisk og det er bilde av en kanin som er ute og går i solskinn. det er ikke snakk om at hun kommer ut av senga før sovekaninen er våken (medmindre mareritt eller sykdom så klart). de første to morgene var det litt protester, men nå er denne klokka det første hun ser på når hun våkner. sover kaninen, lukker hun øynene igjen. hun har tilogmed begynt å sove lenger hun som alltid har våknet før 6 og etterhvert halv7 -7 og nå 7.30. fantastisk.
                          jeg synes nattlampa var for sterk så tok en mørk pose og klippet ut en halvmåne som jeg teipet fast på baksiden av bildeskiven bak bildet av sovekaninen (disse kan byttes) og nå er den perfekt. men de må nok være nærmere 2 år før de forstår dette konseptet
                          SiRi&EiR

biggrin

Comment

Fikk et kjempetips når vi skulle begynne å prøve oss om natta uten bleie.
                            Brukte først tisselaken, men dette gjør jo bare at alt "flyter" godt rundt i senga, og ikke minst dyna blir veldig våt.

Har isteden tatt ibruk sånne underlaken som brukes på sykehus og gamlehjem etc.
                            Disse absorberer vesken og kastes etter brukt. Skulle det skje et uhell nå, er det bare vått på det område, og ikke " over alt".
                            Størstemann hos oss har ikke tisset i senga på leeeeeeeeeeeenge, men lakene har jeg fortsatt på plass - fant ut en natt her at det var ganske kjekt ved omgangssyke også.......

Comment

Opprinnelig lagt inn av ØSTLANDSMAMMA Se innlegg
                              Fikk et kjempetips når vi skulle begynne å prøve oss om natta uten bleie.
                              Brukte først tisselaken, men dette gjør jo bare at alt "flyter" godt rundt i senga, og ikke minst dyna blir veldig våt.

Har isteden tatt ibruk sånne underlaken som brukes på sykehus og gamlehjem etc.
                              Disse absorberer vesken og kastes etter brukt. Skulle det skje et uhell nå, er det bare vått på det område, og ikke " over alt".
                              Størstemann hos oss har ikke tisset i senga på leeeeeeeeeeeenge, men lakene har jeg fortsatt på plass - fant ut en natt her at det var ganske kjekt ved omgangssyke også.......

Kjøpte sånne laken som tisselaken da Oda ble født jeg, så det er det vi har brukt bestandig.
                              Når Oda har oppkastsyken legger jeg et sånt laken over puta hennes med håndkle under. Da er jeg EKSTRA sikker på at det redder puta
                              - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Working...
                              X